udemærkede B-film/direkte på videofilm
Fra : Rikke & Brian

Dato : 13-08-03 15:58

Hejsa

Jeg kunne bare godt tænke mig at få anbefalet nogle udemærkede film som
aldrig nåede biograferne her hjemme. For indimellem er det nogle af disse
film der giver den bedste oplevelse når man er ude og leje. Nok netop fordi
man ingen forventninger har. Jeg tænker f.eks. på film som:

Pitch Black
Life as a house
The Boonduck Saints
Stickmen
Go
Mystery Alaska
Tigerland (helt klart overset film)

Ingen af dem er mesterværker, men de er udemærket underholdning, og ganske
gode.

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Jan Richardy

Dato : 13-08-03 17:06

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg kunne bare godt tænke mig at få anbefalet nogle udemærkede film som
> aldrig nåede biograferne her hjemme.

Stir of Echoes ...

http://us.imdb.com/Title?0164181

Den danske titel er "Secret Sense" (var der mon nogen som prøvede at score
$$ på Den 6. Sans' popularitet?)

Filmen er overraskende god.

--

Jan Richardy
9 dyk under blybæltet

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-08-03 23:36

Hørt!

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-08-03 00:35

> [...]
>
> http://us.imdb.com/Title?0164181
>
> Den danske titel er "Secret Sense" (var der mon nogen som prøvede at score

Jep den er ok.

Fra : Anders HL

Dato : 13-08-03 18:07

> Jeg kunne bare godt tænke mig at få anbefalet nogle udemærkede film som
> aldrig nåede biograferne her hjemme.

The Transporter er en absolut acceptabel action film. Blev meget positivt
overrasket.

Anders

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-08-03 00:35

"Anders HL" <ps2spil@removeme_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> The Transporter er en absolut acceptabel action film. Blev meget positivt
> overrasket.

Jep den glemte jeg.

Regner også med at Cubic (Equilibriúm) er ok, når den kommer

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-08-03 07:06

Det gjorde jeg godt nok ikke. Jeg havde set en okay anmeldelse på
geekculture, så jeg købte den - men den var godt nok ringe.

>Regner også med at Cubic (Equilibriúm) er ok, når den kommer

Faldt over den på R1, og havde hørt den positivt omtalt her i gruppen.
Den er rigtig god. Men den har ikke så meget til fælles med Matrix,
selvom en del går op i det. Jeg kan godt lide den lidt dystre
fortællestil og skydescenerne er sjældent set bedre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-08-03 07:51

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom en del går op i det. Jeg kan godt lide den lidt dystre
> fortællestil og skydescenerne er sjældent set bedre.

Regner heller ikke med at det er matrix om igen, bare fordi at nogle af
måderne at lave action scenerne på, minder om Matrix, kan filmen jo godt
have en helt anden historie, samt stemning, jeg glæder mig til at se den.

mvh. Brian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-08-03 18:46

>Regner heller ikke med at det er matrix om igen, bare fordi at nogle af
>måderne at lave action scenerne på, minder om Matrix, kan filmen jo godt
>have en helt anden historie, samt stemning, jeg glæder mig til at se den.

Actionscenerne ligner ikke Matrix. Det er ikke slow-mo wire-fu, og det
er efter min smag en fordel.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mathness

Dato : 13-08-03 19:22

On Wed, 13 Aug 2003 16:58:25 +0200, Rikke & Brian wrote:

Cypher (http://imdb.com/Title?0284978), ganske ok film. Mangler en del
ekstra matriale, men det kan nok ikke undgåes da den kun findes som kode
2.

Ud over det er der self. en mindre stak fra Asien, men tænker at du kun
spørg efter vestlige film.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-08-03 00:36

"Mathness" <mathness@z42.NO.SPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2.
>
> Ud over det er der self. en mindre stak fra Asien, men tænker at du kun

Nej det gør jeg sådan set ikke, men jeg tænker mest på lejefilm, og der er
det vist begrænset hvilke gode asiatiske film vi har på leje
hylderne...eller hva. Har set Bichunmoo og Naked Weapon.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-08-03 21:07

godt nok ikke helt ny, men Impostor med Gary Sinise røg da direkte på video
ikke?... den er osse ret god
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-08-03 00:37

> godt nok ikke helt ny, men Impostor med Gary Sinise røg da direkte på
video
> ikke?... den er osse ret god

Se den har jeg overvejet, det kunne være jeg skulle gøre noget ved det.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-03 23:21

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev:

Dragonfly med Kevin Costner - hvis man er til åndernes magt.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-08-03 00:37

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> "Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev:
>
> Dragonfly med Kevin Costner - hvis man er til åndernes magt.

Uha Kevin C. har jeg haft det lidt svært med siden Danser/Robin Hood. Men
måske jeg skulle tage chancen

Fra : Lars Petersen

Dato : 14-08-03 21:08

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3f3a51f6$0$7844$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
fordi
> man ingen forventninger har. Jeg tænker f.eks. på film som:

En af de ældre - som mange nok efterhånden har set er: Austin Powers -
International man of mystery. Den gik så vidt jeg husker ikke i biograferne
herhjemme.

/lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-08-03 23:14

"Lars Petersen" <lars@pilsnerpause.dk> writes:

> En af de ældre - som mange nok efterhånden har set er: Austin Powers -
> International man of mystery.

Det er sandt. Den var oppe på en natfilms-festival og det var det.

Men 2'eren og 3'eren gjorde.

Faktisk tror jeg, at noget lignende skete med Wayne's World. Den var
godt slået op som "kommende film" i Palads, men forsvandt pludselig
igen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 15-08-03 06:02

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sandt. Den var oppe på en natfilms-festival og det var det.
>
> Men 2'eren og 3'eren gjorde.
Ja hvilket egentligt er meget skægt da, den eneste jeg synes var rigtig sjov
var den første, hvor imod 2 og 3 eren da havde skægge elementer, men de
kunne godt tåle blot at være udgivet på video.

Mvh. Brian