Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Diasfremvisning på PC
Fra : Jørgen Sander

Dato : 14-08-03 20:28

I gamle dage viste man dias med 2-3 fremvisere og styret af lydbånd

Findes der et program, hvor man kan afvikle det fra harddisk med 4-6
spor for billeder, individuelle overblændinger mv og mulighed for
lydredigering i mange spor, så vil jeg gerne høre navnet og hvor det
kan købes

NB: Det er meget magtpåliggende, at DIASSHOW kan afvikles fra PC så
det kan køres i den størst mulige opløsning og med individuelle tider
for hvert dias i samspil med lydsporet. Lydkvalitet naturligvis
cd-kvalitet

jsn

Fra : Boya

Dato : 14-08-03 21:37

"Jørgen Sander (slet J69OB)" <jsani@J69OBpost11.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10608893980.875686560427802@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> det kan køres i den størst mulige opløsning og med individuelle tider
> for hvert dias i samspil med lydsporet. Lydkvalitet naturligvis

Microsofts eget PowerPoint, der er en del af Office-pakken, er vel
programmet du savner. Det kan hvad der skal til. Men er desværre et meget
overset program.
Skal du ha' det op på et lærred, kræver det en projektor, der kan arbejde
sammen med PowerPoint, og den aner jeg ikke hvad koster.

Fordelen ved at bruge PowerPoint er, at du indstiller musik, lyd, billeder
og overgange på Computeren.

Ulempen er så at du skal ha' dine billeder scannet ind, hvis det er
originale dias. Og selvfølgelig projektoren, hvis du ikke kan låne den et
sted.

Det er forøvrigt nemt at bruge, og på dansk.

Hilsen Bo YA

Fra : Jørgen Sander

Dato : 15-08-03 20:06

Boya <barmand7@hotmail.com> skrev:

> [...]
>projektoren, hvis du ikke kan låne den et
>sted.
>
>Det er forøvrigt nemt at bruge, og på dansk.

Tak for svaret. Jeg kender udmærket powerpoint og det kan slet
ikke vise overblændinger i fotokvalitet, lyd fra billed til billed
kører ujævnt og så er programflade ikke tidsliniebaseret med 25
del sekunds nøjagtighed.

Jeg kører videoredigering med ProOne og har kørt Ulead på forrige
PC, så det er programflader af den karakter, jeg søger. jsn

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 16-08-03 00:19

Jørgen Sander <jsani@LG7QPpost11.tele.dk> (slet LG7QP) skrev i
dk.fritid.foto:

> [...]

>Jeg kører videoredigering med ProOne og har kørt Ulead på forrige
>PC, så det er programflader af den karakter, jeg søger. jsn

Noget kunne tyde på, at det er Macromedia Flash MX, du skal have fat.
Det bruges ofte til lyd/dias-produktioner til webbrug, men kan sagtens
bruges til 'tungere' billeder.

Nogle eksempler kan ses her: http://www.visualworkshop.dk (der er tale
om nogle produktioner, som et hold pressefotografer lavede efter et
par dages introduktion til Flash).

Flash er dog ikke specielt intuitivt, synes jeg. Hvis du kommer fra
videoredigeringen, så vil de genfinde mange af elementerne, bl.a.
tidslinien. Men selve lydredigeringen foretages bedst i et eksterns
program, hvorefter den importeres.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jørgen Sander

Dato : 16-08-03 17:48

Jens Tønnesen <usenet@pressefoto.invalid> skrev:
> [...]
>genfinde mange af elementerne, bl.a.
>tidslinien. Men selve
>lydredigeringen foretages bedst i et eksterns

det ser rigtig godt ud - jeg har i mellemtiden fundet noget, der
hedder wing på nettet - det er jeg ved at undersøge - tak for
linket - flotte serier, specielt minibyen og glasset var flotte jsn