Hvorfor skrives teksten på 2 linier i sted~
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 14-08-03 22:32

Hej
Jeg har et problem med en side <http://www.emerik.dk/spanager.html>
som jeg ikke er stødt på før.

Lige under "1.Køb af domæne" står der "Køb af .dk domæne" men det står
i 2 linier, selvom, der er masser af plads i cellen. Det samme sker
med prisen i cellen lige til højre.

Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor?

Det er da noget underligt noget

Emerik Schultz-Petersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-08-03 23:11

"Emerik Schultz-Petersen" <emerik@emerik.dk> skrev

> Lige under "1.Køb af domæne" står der "Køb af .dk domæne" men det står
> i 2 linier, selvom, der er masser af plads i cellen. Det samme sker
> med prisen i cellen lige til højre.

Det ser godt nok mystisk ud. Men hvis du fjerner bredden på de tre celler i
den række, mon så ikke det hjælper?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-08-03 11:07

In dk.edb.internet.webdesign.html, Erik Ginnerskov wrote:

>Det ser godt nok mystisk ud.

Måske er jeg blind, men jeg kan overhovedet ikke se det underlige.

>Men hvis du fjerner bredden på de tre celler i den række, mon så ikke
>det hjælper?

Det vil jeg da også tro, Emerik sætter jo selv bredden på cellerne:

Der er bare ikke plads nok så, hvad er problemet?

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-03 12:21

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev

> Måske er jeg blind, men jeg kan overhovedet ikke se det underlige.

Når jeg siger 'det ser mystisk ud', refererer jeg til det, jeg ser i
browseren, inden jeg kigger i kildekoden.

Selvfølgelig kan en så lang tekst ikke stå på en linje indenfor kun 100 px.
Derfor foreslog jeg at fjerne bredden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-08-03 12:35

In dk.edb.internet.webdesign.html, Erik Ginnerskov wrote:

>Når jeg siger 'det ser mystisk ud', refererer jeg til det, jeg ser i
>browseren, inden jeg kigger i kildekoden.

Nå ok.

>Selvfølgelig kan en så lang tekst ikke stå på en linje indenfor kun 100 px.

Ja.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-08-03 23:55

Emerik Schultz-Petersen skrev:

>Lige under "1.Køb af domæne" står der "Køb af .dk domæne" men det står
>i 2 linier, selvom, der er masser af plads i cellen. Det samme sker
>med prisen i cellen lige til højre.

Der er aldeles ikke masser af plads i cellen. Du har sat
tabelstørrelsen til 600.

>Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor?

Når du får den slags problemer, så sæt BORDER=3 i dit tabeltag.
Så kan du ofte se forklaringen.

--
Bertel

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 15-08-03 08:48

> Der er aldeles ikke masser af plads i cellen. Du har sat
> tabelstørrelsen til 600.

Jeg har lavet et screenshot på www.emerik.dk/hvorfor.html af hvad jeg ser.

Det bemærkelsesværdige er, at der er plads til at skrive hele linien
nedenunder på én linie, hvorimod linien, hvor der står "Køb af .dk domæne"
spaltes i 2 linier.

MVH Emerik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-03 10:10

Emerik Schultz-Petersen skrev:

>Jeg har lavet et screenshot på www.emerik.dk/hvorfor.html af hvad jeg ser.

Nå, på den måde. Den fejl kan jeg ikke reproducere i Opera 6.05,
men nok i IE 5.0.

Måske kan du løse det ved at skrive lidt mere normret, altså
"dk-domæne" i stedet for ".dk domæne"?

Men det må være en fejl i IE.

--
Bertel

Fra : Lars Ridder

Dato : 15-08-03 10:53

"Emerik Schultz-Petersen" <emerik@emerik.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det bemærkelsesværdige er, at der er plads til at skrive hele linien
> nedenunder på én linie, hvorimod linien, hvor der står "Køb af .dk domæne"

Prøv at skrive sådan i koden:
1.&nbsp;K&oslash;b&nbsp;af&nbsp;dom&aelig;ne
Mvh, Lars

Fra : Lars Ridder

Dato : 15-08-03 10:58

"Lars Ridder" <ridder@e-privat.dk> wrote in message

> "Emerik Schultz-Petersen" <emerik@emerik.dk> wrote in message

> Prøv at skrive sådan i koden:
> 1.&nbsp;K&oslash;b&nbsp;af&nbsp;dom&aelig;ne
> Mvh, Lars

Undskyld! Det var næste linie:
K&oslash;b&nbsp;af&nbsp;.dk&nbsp;dom&aelig;ne
Lars