Mangler hjælp
Fra : KeNzO

Dato : 14-08-03 02:16

Efter meget bøvl med mit mit bundkort sendt det retur 2 gange (soltek
SL-75frn2) har jeg så endeligt ....trodede jeg at nu skulle jeg til at
installere Win Xp.
Når jeg prøver på at installere Win Xp får jeg følgende fejlmddelser:

Irql_not_less_or legel eller legal kan ikke huske det

Page_fault_nonpaged_area

Hvad betyder de fejlmeddelser ?
Jeg har 2 ddr pc 2100 af 256 mb kan de begge være i stykker?
Den ene er mindst 7 år gammel den anden er ca 4 -5 år gammel
Jeg har ingen problemmer med at installere Win98.SE

Disse spørgsmål er sendt til dk.edb.hardware, dk.edb.bundkort,
dk.edb.system.windows da jeg ikke rigtig ved hvor den tilhører i hvilken
gruppe

Fra : Coach [4130]

Dato : 14-08-03 07:07

Får du ikke en nummer kode foran fejlmeddelelsen?

f.eks.:

Stop: 0x0000000A (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL*** Address x has base at x - filename

kig her:

http://support.microsoft.com/?kbid=314063

STOP: 0x00000050
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

http://support.microsoft.com/?kbid=171003

Find alle STOP messages her:

http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Held og lykke

mvh
Bri@n

Fra : jens

Dato : 14-08-03 07:53

"KeNzO" <kenzo21@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når jeg prøver på at installere Win Xp får jeg følgende fejlmddelser:
>
> Irql_not_less_or legel eller legal kan ikke huske det

Jeg har haft præcis same fejl med et Soltek næsten mage til, det skyldtes
varme....
Bios blev for varm åbenbart, da jeg nedsatte vcore med o.6v kørte den
upåklageligt, og efter install af xp kunne Vcore hæves til normalt leje
igen.

Den har kørt uden fejl i 8 mdr nu.......

Mvh Jens

Fra : KeNzO

Dato : 14-08-03 09:07

> Bios blev for varm åbenbart, da jeg nedsatte vcore med o.6v kørte den
> upåklageligt, og efter install af xp kunne Vcore hæves til normalt leje

Hvad skal Vcore stå på normalt ?
Min står på default

Fra : jens

Dato : 14-08-03 11:30

> Hvad skal Vcore stå på normalt ?
> Min står på default

Jeg har mulighedderne : +1.1%, -0.6%, +2,3% og "normal".
Jeg satte den ned under installe til -0,6%, og op igen dagen efter, til
"normal".

Mvh Jens