Epox 8RGA+ erfaringer?
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-08-03 10:05

Er der nogen, der har nogle erfaringer med Epox 8RGA+ bundkort, de vil
dele?

Eller andre nForce2 IGP baserede bundkort?

Mvh

Jan Rasmussen

Fra : JK

Dato : 14-08-03 11:03

On Thu, 14 Aug 2003 11:05:03 +0200, "Jan Rasmussen"
<jan@horsens.frelsenshaer.dk> wrote:

>Er der nogen, der har nogle erfaringer med Epox 8RGA+ bundkort, de vil
>dele?
>
>Eller andre nForce2 IGP baserede bundkort?

Det chipset man bruger til de IGP baserede bundkort kan ikke
sammenlignes med nforce400.

Du finder ingen nforce2 bundkort med onboard grafik, der understøtter
mere end fsb333 cpu'er.

Så fsb400 cpu'er og 200 MHz på ram kan man ikke få med det.

Det er det eneste, jeg har imod det. Jeg har også læst reviews af
mange med IGP: msi, leadtek, epox

og ingen kunne komme over ca. fsb 185 på bundkortet.

Hvis du er til sådan noget. Hvad så en Shuttle Xbox ? med nforce2.

http://www.vr-zone.com/reviews/Shuttle/SN45G/

langsom site

hilsen

John

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-08-03 16:41

> [...]
>
> Så fsb400 cpu'er og 200 MHz på ram kan man ikke få med det.
>

> og ingen kunne komme over ca. fsb 185 på bundkortet.
De skal ikke clockes, så det er ikke nødvendigt.

> Hvis du er til sådan noget. Hvad så en Shuttle Xbox ? med nforce2.
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med "sådan noget". Mener du
AMD eller ?

Mht Shuttle, så er den en dejlig lille sag. Men den er for dyr. Jeg
har 7 maskiner, der skal føres nogenlunde up to date, og omtrent ingen
penge at gøre det for. Det drejer sig om K6 og K7'ere. Jeg skal derfor
have 7 x MoBo, CPU, Ram, HDD og Grafikkort. Dertil evt. nye kabinetter
til de gamle AT'ere der er imellem og muligvis PSU'ere til K7'erne.

Shuttle 45G koster 2650,- uden CPU, Ram, Grafik og HDD

Jeg kan samle et 8rga+, T.bred XP2200+ og 512 MB PC2700 Corsair Value
til 2500,-

Så skal jeg så have kabinet oveni til de 3 små maskiner (måske) men
mon ikke de kan "betales" af det, CPU og ram koster + differencen på
de 150,-?

Og fordelen, set fra min side, ved nForce2 IGP kortene er, at når man
bliver træt af GfX performance, og har fået skrabet pengene sammen,
slår man onboard grafik fra og losser et AGP kort i.

Jan Rasmussen

Fra : JK

Dato : 15-08-03 08:39

On Thu, 14 Aug 2003 17:40:43 +0200, "Jan Rasmussen"
<jan@horsens.frelsenshaer.dk> wrote:

>De skal ikke clockes, så det er ikke nødvendigt.

fint nok. Så er IGP godt nok.

Jeg har læst om een der opgav 8rga+. Det skulle være alletiders til
hans søster, men den kom ikke at at køre godt. Han RMA'en den til den
noget andet.

Jeg har læst gode anmeldelser af leadteks. Zitech har det.

>Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med "sådan noget". Mener du
>AMD eller ?

Sådan noget, jeg mener en all-in-one løsning.

> [...]
>
>Shuttle 45G koster 2650,- uden CPU, Ram, Grafik og HDD
>
>Jeg kan samle et 8rga+, T.bred XP2200+ og 512 MB PC2700 Corsair Value

Det var da noget luksusram. Hvad med noget samsung pc3200, det er da
langt billigere.

> [...]
>bliver træt af GfX performance, og har fået skrabet pengene sammen,
>slår man onboard grafik fra og losser et AGP kort i.

Ja, jeg kan godt se det.

hilsen

John

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-08-03 11:56

On Fri, 15 Aug 2003 09:38:38 +0200, JK wrote:

> Jeg har læst om een der opgav 8rga+. Det skulle være alletiders til
> hans søster, men den kom ikke at at køre godt. Han RMA'en den til den
> noget andet.

Mon det var mig?
Det var RAM'en der lavede problemerne... og jeg opgav den bestemt ikke
Den fik bare noget andet RAM end "Performance" RAM med V-Data kredse (var
det vist), så kørte det perfekt. Hverken RAM eller bundkort fejlede noget.
Det kunne bare ikke sammen.

--
Lars