Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitalt kamera
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 21:49

hej - jeg ejer ikke et kamera, men nu skal det snart være! Jeg skal ha
fingre i et digalkamera, med go' opløsning. Men hvad skal man være obs på,
ud over megapixels?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-08-03 22:05

<John N> writes:

> hej - jeg ejer ikke et kamera, men nu skal det snart være! Jeg skal
> ha fingre i et digalkamera, med go' opløsning. Men hvad skal man
> være obs på, ud over megapixels?

- Tager kameraet gode billeder (er optikken OK)?
- Hvor lang tid går der fra du trykker på udløseren til billed er i kassen.
- Finish - er det rart at røre ved?
- Brugervenlighed - er det let at finde de funktioner du har brug
- for?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Lars [8210]

Dato : 13-08-03 22:30

John N wrote:
> [...]
Jeg skal ha
> fingre i et digalkamera, med go' opløsning. Men hvad skal

Hej
Det er objektivets kvalitet du skal focusere på,
megapixels.

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : emj

Dato : 13-08-03 22:32

On Wed, 13 Aug 2003 22:49:00 +0200, <John N> wrote:

>Men hvad skal man være obs på,
>ud over megapixels?

Hvorfor megapixels?
Hvad vil du med dem?
Hvad skal du bruge billederne til?

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 16:15

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor megapixels?
> Hvad vil du med dem?
> Hvad skal du bruge billederne til?

Tjaaa - havde en ide om, at mpixels var kendetegnende for kvaliteten af
billederne. Men ham den skaldede gut, Søren, vrøvlede engang om, at man osse
skulle huske at kigge på.. et eller andet. Kameraet skal bruges som
hobbykamera.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-08-03 17:20

John N wrote:
> [...]
om,
> at man osse skulle huske at kigge på.. et eller andet. Kameraet

Mange megapixel er godt hvis du skal lave store forstørrelser -
men det hjælper ikke noget hvis optik og andet ikke lever op til
de mange megapixel.

Så hellere et 2 megapixel med en god optik end et 4 megapixel med
en midelmådig optik.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 14-08-03 06:45

<John N> skrev i en meddelelse
> hej - jeg ejer ikke et kamera, men nu skal det snart være! Jeg skal ha
> fingre i et digalkamera, med go' opløsning. Men hvad skal man være obs på,
> ud over megapixels?

Jeg er glad for min optiske zoom. Vælg et firma, der er kendt for optik
(canon, nikon, olympos,...) og ikke for at lave edb-maskiner (hp etc.)

Tine

Fra : rAnders

Dato : 14-08-03 16:27

Godt råd

rAnders

"Tine Andersen" <tine.n.o.s.p.a.m.andersen@post3.n.o.s.p.a.m.tele.dk> skrev
i en meddelelse news:ZiF_a.50214$Kb2.2241945@news010.worldonline.dk...

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-08-03 19:03

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Godt råd

> [...]

Mjaa, Sony 717 er da et fremragende kamera og de er vist ikke ligefrem
kendte for deres optik.

Jesper Juul

Fra : KTH

Dato : 14-08-03 20:00

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> Mjaa, Sony 717 er da et fremragende kamera og de er vist ikke ligefrem
> kendte for deres optik.

Nu vrøvler du vist, Jesper. Diverse test viser det modsatte og at Carl Zeiss
optik ikke er kendt - er noget vrøvl.

Til John:
Der var i første nummer af bladet DigitalFoto en test af Sony DSC-F717, hvor
kameraet får en god kritik.
I samme test står der også:
Nikon Coolpix 5700 - Stadig det bedste kamera med fem millioner pixels.
Marginalt bedre billeder end hos Sony.
Men det er sgu svært at vælge mellem alle de forskellige kameraer

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-08-03 20:30

"KTH" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Nu vrøvler du vist, Jesper. Diverse test viser det modsatte og at Carl
Zeiss
> optik ikke er kendt - er noget vrøvl.

Nøøh, producenten af kameraet er Sony ikke CZ det var det min kommentar
udsprang fra.

Jesper Juul

Fra : KTH

Dato : 14-08-03 21:20

> Nøøh, producenten af kameraet er Sony ikke CZ det var det min kommentar
> udsprang fra.
Nååh.

Der er flere af de "kendte" mærker som heller ikke laver deres optik selv,
men hvis man får andre kendte optikmærker til at fremstille optiken, så er
den side af sagen som regel iorden.

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-08-03 07:27

Jesper Juul wrote:

> Mjaa, Sony 717 er da et fremragende kamera og de er vist ikke ligefrem
> kendte for deres optik.

Nu er det ikke Sony der har lavet deres optik på 717'eren, men Carl
Zeiss.

dprewiev.com skriver i deres test af 717'eren:

"Sony has chosen to keep the excellent 5x optical zoom lens of the
F707. This is probably one of the new cameras biggest assets. The
super fast F2.0 - F2.4 lens is made from quality glass and coating
designed by Carl Zeiss. Its speed (large maximum aperture even at
telephoto), silent focus and zoom operation, neutral colour and sharp
resolution performance are second to none at this level."

Kan man forlange bedre anmeldelse af optik ?

--
Don't waste space

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-08-03 09:21

Thomas Corell wrote:

> [...]
> sharp resolution performance are second to none at this level."
>
> Kan man forlange bedre anmeldelse af optik ?

Nej, men det var heller ikke det diskussionen gik på.

Jesper Juul