Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Continual billeder ??
Fra : Søren

Dato : 14-08-03 12:21

Hvordan laver jeg dem ? Altså fryser et objekt i bevægelser flere steder i
billedet.

Eksempel : http://trialsin.dk/stuff/Sequence.JPG

Mit kamera er et Nikon Coolpix 5700

På forhånd tak!

Søren Jensen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-08-03 13:03

"Søren" skrev
> Hvordan laver jeg dem ? Altså fryser et objekt i bevægelser flere steder i
> billedet.

I dette tilfælde er der tale om en (ret grov) sammen-
kopiering af flere billeder. Du kan tydelig se "sømmene"
hvis du forstørrer billedet lidt op.
Man kan lave det mekanisk, men det betyder næsten
altid at selve motivet (snowboarderen) ikke belyses
100% og altså bliver lidt gennemsigtig.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : KNL DtP

Dato : 14-08-03 13:47

"Søren" <madmountainbikerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver jeg dem ? Altså fryser et objekt i bevægelser flere steder i
> billedet.

Som Peter skriver, så er billedet en sammenkopiering og ikke ét billede.

Hvis du vil have et magen til, skal du sætte kameraet på stativ og zoome så
langt ud, at du kan have hele landskabet på ét billede.

Så skal du ramme den korrekte belysning (lukketid/blænde skal være den samme
i hele billedet). Husk på at en hurtig lukketid skal bruges, hvis du skal
fryse en skiløber ect.

Hvis dit kamera kan tage en masse billeder lige i rap (ret hurtigt) så kan
du lave det af en omgang, men ellers er der ikke andet for, end at du får
skiløberen til at gentage hoppet et par gange.

Du vil nu få måske fem billeder, hvor personen står forskellige steder på
billedet og dem kopierer du så samme i f.eks. Photoshop. Det kan gøres ved
at tage en stribe af hver person og sætte dem samme bagefter (som benyttet
på det viste billede - bare meget grovt gjort).

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk