Hvilken oplader?
Fra : Tom Christensen

Dato : 14-08-03 20:49

Hej

Jeg har en ny Nokia6310 og en ekstra oplader fra en gammel 6210.
Jeg vil gerne bruge den gamle oplader til min 6310 og det tilhørende
HDW-2 bluetooth headset.

På opladerne står:

6210:
DC 5,3V - 500mA

6310:
DC 5,7V - 800mA

Kan jeg bruge den gamle oplader til den nye 6310 og headset?

På forhånd tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 14-08-03 20:51

On Thu, 14 Aug 2003 21:48:50 +0200, "Tom Christensen"
<reenchri@nomail-e-box.dk> wrote:

> [...]
>
>6310:
>DC 5,7V - 800mA
>
>Kan jeg bruge den gamle oplader til den nye 6310 og headset?

Tja jeg har da tit brugt min 6210 oplader til alle mine Nokia telefoner
og ingen af dem har taget skade af det.

Dem jeg har haft opladet er bla. 3310,3510 samt selvfølgelig 6210'eren.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 14-08-03 21:05

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Tja jeg har da tit brugt min 6210 oplader til alle mine Nokia telefoner
> og ingen af dem har taget skade af det.

De tager ikke skade, men nogle af dem kan ikke lade visse modeller op, hvis
de er gået helt tør for strøm. Det er særligt et problem med de helt gamle
6110, 6150 og 5110, der ikke er glade for ACP-8'ere - her skal man bruge
ACP-9 hvis man skal bruge hurtiglader.

Men er man i tvivl, et det blot at prøve; hvis ikke det du'r, skriver
telefonen "Oplader ikke" i display'et.

Fra : JMo.

Dato : 14-08-03 21:02

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> wrote in

> Kan jeg bruge den gamle oplader til den nye 6310 og headset?

Yep - både ACP-8'eren og ACP-12'eren kan bruges til alle tre enheder.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 14-08-03 21:05

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 6310:
> DC 5,7V - 800mA
>
> Kan jeg bruge den gamle oplader til den nye 6310 og headset?

Ja det skulle jeg mene! Har selv haft en 6210 som sagtens kunne bruge andre
ladere og andre telefoner der kunne bruge 6210-laderen...

Så jeg ville bruge 6310 laderen, for den er i stand til at levere størst
strømmængde til opladning, hvilket giver en hurtigere opladningstid hvis
telefonen understøtter opladning med 800 mA

/ Jonas

Fra : Tom Christensen

Dato : 14-08-03 22:20

Tusind tak til alle :)
Jeg vil fortrøstningsfuldt bruge begge ladere.