Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Extra flash til Nikon F65!
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 09:18

Hej NG!

Jeg har just erhvervet mig et Nikon F65!
Jeg har læst forskellige reviews på nettet og næsten alle anbefaler at man
anskaffer sig en extra flash!
Jeg har fundet en, der passer til min pengepung, da jeg ikke har et kæmpe
budget og ej heller skal tage profesionelle billeder!
Flashen hedder Sunpak Auto 888A FZ og koster ca kr. 500,-!

Se evt http://www.speedgraphic.co.uk/pdfiles/p46-47.pdf

Er den OK til de penge og får jeg bedre belyste billder med den?

Helmut Lotti

Fra : KASO

Dato : 15-08-03 10:50

"" skrev d. 15-08-03 09:18 dette indlæg :
> [...]
>
> Se evt http://www.speedgraphic.co.uk/pdfiles/p46-47.pdf
>
> Er den OK til de penge og får jeg bedre belyste billder med den?

Jeg har tidligere haft en Sunpak 4000 til Nikon F50. Jeg blev aldrig
rigtig glad for den - bl.a. havde jeg (besynderligt nok) problemer med
røde øjne. Blitzen gik istykker efter kun 2 år - og jeg valgte en Sigma
blitz istedet. Den var lidt billigere - og meget bedre. Ingen røde øjne
(trods nøjagtig samme facon/placering), hurtigere klar, samme/bedre lys
- og så virker den stadig!

Jeg ved ikke om jeg bare var uheldig med min Sunpak - men jeg ville
generelt nok vælge at finde en bedre, brugt blitz, hvis jeg var dig
(enten original Nikon eller en kraftig, brugt Sigma).

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 11:27

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> generelt nok vælge at finde en bedre, brugt blitz, hvis jeg var dig
> (enten original Nikon eller en kraftig, brugt Sigma).

Jeg havde også en Sunpak 4000 til min gamle Nikon F70. Jeg var tilfreds
med flashen - lige indtil jeg købte et Nikon D100 og blev nødt til at
købe en ny flash: Nikon SB-80DX. Først da gik det egentlig op for mig
hvor godt et kamera og en flash kan arbejde sammen.
/ole

Fra : KASO

Dato : 15-08-03 14:21

"Ole Gyldenløve" skrev d. 15-08-03 11:27 dette indlæg :
> [...]
> købe en ny flash: Nikon SB-80DX. Først da gik det egentlig op for mig
> hvor godt et kamera og en flash kan arbejde sammen.

Ja - jeg var som skrevet ikke imponeret af min Sunpak 4000. Sigma'en
derimod fungerer fint - omend mit kamerahus (F50) har visse
begrænsninger, der f.eks. forhindrer mig i at bruge blitz'ens
zoom-funktion. F70 er mere avanceret end F50 - men stadig ikke just en
ny model - så mon ikke også dit nye kamerahus har sin del af æren for de
bedre resultater ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 14:51

> - så mon ikke også dit nye kamerahus har sin del af æren for de
> bedre resultater ?

Ingen tvivl om det! Men forskellen er alligevel slående.
/ole