Sms til fastnettelefon!! Vidste du det?
Fra : Kent

Dato : 14-08-03 10:37

Hej

Jeg har lige læst Mobile Update hos Telmore.dk

Se her:
https://sec.telmore.dk/pdf/MobileUpdate_8_03.pdf

Vidste du, at der var noget, der hed Mobil-til-tale????
Det gjorde JEG ikke

Med den service kan du sende en mobil sms til en
fastnettelefon!! Du skriver tallet 2 foran fastnetnummeret.
Kort tid efter du har sendt sms'en, vil en robot ringe til
fastnetnummeret og læse din sms op for modtageren.
Je har prøvet det, og det lyder faktisk meget tydeligt
og klart.

He he, jeg synes, det er en sjov ide

Det koster kun 1 kr. + almindelig sms-takst

OG NEJ, jeg er sgutte ansat ved Telmore eller noget,
ville bare lige fortælle om det her - tror der er mange,
der ikke ved det.

Vh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 10:44

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> [...]
>
> OG NEJ, jeg er sgutte ansat ved Telmore eller noget,
> ville bare lige fortælle om det her - tror der er mange,

Ikke den nyeste nyhed ;oP
Det vil dog aldrig blive populært. Hvis du kan sende en sms kan du også
ringe.
1 kr. + sms-takst (20 øre) = 1,20 kr.

Ved at ringe;

opkaldsafgift: 25 øre, minutpris: 1 kr. (ved godt der findes billiger)

Så du vil faktisk kunne ringe i 1 minut til samme pris end for at en robot
ringer og siger din besked.
Desuden ville min gamle mor nok blive ret forbavset hvis hun hørte sådan en
stemme og ville slet ikke forstå hvad robotten sagde og hvad det hele gik ud
på.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Kent

Dato : 14-08-03 10:52

"FB" <.> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1 kr. + sms-takst (20 øre) = 1,20 kr.
>
> Ved at ringe;
>
> opkaldsafgift: 25 øre, minutpris: 1 kr. (ved godt der findes billiger)

Sagde heller ikke, det ville blive populært. Synes bare det er en sjov ting
:)

> [...]
en
> stemme og ville slet ikke forstå hvad robotten sagde og hvad det hele gik

Tjaaeh, jeg kunne sagtens finde på at sende en sms-til-tale til min gamle
mor, når jeg er i udlandet . Ville selvfølgelig lige forberede hende på
det inden jeg tog afsted. Robot-stemmen lyder faktisk ikke robotagtigt,
talen kører egentlig ret flydende

Vh
Kent

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-08-03 14:32

> Ikke den nyeste nyhed ;oP

I know, men vurderede at en del andre ikke gjorde (hvilket Kents indlæg også er
udtryk for...). Egentlig skulle artiklen jo nok have været forsynet med et
"tips" tegn i bladet, det var ikke ment som en "nyhed"....

> Det vil dog aldrig blive populært. Hvis du kan sende en sms kan du også
> ringe.
> 1 kr. + sms-takst (20 øre) = 1,20 kr.

Ja, fordelen kan så være hvis du skal have afleveret en besked til en der ikke
er hjemme, robotten forsøger med jævne mellemrum at ringe op igen indtil
opkaldet bliver besvaret.

> Desuden ville min gamle mor nok blive ret forbavset hvis hun hørte sådan en
> stemme og ville slet ikke forstå hvad robotten sagde og hvad det hele gik ud
> på.

Det bliver ellers sagt ret tydeligt, både at det er en mobiltekst og hvem den er
fra, men du har selvfølgelig ret i at nok specielt ældre mennesker vil blive
lidt forvirrede.
Får man ikke fat i beskeden første gang kan man vælge at få den læst op igen.

Til andre der kun har fulgt med her i gruppen skal jeg lige gøre opmærksom på at
det ikke er alle teleselskaber der tilbyder denne service. Jeg ved TDC gør (og
dermed Telmore mv.), men ved ikke hvem der ellers gør.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-08-03 14:25

> Vidste du, at der var noget, der hed Mobil-til-tale????
> Det gjorde JEG ikke

Jamen det gjorde jeg da, faktisk er det mig der har skrevet artiklen :)

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-08-03 21:22

On Thu, 14 Aug 2003 15:24:35 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@vindenand.dk> wrote:

>Jamen det gjorde jeg da, faktisk er det mig der har skrevet artiklen :)

Men havd med rigtig SMS til fastnet?

Siemens 3510Micro understøtter faktisk SMS, så vi mangler
bare at teleselskaberne også kan håndtere dette. TDC svarede
sidste år at de nok kunne i år, men der går nok længere tid.
Nogen der har noget nyt om det?

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 09:33

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare at teleselskaberne også kan håndtere dette. TDC svarede
> sidste år at de nok kunne i år, men der går nok længere tid.

Jeg har hørt at TDC regner med at kunne understøtte SMS fra fastnet til jul!
Jeg har desværre ikke noget link, har oplysningerne fra Siemens!

Helmut Lotti

Fra : Jimmy

Dato : 14-08-03 21:56

> [...]
>
> Se her:
> https://sec.telmore.dk/pdf/MobileUpdate_8_03.pdf
>
> Vidste du, at der var noget, der hed Mobil-til-tale????

hahaha - Det er alt for fedt!

Jeg kan ikke helt finde på en praktisk anvendelse men det skal nok komme.

Ja, altså, SMS til blinde, overvågning af servere, og sikkert også nogle
andre ting.

Om ikke andet er det nogle fantasifulde udviklere de har ansat, som ikke
bliver begrænset i deres udvikling.
Fedt.

Mvh
Jimmy

Fra : JMo.

Dato : 14-08-03 22:24

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in

> hahaha - Det er alt for fedt!
>
> Jeg kan ikke helt finde på en praktisk anvendelse men det skal nok komme.

TDC har mere af samme skuffe:

http://talesyntese.tdc.dk/

- bruger den som stemme på min telefonsvarer...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-03 22:25

Jimmy skrev :
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> hahaha - Det er alt for fedt!
>
> Jeg kan ikke helt finde på en praktisk anvendelse men det skal nok komme.

Lidt udsøgt, men der findes systemer hvor man ringer til sommerhuset og
siger: Tænd varmen og det sker så.
Den slags meddelelser skal ske med en meget ensartet stemme, og der er
Robotten vel rigtig god (har ikke selv hørt den).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 05.08.03)

Fra : Jimmy

Dato : 14-08-03 23:49

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja, altså, SMS til blinde, overvågning af servere, og sikkert også nogle

Ha - Ja og den klassiske, hvor man som i 80'erne ville føle sig super vigtig
på en restaturant og fik sine venner til at ringe til en, så man kunne
demonstrere sin mursten.

Den kan man jo nu automatisere, så man kan slippe ud af møder mv

Telmore styrer sq!

Mvh
Jimmy

Fra : Flemming

Dato : 15-08-03 09:55

Jimmy <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man kunne demonstrere sin mursten.
>
> Den kan man jo nu automatisere, så man kan slippe ud af møder mv

TDC, er det nu.

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)

Fra : Jimmy

Dato : 15-08-03 10:20

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote in message
> Jimmy <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> TDC, er det nu.

Ikke forstået?

Mvh
Jimmy

Fra : Fischer

Dato : 15-08-03 10:36

> Ikke forstået?

Det er TDC der har lavet denne funktion. De har haft den på programmet i
flere år.
Telmore har lisom' bare fået den med fordi de er på TDC's net.

*Fischer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-08-03 09:48

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> hahaha - Det er alt for fedt!
>
> Jeg kan ikke helt finde på en praktisk anvendelse men det skal nok komme.

Alarmsystemer med indbyggede GSM telefoner kan ringe til en fast defineret
kæde og istedet for noget lyd noget kan der sige en fornuftig besked som:
"ALARM, temperaturen har oversteget den anbefalede grænse. Systemet lukkes
ned." eller lign.

Bilalarmer som kan ringe til vagtselskaber, pengetranporter der kan ringe
til politiet etc.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jimmy

Dato : 15-08-03 10:22

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Bilalarmer som kan ringe til vagtselskaber, pengetranporter der kan ringe
> til politiet etc.

Ja - Synd for ham gutten i Phone Booth, at han ikke havde Telmore

Mvh
Jimmy