katte og blæsevejr
Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 15-08-03 09:43

Hej alle sammen !
Har I lagt mærke til om / hvordan jeres katte reagerer på blæsevejr ?
Tarzan nåede at være ude ca. ½ times tid før han stod vrælende ude foran
døren, siden jeg lukkede ham ind igen har han fiset rundt i hele huset
som en sindsyg (og det bliver jeg MEGET snart hvis ikke han lægger sig
til at sove) og ikke nok med det, han udstøder også nogle underlige lyde
som jeg ikke har hørt før ! Furby er vrissen og anklager mig for at stå
bag det hele, Tarzan kan selvfølgelig ikke lade hende være i fred så han
har fået tæsk, det er dejligt med lidt køligere vejr men jeg håber ikke
at det kommer til at blæse meget i vinter hvis det skal være på den måde
!!!!!

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-08-03 10:06

Hej Hrönn,

jeg har også et par stykker der bliver helt tumpede i blæsevejr...de farer
rundt og er småmugne...

Og især lige når det begynder at regne kraftigt kan man være helt sikker på
at Choko og Ce'Nedra "bisser" rundt i hele lejligheden, gad vide om de
reagerer på en ændring i lufttrykket eller noget? De er jo altså
indekatte...

/Pernille

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 15-08-03 10:48

> [...]
> at Choko og Ce'Nedra 'bisser' rundt i hele lejligheden, gad vide om de
> reagerer på en ændring i lufttrykket eller noget? De er jo altså

Hej Pernille !

Det der med lufttrykket kunne være en forklaring. På Island siger man
tit når der er nogen (dyr eller børn) der farer rundt på den måde, at
det er som om vedkommende "har stiv kuling i r..hullet " og det er lige
det Tarzan har haft hele formiddagen !!!!! MEEEEEEEEEEN, nu ligger det
"lille" pus (5,5 kg) og sover de uskyldiges søvn i sin kattekurv, det er
dejlig fredeligt så længe det varer

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-08-03 10:05

> [...]
> har fået tæsk, det er dejligt med lidt køligere vejr men jeg håber ikke
> at det kommer til at blæse meget i vinter hvis det skal være på den måde

Min huskat kunne heller ikke lide at være ude i blæsevejr -
regn/sne/slud/sol, men ikke blæsevejr. Jeg tror, deres sanser bliver
forvirrede... Min Korater reagerer egt ikke så meget på blæsevejr, synes
jeg, iaf ikke på anden måde, end at det er sjovt at se tingene flyve
rundt udenfor og lidt surt, at de ikke må være derude og fange dem...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 15-08-03 10:24

> Hej alle sammen !
> Har I lagt mærke til om / hvordan jeres katte reagerer på blæsevejr ?

Hejsa

Når de er indendørs kan jeg ikke mærke nogen forandring .. Men hvis de er
ude, er det tydeligt at de ikke kan lide det !!

Bimmer bakker og krummer sig sammen. Som om der er een der puster ham i
hovedet ( straf hvis de fx. hopper på bordet el. lign ) .. Så han kommer
sjældent ret langt i blæsevejr ..

Pepsi ligner en skramt fugl ( men det gør hun nu så tit ) - jeg tror at det
er fordi at blæsten gør at hun ikke kan høre 100% til alle sider pga. larmen
? I hvertfald bliver hun meget nervøs og daffer hurtigt ind igen ..

Ellers så står de allesammen ved netdøren og sniffer .. Jeg tror at der er
fler spændende lugte i luften end da det var solskin og luften stod stille ?

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 15-08-03 10:35

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen !
> Har I lagt mærke til om / hvordan jeres katte reagerer på blæsevejr ?

Jo, her i huset får vi da også nogle reaktioner. Eller dvs. Alladin og Emse
kan jeg ikke mærke noget på. Kina og Rosinen er måske lidt mere fjollede,
lige nu er det dog svært at sige, om det bare er opsparet krudt efter de
varme dage.
Men Albert...suk! Albert (4-årig skovmis) og blæsevejr er et kapitel for
sig. Han kan ikke få nok, men elsker at få blæst pelsen rigtigt igennem. Han
står ude i løbegården og puster sig op og stirrer mod horisonten og bliver
en rigtig naturkat. Næsten som om alle hans gener pludselig husker den rå,
voldsomme norske natur fra generationer tilbage.
Kun en eneste gang, siden vi byggede løbegård, har jeg måttet nægte kattene
adgang til den. Det var under en forårsstorm midt om natten, hvor jeg til
sidst var ved at blive sindsyg af at høre Albert, der ellers næsten aldrig
snakker, stå og BRØLE op i vinden...

MVH Mette

Fra : Denise

Dato : 15-08-03 11:40

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in message
> [...]
> har fået tæsk, det er dejligt med lidt køligere vejr men jeg håber ikke
> at det kommer til at blæse meget i vinter hvis det skal være på den måde

Hej
Blonde og Dino farer også rundt når det blæser. Ind og ud af vinduet til
løbegården, fuld fart gennem stuen og er ved at ramle sammen flere gange, og
op ned af sisaltæppet på væggen i gangen. Blonde udstøder nogle mærkelige
kaldelyde. Og de ser begge forvirrede ud og sniffer dufte ind, og slås også
ind imellem. Altså jeg troede bare det var fordi vores var underlige, men
sådan er der åbenbart andre der også har det. .
Gamle Molly kigger bare forvirret på drengene og tænker sit, for hun har
altid ment de var tossede
Hilsen Denise

Fra : Ragna

Dato : 15-08-03 12:29

Hej!

Vores Fufu så meget fornærmet ud, da han blev lukket ud og opdagede, at der
pludselig var nogen, der havde taget hans sommer.
Han vendte sig anklagende om mod mig og sagde noget, der lød som en trussel
om at indgive en skriftlig klage i tre eksemplarer, men selv om han fik
tilbudet om at komme med ind igen, valgte han alligevel at trodse
elementernes rasen.
Dog lod han mig ikke være i tvivl om, at han snarligt forventede en bedring
af serviceniveauet!
For mig virker det som om han ikke kan lide at få blæst i ørerne. Samme
reaktion så vi også hos Spinni (huskat), men ikke hos Sussi, som havde små
halvperser-ører med tufser.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Louise Hansen

Dato : 15-08-03 13:09

Hej Gruppe!

Jeg mærker ikke den store ændring i mine missers adfærd på en
blæsevejrsdag, men når det regner, så tror jeg, at mit temperament har
smittet lidt af på de små totter! Så vil de nemlig allerhelst hygge
under dynen sammen med mig og bliver MEGET fornærmede, hvis jeg
pludselig begynder at åbne vinduer og døre! Til gengæld vil de gerne
sidde i vindueskarmen og dufte ud ad vinduessprækken lige efter et
regnvejr...går ud fra, at der så er nogle nye og anderledes dufte i
luften?

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-08-03 14:30

Mine katte drøner rundt i haven med løftede haler, godt ophidset af blæsten.
Jeg mener det er meget almindeligt at dyr bliver "kulrede" i blæsevejr, især
kender jeg det fra heste.

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 15-08-03 15:01

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
> [...]
blæsten.
> Jeg mener det er meget almindeligt at dyr bliver "kulrede" i blæsevejr,

Jotak - mine hunde er helt bims i dag. Og marken er mejet, så der er lige 2
hektar ekstra at boltre sig på..... Kan de høre når man kalder i den vind?
naaaaaaaarj..........

Katten ligger her på bordet arm i arm med en støvekost (sådan en som ligner
en bilvask)

:Pia

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-08-03 02:03

> Katten ligger her på bordet arm i arm med en støvekost (sådan en som ligner
> en bilvask)

Hi hi, gad vide om der mon er en hemmelig alliance mellem katte og
støvekoste af den slags, du nævner? Min Oscar er også HELT forelsket i
min støvekost af samme slags...lige så snart, han kan finde den, bliver
den slæbt med rundt i hele lejligheden, og han ligger også gerne og
sover med den, hvis han får lov!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar