Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sony 717 eller noget andet?
Fra : Jesper

Dato : 14-08-03 15:02

Hej igen.

Jeg går stadig og overvejer at købe nyt digitalt kamera.

Mine overvejelser går mellem:

Sony 717

Canon G5

Pentax Optio 550

Olympus 5050

Mine krav:

Rigtigt god optik

Hurtigt kamera

God til videoklip

Gerne kunne tage sort/hvide billeder, men det har dog ikke så høj prioritet.

Jeg har nok "mest kig" på Sony 717 - hvad ville I vælge.

Jeg vil være glad for at modtage erfaringer - specielt med Sony 717.

mvh

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-08-03 15:15

"Jesper" <christop@post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har nok "mest kig" på Sony 717 - hvad ville I vælge.
>
> Jeg vil være glad for at modtage erfaringer - specielt med Sony 717.

Hvis du kunne undvære dig. video, ville jeg måske hellere kigge efter et
brugt dslr kamera, så er det dig selv der bestemmer hvor god optikken skal
være. Jeg har ihvertfald ikke fortrudt mit køb af et brugt Canon D30 for 5K
inkl. 160 Mb CF kort. Hvis du så smider 3K oveni til et godt optik så har du
prisen på Sonyen.

Jesper Juul

Fra : JG

Dato : 14-08-03 15:29

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> "Jesper" <christop@post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]

_5K_

> inkl. 160 Mb CF kort. Hvis du så smider 3K oveni til et godt optik så har

Hej Jesper

Det var da billigt, var det privatkøb?

Jeg er nemlig selv på jagt efter den slags

Mvh. Jacob

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-08-03 16:02

"JG" <public@nospam.mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> [...]

Jep.

> Jeg er nemlig selv på jagt efter den slags

Der er nu noget særligt ved et slr kamera.

Jesper Juul

Fra : Brian Poulsen

Dato : 14-08-03 19:30

> "JG" <public@nospam.mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nu noget særligt ved et slr kamera.

Absolut. Alene det at søgeren viser præcist hvad der sker, uden at det
bliver
genvist på et mindre godt LCD, hvor man har svært ved at se om billedet nu
også
er helt i fokus - hvis vi snakker DSLR that is ;)

Brian

Fra : Jan Andersen

Dato : 14-08-03 22:26

> [...]
>
> Rigtigt god optik
>
> Hurtigt kamera
>
> Jeg vil være glad for at modtage erfaringer - specielt med Sony 717.

Prøv siden www.fotokritik.dk ,så kan du se hvad andre har fået ud af de
forskellige
kameraer som du går og overvejer at købe.
VH Jan Andersen.

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-08-03 00:14

Jesper wrote:
> [...]
> Jeg har nok "mest kig" på Sony 717 - hvad ville I vælge.
> Jeg vil være glad for at modtage erfaringer - specielt med Sony 717.

Jeg har et DSC-F717 - dejligt kamera. Men vent lige lidt - Sony annoncerer
om ganske kort tid (nogen siger i morgen, lørdag) afløseren, som
formodentlig kommer til at hedde DSC-F828. Rygterne taler om 8 megapixels,
bedre CCD, mere zoom (rygterne taler om enten 28-200 mm eller 28-280 mm),
hurtigere autofokus og meget andet, som man måske ville bryde sig om. Jeg
ville i hvert fald. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Trolle007

Dato : 15-08-03 00:22

Hej Jesper

Jeg har selv et 717 og jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds..! jeg har købt
det hos http://www.nomatica.com/index.asp?devise=DKK&langue=DK&pays=DK hvor
det koster ca. 6400 dkr ! http://www.nomatica.com/photo/dscf717DK.htm
Og kameraet har på ingen måde skuffet mig.. det er virkeligt godt... se evt.
her for information og test billeder
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/f717.html eller mine egne her
http://www.jhc.nu/foto !

--
/ Trolle007
for direct mail please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-08-03 09:15

Jesper skrev:

> [...]
>
>Jeg har nok "mest kig" på Sony 717 - hvad ville I vælge.
>
>Jeg vil være glad for at modtage erfaringer - specielt med Sony 717.

Hej Jesper

Du skal nok ikke vælge Sonu F717, da den ikke kan tage sort/hvide
billeder, men hvad skal du også med et s/h billede ?
Det laver man da til s/h, efter man har taget billedet.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-08-03 17:24

Jesper wrote:
> [...]
> Jeg har nok "mest kig" på Sony 717 - hvad ville I vælge.
> Jeg vil være glad for at modtage erfaringer - specielt med Sony 717.

Hej igen!

Så er der et preview af DSC-F828 på www.dpreview.com - det ser sgu' dejligt
ud. Jeg må have det. :)

Med venlig hilsen,