se ipadresser på maskiner i windows net
Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-03 04:27

Hej

Hvordan ser man i w2k pro ipadresserne på de enkelte maskiner, der optræder i
mappen "netværkssteder" når man har klikket på vist hele netværket?

Jeg er på et stort netværk og kan if. min firewall se, at der er flere, der
prøver at få adgang til min maskine, og så vil jeg ud fra ipadressen forsøge
at identificere disse maskiner og se, hvilken arbejdsgruppe de kommer fra og
hvilken maskin id de har.

Er det muligt?

Claus

Fra : jens

Dato : 15-08-03 06:43

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
forsøge
> at identificere disse maskiner og se, hvilken arbejdsgruppe de kommer fra

ping \\pcnavn giver ipèn......

Men arbejdsgruppen kan du jo kun se i netværkstedder.

Hvilken form for stort net ?

Mvh Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-03 21:19