Mybpe - 12 uger
Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 13-08-03 19:03

For 10 uger siden skrev jeg om råd til Mypbe, som vi havde fået 1 uge
gammel - reddet på vej til aflivning. Dette blot for at fortælle at Mypbe nu
er 12 uger, fræk som en slagterhund, klatrer i træer, kommer når jeg kalder,
går på bakken (siden den var 5 uger ingen uheld), og netop har været første
tur til dyrlægen (den slap jo for turen da den var 1 uge...), og kun fået
gode "karaktere".
Nu er den store udfordring at få Mypbe, hunden og de to andre katte til at
fungere sammen. Hunden skal nok gå, den er voldsom og stor, men savner vist
inderst i sit bløde hundehjerte en firbenet ven, så det eneste der kan hidse
den op, er nå Mypbe sprinter op i toppen af træerne - så kan de jo ikke lege
(og måske også hvis Mypbe kigger i dens madskål, så der passer vi på).
De to andre katte gider stadig ikke se på den, men de er næsten også kun
hjemme ved spisetid pga varmen, og der vil de jo ikke forstyrres. De nøjes
med et hvæs, og så spiser de videre. Så glor Mypbe dybt undrende på dem, og
overveje hvad der gik galt her, men holder sig lidt på afstand. I
dagligdagen er hunden og de store misser adskilt (DE er uvenner), så hvis
det ikke går med misserne, må Mypbe holde sig på hundens område.
I haven går det fint, den besøger naboerne men vil helst være hos os (altså
helst mig...).
Dyrlægen siger hun aldrig har set en kat med den slags pels før. Det er en
alm. korthåret kat, men den er sort med svage striber, som også er måske
meget mørkebrune. Og så har den et fint drys af lysegrå lidt længere hår
over det hele. Inden i ørene er den helt lysegrå. Meget smuk, men skal lige
fotograferes.
Hilsen Hanne

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 23:16

> [...]
> over det hele. Inden i ørene er den helt lysegrå. Meget smuk, men skal lige

Hej Hanne!

Dejligt at høre, at dit lille "hittebarn" trives! Den skal helt
sikkert også nok lære at komme ud af det med både hunden og de andre
misser...det kan godt tage lidt tid, men i langt de fleste tilfælde
lykkes det til sidst! Og det lyder jo ikke som om, at hverken hund eller
misser er decideret fjendtligt indstillet overfor lille Mypbe (hvordan
udtaler du det?)!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar