Ram på P4P800
Fra : Mikael

Dato : 14-08-03 09:05

Jeg skal i gang med en opgradering og overvejer følgende:

Intel Pentium 4 2,6 GHz / 800
ASUS P4P800 Intel 865PE
ASUS V9520Magic/T grafikkort med 128 mb DDR.
1 x 512 mb Kingston DDR 266 MHz

Rammene har jeg til, at ligge, og jeg ved også godt i gerne
vil have mig til at skifte dem til nogle hurtigere, men det må
komme senere (penge)
De helt store spil bliver der ikke kørt på computeren, så
derfor behøves der heller ikke større grafikkort

Så er mine spørgsmål:
Kan denne ene stang 512 mb ram køre på boardet, eller
skal der sidde 2 stænger ?
Er det et godt og, først og fremmest, stabilt valg ?

Mikael

Fra : Henning Larsen

Dato : 14-08-03 09:45

"Mikael" <mj@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan denne ene stang 512 mb ram køre på boardet, eller
> skal der sidde 2 stænger ?
> Er det et godt og, først og fremmest, stabilt valg ?

Det kan sagtens køre.

Henning

Fra : JK

Dato : 14-08-03 10:10

On Thu, 14 Aug 2003 10:04:45 +0200, "Mikael" <mj@city.dk> wrote:

> [...]
>Kan denne ene stang 512 mb ram køre på boardet, eller
>skal der sidde 2 stænger ?
>Er det et godt og, først og fremmest, stabilt valg ?

Det afhænger meget af bios defaults, om du kan få det til at køre.

Din cpu kører fsb200 på bundkortet, 4x200=800.

Det mest naturlige er derfor, at ram kører synkront med 200 MHz,
DDR400 ram, eller pc3200. 2x200=400

Du vil have ram til køre med en fsb, der er 66 MHz langsommere, 133
MHz, DDR266. 2x133=266

Det ved jeg ikke, om det overhovedet vil boote, når du samler det.

Hvis du derimod har noget DDR400 ram, skal det nok boote, og så kan du
komme ind i bios og se, om du kan skrue ram hastighed så langt ned som
du skal.

Derfor er jeg ret skeptisk.

At du kun har een stang, betyder ingenting, - så får du bare ikke dual
ram båndbredde.

Ellers er bundkort og cpu valgt kanongodt. Men du burde købe 2 stænger
kingston hyperx pc3500 til det.

hilsen

John