Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad gør jeg nu (valg af linse til EOS)
Fra : Jack

Dato : 14-08-03 17:09

Jeg har tidligere spurgt hvad jeg skulle vælge:
Canons egen 28-135 IS eller
Sigma 28-70 2,8 EX(den nye udgave)

Nu er det blevet helt komkret.
Min 28-135 IS er gået istykker og koster 2000kr og få lavet. For 200kr
ekstra (i tyskland) kan keg købe sigmas 28-70.

Hvad ville I gører rep. original eller ny Sigma??????

Fra : Michael Holm

Dato : 14-08-03 19:02

Det hedder AT få lavet......

--Køb en ny i USA til $439.- = 2800.-

--Michael

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-08-03 19:14

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> Det hedder AT få lavet......
>
> --Køb en ny i USA til $439.- = 2800.-

Inden du begynder at brokke dig over stavning/sprog, kan du så ikke selv
lige sætte dig ind i korrekt citering?

www.usenet.dk ert lige stedet.

Jesper Juul

Fra : Jan

Dato : 14-08-03 21:01

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse

> --Køb en ny i USA til $439.- = 2800.-

Ja, det er billigt, men plus told moms og forsendelse / minus garanti over
kr 4.000,-
Jan

Fra : Brian Poulsen

Dato : 14-08-03 19:28

"Jack" <FJERNDETTEjlhdiv@esenet.dk> wrote in message

> Jeg har tidligere spurgt hvad jeg skulle vælge:
> Canons egen 28-135 IS eller
> Sigma 28-70 2,8 EX(den nye udgave)

Er det DSLR eller 35mm SLR kamera du har?
Der skulle være lidt problemer med Auto fokus med sigma objektiver på
Canon kameraer.. i hvertfald deres digitale SLR.
Du kan dog få dette justeret ved at sende kamera og objektiv ind til sigma,
hvor
de uden omkostninger justerer det for dig.

Undersøg dog lige sagen nærmere hvis det bliver sigma objektivet.

Brian.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-08-03 21:40

"Brian Poulsen" <brian@fuz.dk> wrote in news:bhgk4i$rq6$1@sunsite.dk:

> Der skulle være lidt problemer med Auto fokus med sigma objektiver på
> Canon kameraer.. i hvertfald deres digitale SLR.

Hvor har du læst dette henne? Nu har jeg fulgt med på dpreview (som
selvfølgelig ikke er det eneste forum) i godt et år og har ikke læst så tilpas
mange indlæg omkring fokusproblemer med Sigma objektiver på Canon Digi SLR at
jeg vil karakterisere det som at der skulle være problemer?.. (Der er så stor
brugerbase på dpreview at alle problemer - både store og små, reelle og ikke
reelle - bliver diskuteret. Jeg vælger at se bort fra de "problemer" som ikke
dokumenteres og understøttes af en større mængde brugere...)

På forhånd tak!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-08-03 19:48

"Jack" <FJERNDETTEjlhdiv@esenet.dk> wrote in message
> Jeg har tidligere spurgt hvad jeg skulle vælge:

> Hvad ville I gører rep. original eller ny Sigma??????

Find en brugt på www.ebay.de
http://listings.ebay.de/aw/plistings/list/category4687/index.html?from=R4

Jeg har selv handlet Nikon flere gange på Ebay og gjort et par rigtigt gode
"kup"

Bo //

Fra : Jan J.

Dato : 14-08-03 20:48

"Jack" <FJERNDETTEjlhdiv@esenet.dk> wrote in message

> Hvad ville I gører rep. original eller ny Sigma??????

Jeg ville også kigge lidt på den nye Tamron SP AF28-75 F/2.8 XR Di (puha et
langt navn).

Den har fået rigtig gode anmeldelser (bedre end Sigma'en) og er til at
betale. Optikken er i top, vægten er lav og den lysstærk.
Bygningskonstruktionen er dog ligesom Sigma'en ikke så god som den er på
Canon.

Jeg har selv haft en 28-135 IS, som er en rigtig god skarptegnende zoom. Og
IS stabilisatoren virker perfekt. Men lysstyrken er for dårlig til min smag.
Så vil jeg hellere undvære IS og få en bedre lysstyrke.

Mvh
Jan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-08-03 21:43

"Jack" <FJERNDETTEjlhdiv@esenet.dk> wrote in news:3f3bb5ce$0$13206
> [...]

> ekstra (i tyskland) kan keg købe sigmas 28-70.
>
> Hvad ville I gører rep. original eller ny Sigma??????

Det kommer jo an på om du helst vil bruge Canon'en eller Sigma'en - hvad
passer bedst til de billeder du skal tage? Hvor tilfreds var du med Canon'en
før den gik i stykker?

Hvis det er IS'en der er i stykker, kunne et alternativ være at sælge Canon'en
som beset og købe et nyt objektiv af den ene eller den anden slags..

Fra : Jack

Dato : 15-08-03 06:09

Tak for svarende - også de grammatiske - jeg har besluttet, ikke AT få
repareret linsen. Så nu går jagten ind på en afløser....

Da pengepungen ikke er for tyk, bliver det nok en af disse to.

Tamron XR 2,8/28-75 DI C/AF 396?
Sigma 28-70 2,8 EX DF 349?

Men har i andre forslag hører jeg gerne fra jer.

Jeg har i øvrigt et analogt EOS. Jeg skal nok lave et indlæg når der er købt
ny linse.

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-08-03 09:18

Jack wrote:
> [...]
>
> Tamron XR 2,8/28-75 DI C/AF 396?
> Sigma 28-70 2,8 EX DF 349?
>
> Men har i andre forslag hører jeg gerne fra jer.

Jeg har købt et Sigma 28-105 2,8-? ASP, og det er jeg ret imponeret over.

Jesper Juul

Fra : Jan J.

Dato : 16-08-03 10:51

"Jack" <FJERNDETTEjlhdiv@esenet.dk> wrote in message news:3f3c6b2e$0$13238>
Da pengepungen ikke er for tyk, bliver det nok en af disse to.

> Tamron XR 2,8/28-75 DI C/AF 396?
> Sigma 28-70 2,8 EX DF 349?

Tamron'en bliver forøvrigt testet i det næste nummer af det svenske blad
Foto. (Udkommer 19. august)

Mvh
Jan

Fra : Jan J.

Dato : 23-08-03 12:06

> Da pengepungen ikke er for tyk, bliver det nok en af disse to.

> Tamron'en bliver forøvrigt testet i det næste nummer af det svenske blad
> Foto. (Udkommer 19. august)

Har netop skimmet testen i Foto.

Bl.a. skrives der at: Skarphedsmæssigt slår objektivet både Sigmas 28-70 mm
f/2,8 og og Canons gamle 28-70 f/2,8.

Konklussionen på testen er bl.a. : "Et fund, Tamrons lysstærke normalzoom er
ikke bare mindre og lettere end konkurrenternes, men endda en af de
skarpeste normalzoomer, vi har testet, på fuld højde med faste brændevidder"

Så Tamron'en kan klart anbefales, især når man tænker på prisen!

Mvh
Jan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 23-08-03 19:39

"Jan J." <spam@noway.com> wrote in

> "Jan J." <spam@noway.com> wrote in message

> Har netop skimmet testen i Foto.

[cut]

Hej Jan - tak for referatet! Skriver de noget om hvor mange eksemplarer af
hvert objektiv de har testet?

Fra : Jan J.

Dato : 23-08-03 22:56

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message > Hej Jan - tak
for referatet! Skriver de noget om hvor mange eksemplarer af
> hvert objektiv de har testet?

Nej det gør de ikke. Så man kan ikke umiddelbart sige noget om alle
eksemplarerne inden for det samme mærke er i samme kvalitet. Dog har jeg kun
stødt på meget positive test og kommentarer af denne nye Tamron. I sidste
måned blev den testet i det tyske Fotomagazin og samme konklussion.

Men husk at der også er ulemper ved ikke at købe originale objektiver.
Lydmæssigt er den lidt højere end f.eks. Canons USM motorer. Og hastigheden
er ikke helt den samme, men tæt på, så det er nok ikke noget man mærker i
praksis. Og måske er gensalgsværdien heller ikke helt så høj.

Alt i alt skal man selvfølgelig ikke kun vælge ud fra diverse tests. Så det
bedste må være selv at skyde en test-film (eller en digital serie). Men det
er selvfølgelig svært, hvis man vil spare penge og købe via nettet.....

Mvh
Jan