Citat - hvordan gør jeg?
Fra : Danielle Nielsen

Dato : 13-08-03 14:58

Hej NG!

Jeg har tidligere skrevet et indlæg, som jeg har fået mange fine svar på.
Men nu vil jeg jo så gerne svare og kommentere det forskellige. Men jeg kan
ikke finde ud af det der citat-halløj - jeg har kigget på usenet.dk, samt
prøvet mig frem, men uden held.
Nogen der vil hjælpe en stakkels nybegynder??

Danielle

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-03 15:09

Danielle Nielsen <suzie@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> usenet.dk, samt prøvet mig frem, men uden held.
> Nogen der vil hjælpe en stakkels nybegynder??

Da jeg kan se du bruger Outlook Express kan du med stor fordel
installere OE-Quotefix som du finder her:
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Det vil lette det en hel del.

Ellers er jeg ret sikker på at du ved at følge samme måde
som dette indlæg, ikke træder folk over tæerne mht citatteknik.

Gyldne regler :
Skriv under det du citerer og klip overflødig tekst væk. Efterlad
headeren (navnet på personen der har skrevet indlægget du besvarer)

Eventuelt spørg i news:dk.velkommen, eller news:dk.admin.netikette
hvis der er noget du er i tvivl om.

FUT (Follow Up To) er sat til news:dk.admin.netikette så svar på
mit indlæg vil havne i den gruppe som er mere korrekt for denne snak.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 13-08-03 15:24

Jeg har nu installeret OE-Quotefix, og det er rart med farver og rigtige
smileys, men jeg kan stadig ikke finde ud af at citere - jeg vil gerne vide
hvordan det gøres rent praktisk??

Danielle

Fra : Stina Hofmann

Dato : 13-08-03 15:43

Danielle Nielsen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Jeg har nu installeret OE-Quotefix, og det er rart med farver og rigtige
>smileys,

Det er super når det virker.

>men jeg kan stadig ikke finde ud af at citere - jeg vil gerne vide
>hvordan det gøres rent praktisk??

Når du svarer så klipper du det væk fra det foregående indlæg som du
ikke direkte svarer på og skriver under det du svarer på. Så kan det
ikke gå helt galt. Det kræver lidt øvelse indimellem, men det gør dine
indlæg meget mere læsevenlige.
Det er en god idé at lade den første linje stå - altså den hvor der
står hvem det er du svarer.

Hvis der er andre ting som du synes du har brug for at vide, så kan du
altid spørge i <news:dk.velkommen>. Der er masser af hjælp at hente.

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-03 16:00

> [...]
> rigtige smileys, men jeg kan stadig ikke finde ud af at citere - jeg
> vil gerne vide hvordan det gøres rent praktisk??

For det første skal du undlade at slette alt det du svarer på.
Og der efter gøre lige som jeg og svare under det du svarer på.

Har du læst på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

Der står det i al fald godt beskrevet.

FUT: dk.velkommen denne gang.

Fra : Stina Hofmann

Dato : 13-08-03 15:40

John Sahl skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>FUT (Follow Up To) er sat til news:dk.admin.netikette så svar på
>mit indlæg vil havne i den gruppe som er mere korrekt for denne snak.

Din FUT er vist gået i stykker.
Derudover ville jeg nok have henvist til dk.velkommen, men det er vel
en smagssag.

--
"Der er skam ikke noget i vejen for at chatte fra en iMac."
- Christian Bech

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-03 15:46

Stina Hofmann <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote:

> Din FUT er vist gået i stykker.

Næh, den er smeltet i varmen, eller jeg glemte at sætte den.

> Derudover ville jeg nok have henvist til dk.velkommen, men det er vel
> en smagssag.

Den ene eller den anden er vist lige god i dette tilfælde. Men point
taken.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 13-08-03 16:38

Det kan godt være at jeg er utrolig tungnem, men jeg har læst usenet, og der
står ikke det jeg vil vide. Klip og slet, ja, men jeg kan jo ikke gøre det i
selve indlægget eller hur?

I andre har alle disse >>> tegn, hvordan fremkommer de??

Danielle

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-03 16:45

> [...]
> og der står ikke det jeg vil vide. Klip og slet, ja, men jeg kan jo
> ikke gøre det i selve indlægget eller hur?

Hvad gør du helt præcist når du besvarer et indlæg?

> I andre har alle disse >>> tegn, hvordan fremkommer de??

Dem laver vores newsprogram for os.

Hvis du skal besvare dette indlæg, så tryk på knappen i
dit newsprogram der hedder "Svar til gruppe" og du vil
hermed få et indlæg du kan skrive og redigere i.

Jeg sætter endnu en gang FUT til news:dk.velkommen og håber
du vil følge med der over og stille dine spørgsmål i den gruppe
da dette ikke er den rette gruppe til dine spørgsmål.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 17:25

In article <bhdlu6$h3a$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzie@webspeed.dk> wrote:

> Det kan godt være at jeg er utrolig tungnem, men jeg har læst usenet, og der
> står ikke det jeg vil vide. Klip og slet, ja, men jeg kan jo ikke gøre det i
> selve indlægget eller hur?

Se nu ved jeg jo ikke om alle newsreadere kan dette her Men dem jeg
har prøvet kunne.
Du markerer den del af indlægget du vil svare på - altså i det
oprindelige indlæg. Så trykker du "svar til gruppen" eller "follow up"
eller hvad det nu hedder i dit program.
Og så får man et svarvindue man kan skrive i, der starter med den bid
tekst man vil svare på - den man markerede i det "gamle" indlæg - med
citattegn foran.
Og så grifler du bare løs nedernunder

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 13-08-03 17:36

Ann Rudbeck wrote:

> Og så får man et svarvindue man kan skrive i, der starter med den bid
> tekst man vil svare på - den man markerede i det "gamle" indlæg - med
> citattegn foran.
> Og så grifler du bare løs nedernunder

Det kunne jeg til dels, men hele indlægget kom med og ikke kun det jeg havde
markeret.
Men nu har jeg da heldigvis fundet ud af det, der manglede et par hakker i
min opsætning.
Tak for hjælpen

Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 17:44

In article <bhdpb0$78e$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzie@webspeed.dk> wrote:

> Men nu har jeg da heldigvis fundet ud af det, der manglede et par hakker i
> min opsætning.
> Tak for hjælpen

Selv tak

Det ser helt rigtigt ud nu, i hvertfald