Forsøg på ændring af husdyrregler :-(
Fra : Marianne Juul

Dato : 14-08-03 21:54

Jeg har lige deltaget i min boligforenings årlige beboermøde hvor jeg havde
stillet forslag om tilladelse til at holde flere indekatte.

De nuværende regler er: 1 hund eller 1 kat.

Vanen tro mødte ravl og krat op, dvs. ca 100 personer (Gratis øl ). Og vi
er bestemt ikke kedelige her i beboelsen, nye beboere får sig noget af en
overraskelse, når de for første gang oplever det "frie" sprog - her bliver
intet pakket ind, ingen skånet - der er svar (eller tilråb ) på tiltale!
Personfnidder diskuteres gerne, folk bliver så tossede at de udvandrer og
truer med advokat . Get the picture ?

Og i dette skønne forum havde jeg æren af at forsøge at fremlægge mit
forslag om at det skal være tilladt at have mere end 1 indekat. (Jeg er ikke
specielt vild med at tale i større forsamlinger, så jeg lignede nok lidt en
rødspætte )

Og jeg stod for skud! Det haglede ned over mig med spørgsmål om hvad jeg
ville gøre ved de katte som tissede på sengetøj, fik killinger som blev
efterladt, jeg kunne blive ved...
Gang på gang prøvede jeg at minde forsamlingen om forslaget handlede om
*indekatte*, som naturligvis ikke ville kunne bidrage med ovennævnte gener,
når de nu var indekatte .

Og hvad skulle man dog gøre ved dem som anskaffede sig katte som de lod
færdes udenfor uneutraliserede - mange forlangte en løsning fra mig. Til det
kunne jeg jo kun sige at jeg selvfølgelig ikke kunne være garant for at
Bebyggelsens beboere overholdt diverse regler, herunder husdyrregler, men
jeg mente da at forslaget naturligvis viste ansvarlighed over for kattehold,
og de derfor burde støtte det.

Afstemningen blev rigtig ØV Forslaget floppede totalt, for sådan et
forslag kan man jo ikke stemme for, sålænge der er katte der tisser på
sengetøj m.v. (Forklar mig lige logikken )

At der så bagefter mødet var flere henne og "klappe" mig på ryggen, og
forklare at de egentlig ikke havde noget mod indekatte, dét kunne jeg jo
ligesom ikke rigtigt bruge til noget.

Nå men så må jeg jo bare prøve igen til næste år, ikke

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Louise Hansen

Dato : 14-08-03 22:46

> [...]
> ligesom ikke rigtigt bruge til noget.
>
> Nå men så må jeg jo bare prøve igen til næste år, ikke

Hej Marianne!

Det lyder da som lidt af en hård omgang, du dér var igennem! Flot, at du
overhovedet tog initiativet! Min kæreste og jeg er nok lidt nogle
kyllinger i stedet - vi har tre indekatte i en lejlighed, hvor der kun
må være en, men vi GØR det simpelthen bare! Bliver der så ballade, ja så
må vi jo finde et andet sted at bo - misserne skiller vi os i hvert fald
ikke af med! Men da vores misser jo som sagt er 100% indekatte, som
kun kommer ud i snor sammen med os, og vi samtidig bor i en opgang med
holdning, at hvis kattene ingen generer, så må vi have så mange, vi
lyster, ja så tror jeg såmænd heller ikke, at der bliver nogen
problemer!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Juul

Dato : 14-08-03 23:24

Louise Hansen wrote:

> [...]
> holdning, at hvis kattene ingen generer, så må vi have så mange, vi
> lyster, ja så tror jeg såmænd heller ikke, at der bliver nogen

Hej Louise

Du kan tro jeg også er fristet til bare at trodse det, men allerhelst vil
jeg gerne have retten på min side, *hvis* en eller anden sur nabo engang
skulle ønske at få skovlen under mig

Dejligt at i bor i en opgang med tolerante naboer

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 22:48

On 14/08/03 22:54, in article bhgsob$7oj$1@sunsite.dk, "Marianne Juul"
wrote:

> Jeg har lige deltaget i min boligforenings årlige beboermøde hvor jeg havde
> stillet forslag om tilladelse til at holde flere indekatte.

<snip>

ØV ØV ØV ØV

Trøstende knus

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Wennerholm

Dato : 14-08-03 22:58

"Marianne Juul" skrev d. 14-08-03 21:54 dette indlæg :
> [...]
jo
> ligesom ikke rigtigt bruge til noget.
>
> Nå men så må jeg jo bare prøve igen til næste år, ikke

Kære Marianne

Tjah - beboerdemokratiet er en underlig størrelse! Det er de mest
afsindige detaljer, folk kan gå op i, og logik i disse forsamlinger er
nærmest ikke nærværende! Specielt ikke, hvis der i begyndelsen af
afdelingsmødet bliver budt på øl!
Mit råd til dig er, at du tager en snak med bestyrelsen inden du næste
gang foreslår ligelydende forslag, og forsøger at argumentere over for
denne om det uproblematiske i at holde to - indekatte, eller hvis dette
ikke lykkes, så selv stiller op til afdelingsbestyrelsen for ad den vej,
at få forlaget vedtaget! Men .... som jeg skrev, er beboermøder (budget
eller regnskabsnøder) ofte præget af, at man forelsker sig i en lille
ting, og så lader meget mere betydende sager passere. Tro mig - jeg har
været aktiv i boligbevægelsen i mange år - så jeg taler af erfaring....

Mvh

Jørgen

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne Juul

Dato : 14-08-03 23:18

Wennerholm wrote:

Hej Jørgen

> [...]
> denne om det uproblematiske i at holde to - indekatte, eller hvis
> dette ikke lykkes, så selv stiller op til afdelingsbestyrelsen for ad

I stedet for bare at sende forslaget, mødte jeg op til afdelingsbestyrelsens
møde og fremlagde forslaget for dem, i håb om at de ville støtte forslaget.
De lyttede da pænt, men det var så også det! På selve beboermødet ønskede
bestyrelsen ikke at tilkendegive deres holdning til forslaget.

Den daværende bestyrelse blev væltet på mødet, så jeg kan jo håbe på større
opbakning i den nye bestyrelse - men er det ikke altid noget der skal
stemmes om blandt alle beboere (på beboermøde/budgetmøde) ? En bestyrelse
kan vel ikke selv træffe sådan en beslutning?

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Wennerholm

Dato : 15-08-03 10:49

"Marianne Juul" skrev d. 14-08-03 23:18 dette indlæg :
> [...]
> stemmes om blandt alle beboere (på beboermøde/budgetmøde) ? En
bestyrelse
> kan vel ikke selv træffe sådan en beslutning?

Nej - det skal op på beboermødet hvis man er en klog bestyrelse - det
hører under anvisningerne i husordenen, og den kan kun ændres på
beboermødet. Det er i alle fald min erfaring!

Mvh

Jørgen

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-08-03 15:51

Åh gud. Sikke da noget hø. Som du nok ved er det jo min tur om en lille
måned.Jeg håber da at dem der dukker op til vores møde er mere med på ideen.
Men jeg må da indrømme at jeg gruer lidt ved tanken. Hvis min grimme nabo
opdager mine TO misser er jeg slet ikke i tvivl om at det bliver anmeldt
omgående og hvad gør jeg så med mine misser??? Man får jo ikke en ny
lejlighed fra den ene dag til den anden.

Knus Linda

Fra : Marianne Juul

Dato : 15-08-03 17:32

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> om at det bliver anmeldt omgående og hvad gør jeg så med mine
> misser??? Man får jo ikke en ny lejlighed fra den ene dag til den

Hej Linda

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, det kan du få brug for.

Jeg vil lige advare dig om at du nok skal være forberedt på at nogle vil
prøve at inddrage udekatteproblematikken i diskussionen.
Prøv at fastholde at NU drejer det sig altså om *indekatte*, og forslaget er
fremkommet fordi du er en ansvarlig katteejer. Nogen vil måske drage i tvivl
om det virkelig er indekatte der bliver tale om (at du og andre bare vil
lukke dem ud)

Rank ryggen, fortæl at du altså gerne vil have at forslaget tages seriøst,
og du naturligvis ikke ville stille sådan et forslag, hvis du var en
uansvarlig katteejer.

Håber virkelig ikke du får brug for ovenstående - men hvis nu...

Læs lige Pia J.'s fine kommentarer - de er gode at have i baghovedet

Hvis du på forhånd ved at der er nogen som støtter dit forslag, så prøv om
du kan få dem til at fremkomme med deres støtte på beboermødet.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Pia J

Dato : 15-08-03 06:58

"Marianne Juul" <juulsSLETDETTE@tiscali.dk> wrote in message
> Jeg har lige deltaget i min boligforenings årlige beboermøde hvor jeg
havde
> stillet forslag om tilladelse til at holde flere indekatte.

Næste år må du lave et kæmpe pap-skilt. Det skal du så i stilhed holde op
over hovedet hver gang folk begynder at råbe:

INDEKATTE KOMMER ALDRIG UDENFOR LEJLIGHEDEN.

:pIA

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 15-08-03 09:13

> Næste år må du lave et kæmpe pap-skilt. Det skal du så i stilhed holde op
> over hovedet hver gang folk begynder at råbe:
>
> INDEKATTE KOMMER ALDRIG UDENFOR LEJLIGHEDEN.
>
> :pIA

Ha ha - rigtig god ide !! Jeg ser det for mig

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Pia J

Dato : 15-08-03 09:24

Man kunne også gå i gang med noget lobbyarbejde på forskud. Fx omdele
følgende løbeseddel med "FAQ om indekatte".

Imod: Katte tisser på sengetøjet
For: Kun på ejerens - indekatte bliver i deres egen lejlighed

Imod: Katte render rundt i hele området og laver killinger
For: Indekatte kommer ikke udenfor

Imod: Katte larmer
For: To katte i en lejlighed larmer ikke mere end 1 kat i to lejligheder.

Imod: Katte skider i sandkassen
For: Indekatte kommer ikke udenfor. Sandkasser befinder sig udenfor. Katte
kan ikke skide ret langt.

Definition på en indekat:

1. den er altid indendørs
2. den bor i en lejlighed og kan ikke selv åbne døren
3. ejeren lader ikke katten komme udenfor
4. en kat som render ude, er ikke en indekat, og derfor ikke tilladt ifølge
forslaget, som omhandler indekatte.
5. en indekat lægger man ikke mærke til, eftersom man aldrig ser den
6. hvis man ikke kan se EN indekat, kan man heller ikke se to.

osv.

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-03 12:56

In article <3f3c98b6$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> Imod: Katte skider i sandkassen
> For: Indekatte kommer ikke udenfor. Sandkasser befinder sig udenfor. Katte
> kan ikke skide ret langt.

Årh, *sprut* du er ubetalelig. *hikker af grin*

Fra : Marianne Juul

Dato : 15-08-03 14:52

Pia J wrote:
> [...]
> 5. en indekat lægger man ikke mærke til, eftersom man aldrig ser den
> 6. hvis man ikke kan se EN indekat, kan man heller ikke se to.

*LOL* Pia, du bliver altså nødt til at komme med på næste beboermøde som
skilteholder, jeg er sikker på at du ville kunne klare opgaven med
skilte-skift til diverse indlæg med bravour ;.)

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Pia J

Dato : 15-08-03 14:53

> [...]
> skilteholder, jeg er sikker på at du ville kunne klare opgaven med
> skilte-skift til diverse indlæg med bravour ;.)

Jamen det er bare en aftale, så kan jeg også hilse på søde Sillemis :)

:Pia

Fra : Marianne Juul

Dato : 15-08-03 15:13

> Jamen det er bare en aftale, så kan jeg også hilse på søde Sillemis :)

Du skal være velkommen Anytime
--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen