Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokritik
Fra : Jensb

Dato : 13-08-03 17:32

Hej

Nu vil jeg også være med, så jeg har lige oprettet mig på fotokritik.dk og
uploadet mit første billede.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=38142

Så hvad siger i? Er det ok? Hvad kunne jeg have gjort bedre?

Tak

Jens

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 13-08-03 18:11

Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uploadet mit første billede.
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=38142
>
> Så hvad siger i? Er det ok? Hvad kunne jeg have gjort bedre?

Godt billede, men for lyst efter min mening, de dybe skygger skal helst være
helt sorte.

Bare min mening !
--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : .J.S...

Dato : 13-08-03 20:02

> [...]
> uploadet mit første billede.
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=38142
>
> Så hvad siger i? Er det ok? Hvad kunne jeg have gjort bedre?

Ja jeg synes det er flot.
Måske man med fordel kunne have taget det på højkant ?

Sjovt i øvrigt at der er en på siden som mener billedet burde skærpes, det
synes jeg nu ikke det trænger til
Især landskaber med dybde synes jeg man skal passe på med at skærpe. Når
alle konturer, også dem langt væk i billedet bliver trukket op, synes jeg
nogle gange det kan ødelægge fornemmelsen af dybde i billedet, og få det til
at virke som om det er en collage af ting man har klippet ud med en saks og
placeret i samme plan.

mvh/JS

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 13-08-03 22:51

Jensb wrote:
> Hej
>
> Nu vil jeg også være med, så jeg har lige oprettet mig på fotokritik.dk og
> uploadet mit første billede.

Det er ok, og det er fornuftigt at du også spørger om kritik i
denne gruppe, for på fotokritik.dk er der en selvbestaltet junta,
som har vedtaget, at der kun må skrives posetiv kritik.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=38142
>
> Så hvad siger i? Er det ok? Hvad kunne jeg have gjort bedre?

Det kunne godt tåle lidt mere kontast, så himlen blev lidt
mørkere blå og skyggerne noget dybere, det kan du godt rette i et
billedbehandlingsprogram.

Og så synes jeg det er ærgligt, at der ikke er noget i billedet
som giver indtryk af størrelsesforholdne, billedet fortæller ikke
hvor store eller små de der klipper er - og det kan du desværre
ikke rette på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-08-03 07:10

Wed, 13 Aug 2003 23:51:21 +0200, skrev Niels Ebbesen PowerBook:

>Det er ok, og det er fornuftigt at du også spørger om kritik i
>denne gruppe, for på fotokritik.dk er der en selvbestaltet junta,
>som har vedtaget, at der kun må skrives posetiv kritik.

Fantaster ser sammensværgelser alle vegne. Det står alle brugere frit
for om de overhovedet vil kommentere billeder og i givet fald hvilken
kritik de vil give.

Jeg må dog medgive, at jeg heller ikke kan bruge Fotokritik.dk til
seriøs kritik af mine billeder. Når jeg har oploadet et billede, er
det mest i en periode hvor jeg har haft behov for at få ros og således
føle mig som verdensmester en kort stund.

Der er foretaget en Mini Vote på fotokritik.dk og besvarelserne
fordelte sig således:

Andres billeder kommenterer jeg helst hvis.....
Jeg syntes at det er et godt billede... 47.4%
det kan glæde andre.. 23.2%
Jeg har tid til det... 9.5%
der er noget ved billedet der irriterer mig... 8.4%
Jeg gerne vil vide noget om evt. Teknik - Sted - Blænde osv. 5.3%
det er noget med damer... 2.1%
Det er en der har kommenteret mine billeder... 2.1%
Billedet er fra nogen jeg kender rigtig godt... 1.1%
det er en ny fotograf så denne måske vil se mine photos... 1.1%
Billedet har fået mange kommentarer i forvejen.. 0%
Stemmer: 95

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Jensb

Dato : 14-08-03 22:56

> [...]
> uploadet mit første billede.
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=38142
>
> Så hvad siger i? Er det ok? Hvad kunne jeg have gjort bedre?

Tak for alle jeres kommentarer, det er rart at høre hvad andre mener.

Jeg er enig i at det godt kunne bruge lidt mere kontrast, så det vil jeg
prøve at rode lidt med i Photoshop.

Og jeg kan også godt se det Niels Ebbesen siger, med at der skulle have
været noget i billedet som kunne give et bedre indtryk af størrelsen. Det
har jeg ikke lige tænkt på da jeg tog billedet, så det er den slags
kommentarer der er gode, da man kan lære noget af det til næste gang. Men
jeg kan så fortælle at klipperne var høje, og det kan man så lidt bedre
fornemme her : http://www.p800.dk/Billeder/bryce.jpg

Men tak for jeres kommentarer.

Jens

Fra : lars bo

Dato : 15-08-03 00:14

Hej Jensb
Så absolut et bedre billede, og det skyldes at der er mennesker i billedet
som giver et indtryk af størrelsen. Nu mangler der bare nogle skygger, men
det er måske svært på de kanter?
--
hilsen
lars bo

PS: husk at kommenterer andres billeder. (ikke kun mine)