Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot S50 hvilke CF kort er gode~
Fra : Dan

Dato : 13-08-03 18:42

Hejsa!

Hvad for CF bruger i til jers S50 kamera?
Jeg har haft problemer med 64MB Apacer og 128MB Performance kort!

Vil gerne ha et 256MB med ved ikke hvad for et jeg skal købe har kogget på
Sandisk de har en rimlig pris! Men også Ridata men de er temlig dyre!

Nogen der har erefaring med noget?

På forhånd tak!

Mvh
Dan

Fra : .J.S...

Dato : 13-08-03 19:41

"Dan" <torskerogn@"nospam"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil gerne ha et 256MB med ved ikke hvad for et jeg skal købe har kogget på
> Sandisk de har en rimlig pris! Men også Ridata men de er temlig dyre!

Kører med et Performance Memory 512 MB i min S50.
Det kører uden problemer, jeg har ikke målt på hastighed så jeg kan ikke
sige hvor hurtigt det er.

Her i 256 MB
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613

mvh/JS

Fra : Peter S.

Dato : 13-08-03 23:30

Hej.

Sandisk er et ganske langsomt kort. Selv i ultra udgaven, ligger kortet kun
kom et middel hurtigt kort på markedet. Det er en ret stor misforståelse,
efter min og en del andres mening, at kalde kortet "Ultra". Sandisk opgiver
kortet til at være 24x, men flere tests har vist, at kortet kun er ca. 16x
hvilket jo er en væsentlig ringere ydelse.

Til dit udmærkede kamera, kan jeg da kun anbefale dig, at købe et hurtigt
kort. Og man går aldrig galt i byen ved at købe et godt kort. Det kan godt
være man betaler lidt ekstra her og nu, men på længere sigt er det absolut
en god investering. Man kan jo også "købe for billigt" og derved i sidste
ende, ende med at have større omkostninger, fordi man ville spare første
gang.

Jeg kan varmt anbefale:
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=28048883
dette ovenstående kort, holder iøvrigt producentens opgivelser næsten til
fulde. Opgivet til 30x - testet til 28x. Dit kamera kan "skyde" i max. 2592
x 1944 (5 mp) og disse billeder fylder ca. 2.5 mb, derfor har du brug for et
hurtigt kort.