Hvilket bundkort har jeg?
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 14-08-03 15:36

Hej NG.

Hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har?
Programmet CPU-Z skriver at det er et IBM model 2178860 og det gør WCPUID og
SiSoftware Sandra også, men laver IBM bundkort?
På selve bundkortet kan jeg ikke rigtigt se nogle bogstaver og tal som jeg
kan bruge til noget.

Pc'en er en IBM Aptiva 2178-860.

Mvh. Søren.
Fjern nospam.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-08-03 15:49

In article <bhg6ki$3ev$1@news.net.uni-c.dk>, Søren ô¿ô wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har?

Som du har gjort.

> SiSoftware Sandra også, men laver IBM bundkort?

Ja de gør. Eller også køber de OEM bundkort og sætter deres navn/mærke
på.

> Pc'en er en IBM Aptiva 2178-860.

ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/aptiva/09n8610.pdf

Maintaince manual (fylder 6.6Mb) til din maskine. Står
ikke det store, men det er noget af det nærmeste du
kommer en beskrivelse af hvad IBM stopper i deres maskiner

Hvad vil du vide noget om?

Thomas

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 14-08-03 16:03

> [...]
> ikke det store, men det er noget af det nærmeste du
> kommer en beskrivelse af hvad IBM stopper i deres maskiner

Tak for hjælpen.
Jeg var bare nysgerrig, og ville læse lidt om det hardware som sidder i
pc'en.
Og måske på et tidspunkt, se om jeg kunne overclocke den lidt.

Mvh. Søren.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-03 21:41

Søren ô¿ô wrote:

> Jeg var bare nysgerrig, og ville læse lidt om det hardware
> som sidder i pc'en.
> Og måske på et tidspunkt, se om jeg kunne overclocke den lidt.

Måsker er de blevet bedre, men jeg havde en gammel 75Mhz
fra IBM og fik af vide ved køb, at den kunne opgraderes til
133MHz. Efter et års tid købte jeg en 133MHz processor og
ville opgradere, men jeg kunne ikke få fat i oplysningern til at
gøre det selv, så den blev solgt med en 133MHz processor
siddende i, som kørte 75MHz :(

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen