Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ATOMB.dk åbner igen efter ombygning
Fra : Ole

Dato : 05-04-01 12:35

Hej fotovenner

Med fare for at slide jeres velvillighed helt op, vil jeg dog alligevel
fortælle jer at jeg har lagt 80 nye billeder op på min side. Alle billeder
er
desuden blevet scannet påny, retucheret og ligger i en større opløsning.

Velkommen på www.atomb.dk/foto

God påske

Ole

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-04-01 13:21

"Ole" <holm.jensen@inet.uni2.dk> wrote in message
> [...]
> er
> desuden blevet scannet påny, retucheret og ligger i en større opløsning.

Fede billeder.

Hvordan får du de kraftige farver frem ? Det ser vildt godt ud.

Hvilken film bruger du ? Og måske nogle tricks ?

Forresten tag og angiv størrelse på din thumbnails i din HTML, det ser bedre
ud når de blvier loadet, og er også en brøkdel hurtigere så :)

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Capt´n Mauser

Dato : 05-04-01 14:28

Fantastisk flotte billeder .................. Super farver

Fra : Svend

Dato : 05-04-01 16:10

Ja, de er rigtig flotte.
Har jeg ret i at det er dias indscannet i en filmscanner du anvender?
mvh
Svend

Fra : Ole

Dato : 06-04-01 08:12

Hej Søren og Svend

Tak for jeres kommentarer.

Jo, jeg har scannet billederne ind via en HP PhotoSmart S20 scanner, nem og
god lille sag. Derefter har de alle været en tur i Photoshop for retousch og
unsharp mask.

Mht film har jeg angivet mit filmvalg ved billederne, men har altid brugt
fujichrome, først 50 ASA og nu sidst en 100 ASA, standardfremkaldt hos
fotohandleren.

De kraftige farver opstår mest pga. lysmåling via gråkort og bevidst
prioritering af højlys.
Læs mere under TIPS og Tricks på siden: www.atomb.dk/foto.

mvh

Ole
www.atomb.dk/foto

Fra : Jensen

Dato : 07-04-01 21:16

Jeg har først haft tid til at se din side i dag.
Jeg må sige det er imponerende, simpelthen. Gode billeder og en fint
virkende hjemmeside, tillykke med det.

Jensen