Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sony eller canon
Fra : slet 9M30T

Dato : 14-08-03 21:09

Jeg vil gerne købeen digital camera men jeg kan ikke beslute mig.
Skal jeg valge sony DSC-P72 eller Canon povershot A70.
Jeg har snaket med folk fra Japan foto og de siger at jeg skal tage
sony fordi den camera giver flotere farve. Fona`s folk anbefaler
Canon fordi den har maget bedre optik.
Hvad skal jeg købe??? Hvad anbefeler I ?

Hvad er forskel melem sony P72 og P92 (ved siden 2 mega p.)

Fra : pwa

Dato : 14-08-03 21:49

"slet 9M30T" <sakac@9M30Tmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Canon fordi den har maget bedre optik.
> Hvad skal jeg købe??? Hvad anbefeler I ?
>
> Hvad er forskel melem sony P72 og P92 (ved siden 2 mega p.)

Som sædvanligt ved Fona ikke en dyt om noget som helst..
Køb et Sony Cybershot F717, det har verdens bedste optik (Carl Zeiss)
her få du også en fremragende lysstyrke ( 1:2) og optisk zoom 5x, det
betyder
virkeligt noget; det er måske ikke det aller billigste..men det bedste jeg
endnu har haft i hænderne.
v/h pa

Fra : KTH

Dato : 14-08-03 21:51

"pwa" <paigolinux@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betyder
> virkeligt noget; det er måske ikke det aller billigste..men det bedste jeg

Der var i første nummer af bladet DigitalFoto en test af Sony DSC-F717, hvor
kameraet får en god kritik.
I samme test står der også:
Nikon Coolpix 5700 - Stadig det bedste kamera med fem millioner pixels.
Marginalt bedre billeder end hos Sony.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 15-08-03 11:05

On Thu, 14 Aug 2003 22:51:16 +0200, "KTH" <nospam@adresse.dk> wrote:

> [...]
>kameraet får en god kritik.
>I samme test står der også:
>Nikon Coolpix 5700 - Stadig det bedste kamera med fem millioner pixels.

Jeg forstår jer ikke....:(

Vi ved alle, at træerne er høje, men de vokser ikke ind i himlen...

Ingen tvivl om, at både F717 og Nikon 5700 er bedre kameraer, men når nu
der bliver spurgt specifikt til et Sony og et Canon i 2600-2800 kroners
klassen, så _kunne_ det jo være at det var deromkring smertegrænsen
lå... Både 717 og 5700 koster 2,5 - 3 gange så meget...

Hvis man forespørger efter en bil i 200.000 kroners klassen, kan man da
ikke blot sige "Køb en MB til 600.000,- den er meget bedre"... selv om
vi ikke er uenige om, at det er som i alle andre forhold... jo mere du
betaler, jo mere får du (som regel)

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-03 15:04

KTH <nospam@adresse.dk> wrote:

> [...]
> 5700 - Stadig det bedste kamera med fem millioner pixels. Marginalt bedre

Er det ikke nogle underlige svar? I anbefaler jo kameraer i en helt
anden prisklasse end de, der spørges om. Ellers vil jeg anbefale, at man
gennemlæser testsider og ser billeder på nettet. Så kan man vælge de
kamera, der falder mest i ens smag.
Canon A70 har f.eks. flere manuelle indstillinger end Sony P72.
Dets billeder er mere bløde i det, mens Sonys har mere kontrast, men
måske også mere støj. Alt i alt afhænger valget af ens smag og behov.
Men begge er uden tvivl gode kameraer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : sakac@mail.dk

Dato : 15-08-03 11:11

pwa <paigolinux@webspeed.dk> skrev:

> [...]
Jeg vil meget gerne købe Sony F717 men det koster dobel som Sony
P72. Jeg er klar over at Carl Zeis optik er noget som man skal
kigge efter men jeg mangler penge for en fin kamera.
Men hvem har bedre optik sony P72 (p 92) ellet Conan A 70

Fra : Jan Andersen

Dato : 14-08-03 22:29

> [...]
> Canon fordi den har maget bedre optik.
> Hvad skal jeg købe??? Hvad anbefeler I ?
>
> Hvad er forskel melem sony P72 og P92 (ved siden 2 mega p.)

Måske kan siden www.fotokritik.dk hjælpe dig lidt med dit valg.
Du kan ihvertfald se hvad kameraerne kan præstere billedmæssig.
VH Jan Andersen.

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 08:32

"Jan Andersen" <jpa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Måske kan siden www.fotokritik.dk hjælpe dig lidt med dit valg.

.... og på www.dpreview.com kan du måske finde lidt mere læsestof.
/ole

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-08-03 10:04

Jan Andersen wrote:

> Måske kan siden www.fotokritik.dk hjælpe dig lidt med dit valg.
> Du kan ihvertfald se hvad kameraerne kan præstere billedmæssig.
> VH Jan Andersen.

Man skal dog have et mentalt filter på, da billederne er skaleret ned så
de kan vises i en browser og (typisk) har været igennem en
efterbehandling i PhotoShop e.lign.

--
Don't waste space