Er der problemer med at køre netværksspil ~
Fra : Stig Rasmussen

Dato : 13-08-03 16:45

Jeg har et spørgsmål: Er der problemer med at køre netværksspil i mellem ens
Hjemme computere når man køre trådløst netværk. ?

Det jeg tænke på er at men kan køre 100 Mbit når der er kabler i mellem
Computerne og kun 11 Mbit når vi snakke om trådløs. Sløve det mon spillende
med er fart af kun 11 Mbit

Overvejere meget at købe trådløst netværk, men min drenge spiller en del
netværks spil og det skulle de jo gerne forsat kunne.

Er der mon nogle der har erfaring ang. det her ?

Mvh.

Stig Rasmussen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-08-03 19:16

"Stig Rasmussen" <stig_r@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mellem
> Computerne og kun 11 Mbit når vi snakke om trådløs. Sløve det mon

Du kan roligt køre spil via trådløst netværk.

De fleste spil "drengene" evt. spiller via internettet kører jo med
langt lavere hastighed.
(Mener spil som Wolfenstein o.l. ikke behøver mere end 64Kbit/s, lidt
lavere end 11Mbit/s)

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Mads Bahrt

Dato : 13-08-03 20:36

Stig Rasmussen wrote:
> [...]
> netværks spil og det skulle de jo gerne forsat kunne.
>

> Er der mon nogle der har erfaring ang. det her ?

Hvis der allerede er kablet netværk i en del af huset mener jeg ikke det
er smart at skifte det ud. Kablet netværk er på mange områder stadig
klart den bedste løsning, og i det omfang det allerede er der, kan det
jo bare køre videre. Du kan dog sagtens supplere det med trådløst ved at
tilkoble et access point.

MVH
Mads

Fra : ..::jmj::..

Dato : 14-08-03 05:39

> [...]
> netværks spil og det skulle de jo gerne forsat kunne.
>

> Er der mon nogle der har erfaring ang. det her ?

I "gamle" dage spillede vi netværksspil på 10 Mbit LAN (dengang coax var
"hot"), og det var da udemærket

...::jmj::..

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 14-08-03 20:31

Takker for jeres svar, nu har jeg fået den viden jeg søgte.

Har kabler i mellem maskinerne i øjeblikket de står inde i vores stue og nu
er jeg ved at være træt af at der altid sidder 3 til 4 børen og spille. Har
tænkt mig at flytte computerne ind på hver deres værelser, og så begynde at
køre trådløst, hvor jeg også vil tilslutte en bærbare på et tidspunkt som så
skal være min PC og den håbe jeg så at havde i fred.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-08-03 11:27

"Stig Rasmussen" <stig_r@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> køre trådløst, hvor jeg også vil tilslutte en bærbare på et tidspunkt som

> skal være min PC og den håbe jeg så at havde i fred.

Jeg har nogenlunde samme situation derhjemme
Men jeg har valgt at trække kabler pga den højere overførselshastighed når
man kopierer filer mellem maskinerne
Man kunne selvfølgelig vælge at brænde filerne ud på en CD i stedet...

Hint: Min sierra (half-life) folder tager sig af ca 3Gb på min disk

mvh/Peter Lykkegaard