Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at skrive billedinfo
Fra : Lars Hjortø

Dato : 13-08-03 18:51

Hej med jer.

Jeg mangler et program der kan skrive den specielle info i et billede der
kommer frem når man i f. eks. i XP højreklikker på et billede, vælger
egenskaber og så vælger fanebladet dokumentinfo.
Her kan man skrive Titel, Emne, Forfatter, Kategori, Nøgleord og Kommentar.
Jeg har brug for at skrive det samme i mange billeder, og helst på en gang.
Nogen der kender et program der kan det?

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 13-08-03 20:28

On Wed, 13 Aug 2003 19:50:46 +0200, Lars Hjortø wrote:

> [...]
> Jeg har brug for at skrive det samme i mange billeder, og helst på en gang.
> Nogen der kender et program der kan det?

Hvis ikke du bliver skræmt af at skulle bruge text-mode programmer, kan jeg
anbefale EXIFutils http://www.hugsan.com/EXIFutils/

Den kan umiddelbart kun tilføje på et billede af gangen, men med
FOR-kommandoen, kan man nemt høvle alle de ønskede billeder igennem.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-08-03 14:11

Hej Torsten

Det vil jeg da lige kigge på hvis der ikke er nogen der kan "hoste op" med
et med grafisk brugergrænseflade.

Tak for hjælpen

Hilsen Lars.

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 14-08-03 23:04

On Thu, 14 Aug 2003 15:10:55 +0200, Lars Hjortø wrote:

> Det vil jeg da lige kigge på hvis der ikke er nogen der kan "hoste op" med
> et med grafisk brugergrænseflade.

Ellers skal du være velkommen til at spørge, hvis det driller eller ser for
uoverskueligt ud.

Fra : Jan Stensgaard

Dato : 14-08-03 23:30

Prøv Exifer for Windows.
Dette er et ganske udemærket Windows program (vistnok gratis) der kan en
masse med "tags".

http://www.exifer.friedemann.info/

Venlig hilsen
Jan Stensgaard