Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på SM kort
Fra : Erik Aalund

Dato : 15-08-03 07:50

I en tidl. tråd blev hastigheden for et SM kort nævnt.
Hvordan er der forskel på kortene?
Og hvordan sikre man sig når man køber SM kort?. Umiddelbart kan jeg ikke se
på et kørt om det er et hurtig eller langsom kort.

Hilsen
Erik Aalund

Fra : Peter S.

Dato : 15-08-03 11:17

Problemet er, at du ikke kan sikre dig :)

For det første er der forskel på kortenes ydelse, alt efter hvilket kamera
der bliver brugt, for det andet er producenterne ikke kommet frem til en
fælles standard for, hvordan hastighederne måles, netop mht. forskellen i de
forskellige kameraer osv.

På dette link finder du kun de testede kort, men det kan give en fornemmelse
af, hvilke mærker der ikke lever op til deres opgivelser, kig f.eks. godt på
SanDisk :)

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Fra : Felix

Dato : 15-08-03 23:14

On Fri, 15 Aug 2003 12:17:07 +0200, Peter S. wrote:

> [...]
>af, hvilke mærker der ikke lever op til deres opgivelser, kig f.eks. godt på

Hvor finder du oplysninger om SM kort på disse sider?
Bemærk hvad der blev spurgt om:

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-08-03 11:15

"Erik Aalund" skrev...
> [...]
ikke se
> på et kørt om det er et hurtig eller langsom kort.

SM kort bruger kameraets processor. Så der er ikke
umiddelbart forskel på 2 fabrikater i f.eks. 128MB.
16 og 32MB er dog langsommere end 64 og 128MB.
SM kort har en skrivehastighed på små 4MB/sek, hvilket
kun gør dem en anelse langsommere end XDkort.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply