Killingerne tisser på gulvtæppet!!!
Fra : Jane Marquard

Dato : 14-08-03 14:00

Hej Ng
Jeg har et lille problem med mine 2 sidste killinger, som jeg ikke er kommet
af med endnu. De er lige knap 13 uger, og det er en han og en hun. De har
altså fundet sig et hjørne under trappen hvor de tisser. Der står altid to
rene kattebakker fremme (dem besøger de da nu også engang imellem). Jeg har
vasket gulvtæppet med rodalon en del gange og sprøjtet med noget der hedder
"gå væk kat" der er til møbler osv. Men det gør ingen forskel! Hvad gør
jeg? Er ved at være godt træt af det.
Håber på hjælp

MVH
Jane

Fra : Denise

Dato : 14-08-03 14:25

"Jane Marquard" <janelFJERNDETTE@ofir.dk> wrote in message
> [...]
hedder
> "gå væk kat" der er til møbler osv. Men det gør ingen forskel! Hvad gør

Hej Jane

Du kan læse lidt om urenlighed på gruppens hjemmeside.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=46&cat=1

Du kan prøve at lægge folie(sølvpapir) på stedet, katte kan som regel ikke
lide at tisse på det. Du kan også prøve at sætte deres madskåle der, normalt
tisser de ikke hvor de spiser. Eller måske købe nogle ekstra tissebakker og
sætte dér. Ellers kan jeg ikke lige komme på noget udover de råd der står på
gruppens hjemmeside.
Hilsen Denise

Fra : Jernladyen

Dato : 14-08-03 15:37

"Jane Marquard" skrev d. 14-08-03 14:00 dette indlæg :
> [...]
hedder
> "gå væk kat" der er til møbler osv. Men det gør ingen forskel! Hvad

Vi havde samme problem med vores de to små. Deres mor blev kørt ihjel da
de var 8 uger, så der var store "chancer" for at noget skulle gå galt.
Det gjorde der også. De tissede bare i dynerne, selv om der stod
kattebakker alle vegne. Vi prøvede simpelthen ALT. Feliway, plastik,
eddike o.s.v. Eddiken holdt dem væk fra dynerne, så længe den lugtede.
Derefter var det galt igen. Jeg talte med dyrlægen flere gange, men han
sagde, at når de kun gjorde det ET sted, var det ikke sygdomsbetinget.
Han sagde, at i 10 % af tilfældene hjalp det at få dem ster./kastr. . Da
vi var rimeligt trætte af at vaske dyner en gang eller to i døgnet, og
vi ikke havde mulighed for at lukke sovevær. af om natten, valgte vi at
få dem neutraliserede i en alder af knap 5 mdr. Og sandelig, det
virkede. Nu har de ikke tisset en eneste gang siden, og nu er der da
gået over 14 dage. Så jeg tror og håber på, at de er holdt op. Før
gjorde de det mindst en gang i døgnet.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Reinholt

Dato : 14-08-03 19:53

Hej Jane!

Jeg har haft samme problem med min kat, at han tissede et bestemt sted.
Jeg begyndte at sprøjte med "Gå væk kat" fra KW og så bruger jeg baldrian
dråber i kattebakken, det tiltrækker katte enormt.

Hilsen

Maria