Telmore forbrugsgrænse på "gratis" GPRS.
Fra : Fischer

Dato : 13-08-03 14:32

Klippet fra mail fra Telmore:
"Desværre har det vist sig, at der mellem de mange daglige brugere findes
nogen, som har et abnormt stort forbrug. Hos TELMORE har vi indtil nu set
gennem fingre med storforbruget af GPRS, men da forbruget nu har taget
overhånd for nogen brugere, må vi desværre sætte en generel
forbrugsbegrænsning. Med 14 dages varsel, den 28. august, indføres således
en forbrugsbegrænsning på 10 gratis MB pr. uge. Hvis du kommer over 10 MB i
GPRS-forbrug på en enkelt uge, kan du først bruge GPRS i den efterfølgende
uge."

Man skal måske lade være med at forære ting væk hvis man ikke har råd!

Det undrer mig bare hvordan det kan være at Telmore ikke ved hvor lidt 10MB
egentlig er hvis man kører internet over GPRS?
Og dog, så ville de jo samtidig skulle se i øjnene hvor sindsygt det er at
forlange den ekstremt høje MB-pris som de vil gøre efter den 1/10.

*Fischer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 14:51

Hej du,

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> uge."
> Man skal måske lade være med at forære ting væk hvis man ikke har råd!

Hrm... Du har ret - men på den anden side forstår jeg godt at de gør noget,
hvis det viser sig at forbruget langt overstiger der budget, der er for
kompagnen. Det er vel ganske almindelig forretning som så mange andre
virksomheder. Er det så ikke bedre at de regulerer det nu, frem for at være
nødt til at hæve priserne generelt? Tænk.. Det syntes jeg faktisk det er!

> Og dog, så ville de jo samtidig skulle se i øjnene hvor sindsygt det er at
> forlange den ekstremt høje MB-pris som de vil gøre efter den 1/10.

Prisen er så vidt jeg lige kan se noget nær det laveste du kan købe det til
i Danmark? Har man brug for at surfe rundt på nettet via sin mobiltelefon
har man vel også råd til at betale for det!

Jeg anvender min GRPS til mail - jeg har siden kampagen startede haft et
forbrug på cirka 3 MB ned og lidt mindre up. Til gengæld surfer jeg ikke den
vej, der er mit liv godt nok for kort til at jeg gider vente på det.

** Lars

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-08-03 15:20

"Lars Knudsen" <newsgroup@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> nødt til at hæve priserne generelt? Tænk.. Det syntes jeg faktisk det er!

Jeg synes det havde været bedre de fra start havde sat forbrugsgrænse på,
eller begrænset den periode hvori der skulle tilbydes gratis GPRS:

Fra : Insideout

Dato : 13-08-03 15:27

"Michael Jensen" <mij@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det havde været bedre de fra start havde sat forbrugsgrænse på,
> eller begrænset den periode hvori der skulle tilbydes gratis GPRS:

Ja og hvis man dengang i 30 ´ne havde vist hvad Hitler kunne finde på såå.

Det nemmeste i verden er at være bagklog.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 15:31

Hej Michael,

"Michael Jensen" <mij@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message

> være
> Jeg synes det havde været bedre de fra start havde sat forbrugsgrænse på,
> eller begrænset den periode hvori der skulle tilbydes gratis GPRS:

Helt enig da! Det havde været meget smartere, og så ville de 100% have
undgået problemer nu midt i det hele...

** Lars

Fra : Fischer

Dato : 13-08-03 15:35

> virksomheder. Er det så ikke bedre at de regulerer det nu,
> frem for at være nødt til at hæve priserne generelt?
> Tænk.. Det syntes jeg faktisk det er!

Jeg synes faktisk det virker lidt latterligt at sætte denne restriktion på
2/3 inde i prøveperioden. Så meget kan det vel heller ikke koste?
Så skulle man have tænkt sig om inden man slog ud med armene.

> Prisen er så vidt jeg lige kan se noget nær det laveste
> du kan købe det til i Danmark?
> Har man brug for at surfe rundt på nettet via sin mobiltelefon
> har man vel også råd til at betale for det!

Et godt argument.
Har man brug for at tale i sin mobiltelefon, så har man vel også råd til at
betale 50 kr. i minuttet - eller?

> Jeg anvender min GRPS til mail - jeg har siden kampagen
> startede haft et forbrug på cirka 3 MB ned og lidt mindre up.
> Til gengæld surfer jeg ikke den vej, der er mit liv godt nok
> for kort til at jeg gider vente på det.

Men hvis man godt gider surfe, er det en anden snak. Jeg gik lige ind på EB
og BT onlines forsider og læste en enkelt artikel på hver side (med tømt
cache). Det tog over 1 MB og så er ens dagsforbrug li'som ved at være brugt
op.

Jeg bruger kun bærbar PC ca. 1 gang om ugen, så jeg vil ikke slev få
problemer. Men jeg synes principielt det er noget lal at komme med en
begrænsning nu.

*Fischer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 20:10

Hejsa,

> Jeg synes faktisk det virker lidt latterligt at sætte denne restriktion
> på 2/3 inde i prøveperioden. Så meget kan det vel heller ikke koste?
> Så skulle man have tænkt sig om inden man slog ud med armene.

Ja - det virker da latterligt. Og det havde været smart om man havde
overvejet det inden. Hvor er det dejlig nemt at være bagklog, ikke?

> Et godt argument.
> Har man brug for at tale i sin mobiltelefon, så har man vel også råd
> til at betale 50 kr. i minuttet - eller?

Sorry.... Min formulering. Det jeg mente var, at man jo ved hvad det koster
- så kan man bruge det eller lade være. Telmore er jo stadig billigere end
de fleste også hvad GRPS angår.

> [...]
> på EB og BT onlines forsider og læste en enkelt artikel på hver side
> (med tømt cache). Det tog over 1 MB og så er ens dagsforbrug li'som ved

Ja, men hvorfor dog surfe via GPRS... Det er vel mest til WAP og en smule
email at det er relevant?

> Jeg bruger kun bærbar PC ca. 1 gang om ugen, så jeg vil ikke slev få
> problemer. Men jeg synes principielt det er noget lal at komme med en
> begrænsning nu.

Ja.. Igen.. Men det er altid nemt at være bagklog. Er det ikke bedre at de
gør det her end fx. sætter prisen op? Og man får jo 14 dages varsel, jeg har
lidt svært ved at se at det skulle være et stort problem. Men ja, det er
fjollet at de ikke tænkte på denne situation, der kunne være undgået.

** Lars

Fra : Fischer

Dato : 13-08-03 20:31

> Men hvis man godt gider surfe, er det en anden snak.

Jeg prøvede lige en rigtig test med GPRS.
Bare det at åbne forsiden på www.eb.dk uden at gå ind i nogen artikel koster
404000 bytes down og 76129 bytes up.
Så gå ind på sådanne 3 sider om dagen, så er din limit hos Telmore nået.

Det giver i øvrigt lidt stof til eftertanke når der kommer betaling på MB
forbrug.
Bare at gå ind på Ekstra Bladet onlines forside vil så koste 8,58 kr. Så er
det nok billigere i længden at smutte ned i kiosken.

*Fischer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 20:42

Hejsa,

> [...]
> Bare at gå ind på Ekstra Bladet onlines forside vil så koste 8,58 kr.
> Så er det nok billigere i længden at smutte ned i kiosken.

*GG* Jeg tror ikke det er beregnet til websurf i særlig stor stil...
Eller også vil minimalistisk designede websider få en renesance!

** Lars

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 19:29

>Prisen er så vidt jeg lige kan se noget nær det laveste du kan købe det til
>i Danmark? Har man brug for at surfe rundt på nettet via sin mobiltelefon
>har man vel også råd til at betale for det!

Aktiverer jeg GRPS på min mobil giver jeg 29 kr i måneden og så slipper
jeg 18 kr pr MB data jeg overfører. Og det er da billigere end Telmore.
Og hvis jeg overfører over 50 Mb pr måned falder prisen yderligere.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 20:14

Hejsa,

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Aktiverer jeg GRPS på min mobil giver jeg 29 kr i måneden og så slipper
> jeg 18 kr pr MB data jeg overfører. Og det er da billigere end Telmore.

Telmore ændrer GPRS til 25 kr/md i abo (det var den gode nyhed fra den mail
som Fischer også fik - men som ikke lige kom med her) her når jeg skal til
at betale for det ultimo september og så 18.75 eller noget i den stil per
MB. Med mit forbrug der ligger på 1-2 MB per måned vil det altså være
billigere. Eller egentlig stort set samme pris.

> Og hvis jeg overfører over 50 Mb pr måned falder prisen yderligere.

Klart - men så har du også noget der ligner 900 kr/måned i trafik alene, så
bør det da blive billigere. Det gør det ikke hos Telmore, så med så stort et
forbrug er en anden udbyder nok bedre at vælge.

** Lars

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 21:09

> [...]
>MB. Med mit forbrug der ligger på 1-2 MB per måned vil det altså være
>billigere. Eller egentlig stort set samme pris.

Men dit forbrug skal ikke ændre dig vildt meget før at selve GRPS delen
vipper til fordel for Orange *G*. At deres priser så nok ville gøre at
de færreste hos Telmore ville skifte er så en anden side af sagen.

Flemming Jacobsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-08-03 08:36

Heysa,

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message

> Men dit forbrug skal ikke ændre dig vildt meget før at selve GRPS delen
> vipper til fordel for Orange *G*. At deres priser så nok ville gøre at
> de færreste hos Telmore ville skifte er så en anden side af sagen.

Næææh.. Det har du ret i. Det er vel også lidt med gynger og karruseller. I
øvrigt foretrækker jeg - da jeg bor langt ude på landet - at have en udbyder
der kører på TDC eller Sonofons netværk, da jeg så har god dækning uden at
roame...

** Lars

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 14-08-03 14:25

On Thu, 14 Aug 2003 09:35:49 +0200, "Lars Knudsen"
<newsgroup@landligt.dk> wrote:

> [...]
>der kører på TDC eller Sonofons netværk, da jeg så har god dækning uden at

Tja, jeg har så ikke endnu haft de store problemer med Oranges dækning.
Den eneste gang at jeg var ude for det var da jeg var på ferie i
nærheden af æbeltoft og jeg så gik over og roamede på sonofons net som
var mindst lige så ringe.

Min kæreste på det tidspunkt havde Telmore og led udner næsten lige så
ringe dækning fra TDC's side af så.
Flemming Jacobsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-08-03 15:42

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Jeg kan forstille mig det skyldes der findes nogle der "misbruger" at det er
gratis. Kunne
forstille mig der er nogle der bare sætter mobilen til og downloader musik
og film. Bevares det tager
lang tid men de kan jo være ligeglade sålænge det er gratis.
De har min forståelse. Det er trodsalt bedre end at de skal til og hæve
priserne
for at få deres budget til at hænge sammen...

Venligst

Fra : Anders Grauballe

Dato : 13-08-03 15:50

"Søren Christensen" <master.clioÅL@12move.dk> skrev i en meddelelse

> De har min forståelse. Det er trodsalt bedre end at de skal til og hæve
> priserne
> for at få deres budget til at hænge sammen...

Enig, iøvrigt har I så overset at det kun kommer til at koste 25kr i
abonnement efter gratis-perioden.
Det er da en ok ting.

/Anders

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-08-03 16:42

"Anders Grauballe" <widenet@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, iøvrigt har I så overset at det kun kommer til at koste 25kr i
> abonnement efter gratis-perioden.
> Det er da en ok ting.

Ja, hvis man har brug for GPRS, så er det da fint..

Jeg gad godt vide, hvad et abnormt stort forbrug er. Man må da regne med, at
der bliver taget af fadet, når det er gratis.
Er budgettet overskredet, så er der nok en der har sovet i timen hos
Telmore. Det er nyt, spændende og det skal udforskes, og blandt andet
derfor tilbød Telmore gratis prøvetid som introduktion.

Der er kun én ting at sige om det, og det er at Telmore har skudt over mål
og egne evner. Det er ikke blot indtægter ved at have et firma.

Ført kom de og sagde : "Yderst konkurrencedygtige priser" - som
tilnærmelsesvis ligner alle andres.
Så kom de og sagde : " Gratis GPRS og MMS ", som nu er begrænset.
Så sagde de " Vi sætter prisen ned på abb til 25kr" , som nu er okay :)

Jeg er heldigvis ikke storforbruger af GPRS og bliver det nok heller ikke
forløbig. Jeg har oplevet for meget bøvl med det, til at jeg vil bekoste
25kr på det.

> /Anders
Thomas

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 18:32

> [...]
>priserne
>for at få deres budget til at hænge sammen...

Hvad med så bare at ligge en grænse på de folk der misbruger "aftalen"
og ikke bare lade det gå ud over alle sammen.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 13-08-03 18:58

> Hvad med så bare at ligge en grænse på de folk der misbruger "aftalen"
> og ikke bare lade det gå ud over alle sammen.

Lige netop !!!
Sæt da grænsen så de værste bliver siet fra og andre kan bruge det i
praksis.

*Fischer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 20:17

Hejsa,

> Hvad med så bare at ligge en grænse på de folk der misbruger "aftalen"
> og ikke bare lade det gå ud over alle sammen.

Hvis man ikke misbruger det, er det jo ligemeget om der er en grænse. For så
når man aldrig derop.

** Lars

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 21:16

On 13 Aug 2003 19:16:52 GMT, newspost@landligt.dk (Lars Knudsen) wrote:

>Hejsa,
>
>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Hvis man ikke misbruger det, er det jo ligemeget om der er en grænse. For så
>når man aldrig derop.

Det jeg nu tænkte på var at sæt nu at dem der havde "brudt aftalen" fik
en grænse på fx 10-20 Mb pr uge. Netop som en straf for at de har siddet
og misbrugt det i en hel måned?. På den måde kan de der ikke misbruger
det stadig kører videre med deres aktuelle forbrug uden problemer.

Lavede man en grænse som kun "misbrugerne" ramlede imod så var det jo
ikke en straf som sådan. Netop fordi at de fleste andre folk nok brugte
GRPS "nok" til at "misbrugerens" alm trafik ikke blev nedsat ekstremt.

(Bemærk at jeg har sat misbruger og brudt aftalen i gåseøjne. Dette har
jeg valgt da der ikke fra Telmores side på noget som helst tidpunkt har
været kommunikeret at der ville være et "teoretisk" maksimum på hvad de
forventede kunderne ville overfører. Telmore burde næsten have forventet
at der var en del af dem der tilmeldte sig der ville gå amok og de burde
derfor have udstukket nogle regler for anvendelse af GRPS i test
perioden)
Flemming Jacobsen

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 14:00

> [...]
> jeg valgt da der ikke fra Telmores side på noget som helst tidpunkt har
> været kommunikeret at der ville være et "teoretisk" maksimum på hvad de

Enig, telmore kan ikke klandre deres kunder for at gøre brug af det gratis
tilbud som de har annonceret. Der er efter min mening heller ikke nogen der
skal skamme sig over at de henter mere end 10 MB pr. uge.
Vi ER bare ikke ens og nogen bruger det mere end andre.

Egentlig er jeg total ligeglad med deres gprs og gider ikke bruge det når
det koster penge, men det var da meget rart at kunne surfe rundt uden at det
kostede noget.

--
Tom

Fra : Jimmy

Dato : 13-08-03 18:30

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Man skal måske lade være med at forære ting væk hvis man ikke har råd!

Utak er verdens løn.
De forærer dig stadig gratis GPRS - bare ikke ubegrænset.

Pointen med deres tilbud er jo at brugeren skal opleve at det virker og
derefter fortsætte abonnementet - ikke at du skal være gratis warez-server i
tre måneder.

> Det undrer mig bare hvordan det kan være at Telmore ikke ved hvor lidt
10MB
> egentlig er hvis man kører internet over GPRS?

Det ved de da også godt.
De undrer sig sikkert over at du har behov for mere end 10 MB for at teste
om GPRS er for dig.

Jeg er sikker på du kan fravælge dig det gratis tilbud og få lov til at
betale for dit forbrug.

> Og dog, så ville de jo samtidig skulle se i øjnene hvor sindsygt det er at
> forlange den ekstremt høje MB-pris som de vil gøre efter den 1/10.

Jeg er enig i at prisen er meget høj.

Mvh
Jimmy

Fra : Fischer

Dato : 13-08-03 19:10

> Utak er verdens løn.
> De forærer dig stadig gratis GPRS - bare ikke ubegrænset.

Det gør de jo ikke i det tilfælde hvor en kommer til at gå over de 10 MB på
en uge.
Så bliver gratis GPRS pludselig til ingen GPRS.
De kunne da i det mindste lade dem der ønskede et højere brug få mulighed
for at betale for de ekstra MB.

> Det ved de da også godt.
> De undrer sig sikkert over at du har behov for mere end 10 MB
> for at teste om GPRS er for dig.

Hvorfor skal de 3 måneders gratis GPRS nu pludselig devalueres til at være
en test for at se om det er noget for en? Så kunne de lige så godt have
givet folk 14 dage og max. 500 kb.

Desuden har jeg heller ikke behov for mere end 10 MB.
Jeg har adgang til 5 Telmore numre med GPRS. Jeg tror ikke jeg på snart 1½
måned har overskredet 10 MB totalt set på et eneste af numrene.
Jeg synes bare det principielt er ringe at Telmore sætter den latterlige
begrænsning.

> Jeg er sikker på du kan fravælge dig det gratis tilbud og få
> lov til at betale for dit forbrug.

Ja, og?

*Fischer

Fra : Jimmy

Dato : 13-08-03 19:27

> Det gør de jo ikke i det tilfælde hvor en kommer til at gå over de 10 MB

> en uge.
> Så bliver gratis GPRS pludselig til ingen GPRS.

Nej - Så forbliver gratis GPRS gratis GPRS.
Du betaler ikke for den GPRS de tilbyder dig.
Dermed er den gratis.

> De kunne da i det mindste lade dem der ønskede et højere brug få mulighed
> for at betale for de ekstra MB.

Det har jeg også undret mig over, men det er sikkert alt for administrativt
krævende.
Deres faktureringssystem er helt sikkert ikke skrevet til en
marginalsituation som denne.

> Hvorfor skal de 3 måneders gratis GPRS nu pludselig devalueres til at være
> en test for at se om det er noget for en?

Det er da larmende indlysende at det er det det er.
Det er jo ikke barmhjertige samaritaner.
Det er et aktieselskab, der skal skabe et overskud.

> Så kunne de lige så godt have
> givet folk 14 dage og max. 500 kb.

De kunne have gjort mange ting.
De valgte at lade tvivlen komme folk til gode, hvorefter de misbrugte
tilbuddet.

> Desuden har jeg heller ikke behov for mere end 10 MB.

Hvor *pokker* klager du så herinde?

> Jeg har adgang til 5 Telmore numre med GPRS.

Usympatisk udnyttelse af tilbuddet.
Det må falde under definitionen misbrug, hvis du blot skifter mellem
kortene, når din forbrugsgrænse er nået.

> Jeg tror ikke jeg på snart 1½
> måned har overskredet 10 MB totalt set på et eneste af numrene.
> Jeg synes bare det principielt er ringe at Telmore sætter den latterlige
> begrænsning.

Hvad du kalder latterligt ser de nok med andre og mere realistiske øjne -
nemlig som en unødig og urimelig udgift grundet misbrug.

> Ja, og?

Så er dit problem løst.
Så kan du undlade at bruge det gratis tilbud, som ikke er godt nok til dig.
Så kan du anvende GPRS så meget du lyster.

Mvh
Jimmy

Fra : Fischer

Dato : 13-08-03 20:08

> Hvor *pokker* klager du så herinde?

Fordi jeg synes at det latterligt og uigennemtænkt at komme med en
begrænsning 2/3 inde i tilbudsperioden.
Og fordi jeg synes grænsen på 10 MB er urimelig lav. Hvis nogen udnytter
deres tilbud, så ram dog dem. De 10 MB på en uge er ingenting og har intet
med misbrug at gøre.

Selv om jeg ikke selv p.t. har behov for at bruge 10 MB på en uge, så vil
mange kunne have det. Og måske vil jeg selv kunne i en situation hvor jeg
kunne komme over 10 MB i en enkelt uge, hvis jeg blev sendt 2-3 dage på øen.

> Usympatisk udnyttelse af tilbuddet.
> Det må falde under definitionen misbrug, hvis du
> blot skifter mellem kortene, når din forbrugsgrænse
> er nået.

Prøv lige at læs det jeg skriver.
Hvordan pokker kan du sige at jeg udnytter tilbuddet hvis jeg totalt set på
5 numre på 1½ måned har brugt under 50 Mb?

Du må da vist selv have et eller andet misbrug der burde undersøges.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-08-03 12:45

> [...]

> Så bliver gratis GPRS pludselig til ingen GPRS.
> De kunne da i det mindste lade dem der ønskede et højere brug få mulighed

Nej, for så er det jo ikke længere gratis, og de har jo netop lovet os gratis
gprs. Det løfte vil Telmore fortsat holde (i reduceret form).

Claus

Fra : Fischer

Dato : 14-08-03 08:21

På Mobildebat.dk kan man finde dette indlæg:

"Ja, vi har regnet forkert. Men vi er desværre kommet i den situation at
gratis forbruget, grundet ca. 15 brugere, er kommet der op, hvor vi ikke
længere kan forsvare at tilbyde GPRS på samme vilkår.

Alternativet havde været at fortsætte med gratis GPRS på nuværende vilkår,
og så måtte sætte abb. prisen op til f.eks. kr. 50 om måneden. Vi har valgt
at sætte en grænse for det gratis forbrug, og dermed også have luft til at
nedsætte GRPS abb. fra kr. 40 til kr. 25 pr. mdr. Det har vi vurderet tjener
flest kunder bedst.

De kunder der føler sig snydt, bl.a. fordi de ikke kan høre gratis radio
via. GPRS, bør virkelig overveje at flytte deres abb. til andre operatører.
Vi tror ikke på det nødvendigvis bliver en fordel, men er man i tvivl, bør
man prøve.
_________________
Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S"

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 14-08-03 14:26

On Thu, 14 Aug 2003 09:21:14 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>gratis forbruget, grundet ca. 15 brugere, er kommet der op, hvor vi ikke
>længere kan forsvare at tilbyde GPRS på samme vilkår.

Hvad med bare at begrænse de 15 brugeres adgang ved kun at sætte en
trafikgrænse over deres konto?
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 14:56

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:ud3njv4mdloa926skeg0ol1bc4ai518hk7@4ax.com...

KLIP

> Hvad med bare at begrænse de 15 brugeres adgang ved kun at sætte en
> trafikgrænse over deres konto?

Tjaeee .... hvorfor ikke blot offentliggøre (ved godt man ikke må, men nogen
gange kunne det sgú ganske rart) "rage alt til sig i uden skam i
livet"-forbrugerne i NG´en.

Du skal se .... en mængde navne ville garanteret falde sammen med NG´ens
fjolser.

Hr. Bjørn

Fra : Fischer

Dato : 14-08-03 15:15

> [...]
> sig i uden skam i livet"-forbrugerne i NG´en.
>
> Du skal se .... en mængde navne ville garanteret falde sammen

Skal vi betragte det som at du går til bekendelse og indrømmer dit abnorme
forbrug?

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 15:33

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal vi betragte det som at du går til bekendelse og indrømmer dit abnorme
> forbrug?

I så fald skulle det være min kone, der ikke har GRPS på hendes Samsung.

PS: Jeg har lært i *mit* liv at mådehold er en god ting og trods det faktum
nogen byder mig på en drink (fra en helt ny flaske) så behøves jeg ikke
tømme den, men godt klare mig med én lille....

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 21:01

> [...]
> nogen byder mig på en drink (fra en helt ny flaske) så behøves jeg ikke
> tømme den, men godt klare mig med én lille....

Nu er 10 MB pr. uge jo ikke ligefrem meget datatrafik i dag
Flaskerne kan jo også blive så små at de ikke engang kan fylde et glas,
De tider hvor en hjemmeside fyldte 2 Kb er forbi.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 21:05

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er 10 MB pr. uge jo ikke ligefrem meget datatrafik i dag
> Flaskerne kan jo også blive så små at de ikke engang kan fylde et glas,
> De tider hvor en hjemmeside fyldte 2 Kb er forbi.

Tjaeee .... et gammelt ordsprog siger:" Du skal ikke skue given hest i
munden"...

Hvad ville din respons være til en gut, du havde foræret noget og han så
efterfølgende brokker sig over "gaven"..?

Et andet ordsprog siger:"Ræk dem en lillefinger og de tager hele
armen"...

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 15-08-03 06:25

> Hvad ville din respons være til en gut, du havde foræret noget og han så
> efterfølgende brokker sig over "gaven"..?

Tja JEG brokker mig skam ikke over noget ved Telmores "gavebod"
Men jeg holder dem op imod det som det som de lover. Og lige på det punkt er
der vist stadig rum til forbedringer. (Jeg blev lovet MMS for over et ½ år
siden)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 14:08

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja JEG brokker mig skam ikke over noget ved Telmores "gavebod"

O.k....

> Men jeg holder dem op imod det som det som de lover.

Klart klart.

> Og lige på det punkt er
> der vist stadig rum til forbedringer. (Jeg blev lovet MMS for over et ½
år
> siden)

Har du husket at anskaffe dig en telefon med GRPS..?...

Hr. Bjørn

Fra : KJ

Dato : 15-08-03 08:01

Bjørn Jørvad <hrbjoern_AT_post3.tele.dk> wrote:

> Hvad ville din respons være til en gut, du havde foræret noget og han så
> efterfølgende brokker sig over "gaven"..?

Øh, hvad ville din respons være til en gut, som giver dig en gave, og
derefter kommer og tager en del af den igen?

Men at Telmore tilbyder gratis (og nu begrænset) GPRS i en periode har
jo intet med en gave til kunderne at gøre, blot fordi Telmore gerne vil
være gode ved kunderne.

Det er ren og skær kalkuleret markedsføring, det er der ikke noget galt
i, for det kommer jo en del af os til gode, men det ville dælme være
rart, hvis folk snart kunne få øjnene op for, at nok er Telmore et
fornuftigt selskab på de fleste områder, men de arbejder altså for
aktionærerne - ikke for kunderne...

KJ

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 14:07

"KJ" <news@bifrostnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øh, hvad ville din respons være til en gut, som giver dig en gave, og
> derefter kommer og tager en del af den igen?

Hvad har de taget fra dig..?

Du kan stadig få gratis GRPS eller hva´...?

Hvordan kan du tro at noget er ubegrænset .... det har noget med *skam* at
gøre.

> Men at Telmore tilbyder gratis (og nu begrænset) GPRS i en periode har
> jo intet med en gave til kunderne at gøre, blot fordi Telmore gerne vil
> være gode ved kunderne.

Gode / Gave ... hvad er forskellen...?

> [...]
> rart, hvis folk snart kunne få øjnene op for, at nok er Telmore et
> fornuftigt selskab på de fleste områder, men de arbejder altså for

Hvem skulle Telmore ellers arbejde for .... det er da ikke filantropi..!

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 14:05

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man skal måske lade være med at forære ting væk hvis man ikke har råd!

Man kan jo også spørge sig selv om man overhovedet har nogen skam i
livet....det er der altså nogen der *ikke* har..!

Har disse "tænkt" på de *altid* ødelægger det for andre...... jeg tror
faktisk ikke de kan tænke ... overhovedet.

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 21:09

> Man kan jo også spørge sig selv om man overhovedet har nogen skam i
> livet....det er der altså nogen der *ikke* har..!

Nej det er da også for galt at kigge på mere end 2 avis-hjemmesider pr. dag

Min farmor på 90 kan leve heeelt uden mobiltelefon og internet.

> Har disse "tænkt" på de *altid* ødelægger det for andre...... jeg tror
> faktisk ikke de kan tænke ... overhovedet.

Nej.
For det kan slet ikke være telmore som ikke følger med i hvad brugerne har
af udstyr i dag. WAP....vor herre bevares hvor er der bare meget info og
gode hjemmesider med wap alene.
Telmore kan vel også læse nyhedsgrupper og at en del har bærbare som de vil
prøve at smide på nettet via mobilen.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 21:14

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej det er da også for galt at kigge på mere end 2 avis-hjemmesider pr.
dag

Specielt hvis du ikke selv betaler for dem...

> Min farmor på 90 kan leve heeelt uden mobiltelefon og internet.

Min moder klarer sig fint med en mobiltelefon...

> For det kan slet ikke være telmore som ikke følger med i hvad brugerne har
> af udstyr i dag. WAP....vor herre bevares hvor er der bare meget info og
> gode hjemmesider med wap alene.

Hvem ellers ... det er den glade giver som har skylden...

> Telmore kan vel også læse nyhedsgrupper og at en del har bærbare som de
vil
> prøve at smide på nettet via mobilen.

Undskyldninger er der altid nok af.

Det minder mig faktisk om dengang TV3 var helt gratis. Der var også nogen,
der brokkede sig og mente TV3 var nogen fjolser, der ikke fulgte med.

Sært nok havde ingen af "brægerne" overvejet helt at frasige sig det
*gratis* tilbud.

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 21:26

> Specielt hvis du ikke selv betaler for dem...

Jeg har ALDRIG nogenside skulle betale så meget som 1 Kr for nogensinde at
komme på internettet.....*G*

> Hvem ellers ... det er den glade giver som har skylden...

Skyld?
Nej de har ansvaret for driften og økonomien i deres projekt. Sålænge man
ikke har kommunikeret andet ud end gratis gprs i 3 mdr. så er der intet galt
i at man også gør brug af dette tilbud.
Den smule internetsurfen jeg har brugt gprs til ser JEG ikke som et problem.

> vil
>
> Undskyldninger er der altid nok af.

Tja jeg gider ikke tage ansvar for Telmores manglende føling med hvad folk
bruger teknikken til i dag.

> [...]
> der brokkede sig og mente TV3 var nogen fjolser, der ikke fulgte med.
>
> Sært nok havde ingen af "brægerne" overvejet helt at frasige sig det

Jo da min arbejdskollega har da Telmore og har har endnu ikke meldt sig til
på GPRS og det på trods af han har en 7650.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 21:31

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har ALDRIG nogenside skulle betale så meget som 1 Kr for nogensinde at
> komme på internettet.....*G*

Så er du bestemt berettiget til at bræge op...!

> [...]
> Nej de har ansvaret for driften og økonomien i deres projekt. Sålænge man
> ikke har kommunikeret andet ud end gratis gprs i 3 mdr. så er der intet

Alt er relativt.

> Den smule internetsurfen jeg har brugt gprs til ser JEG ikke som et
problem.

Så er du jo uskyldsren.

> Tja jeg gider ikke tage ansvar for Telmores manglende føling med hvad folk
> bruger teknikken til i dag.

Det er da godt nogen vil tage et ansvar ... overhovedet..!

> Jo da min arbejdskollega har da Telmore og har har endnu ikke meldt sig
til
> på GPRS og det på trods af han har en 7650.

.... og..? ...

Min kone har en Samsung uden GRPS, men jeg har en med, men har heller ikke
taget imod det *gratis* tilbud.

PS: Der er gået noget *helt* galt i opdragelsen af en generation.

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 21:52

> galt
>
> Alt er relativt.

Hvis meningen var at man kun skulle teste gprs så var en uge eller to vel
nok. Telmore har ikke engang tilbudt sine kunder at hvis man har større
forbrug end det de vil være med til, at man så kan betale for resten.

> problem.
>
> Så er du jo uskyldsren.

jep

> Det er da godt nogen vil tage et ansvar ... overhovedet..!

Ja de skal jo leve af det, så det er nok bedst at de kigger lidt på
økonomien.
Hvis TDC eks vis tilbød gratis ADSL til alle i 3 mdr regner de vel heller
ikke med at folk kun surfer rundt uden at nogen henter store filer osv.
Når man lever af at udbyde så nye teknologier så må man også følge med i
folks teknik og vaner. Hvem pokker wapper her i danmark eller udlandet?

> til
>
> ... og..? ...

ikke mere.....

> Min kone har en Samsung uden GRPS, men jeg har en med, men har heller ikke
> taget imod det *gratis* tilbud.

Nej netop, vi er forskellige.

> PS: Der er gået noget *helt* galt i opdragelsen af en generation.

Eller også er nogen "folk" bare ikke hurtige nok til at følge med de
forandringer som altid har været.
Det hvad var i går er ikke det samme i morgen.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 21:59

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis meningen var at man kun skulle teste gprs så var en uge eller to vel
> nok. Telmore har ikke engang tilbudt sine kunder at hvis man har større
> forbrug end det de vil være med til, at man så kan betale for resten.

Jamen, det er da også for *galt*, de ikke klart melder ud om deres *gratis*
tilbud...

> Ja de skal jo leve af det, så det er nok bedst at de kigger lidt på
> økonomien.

Det har du helt ret i og det gør de så.

> [...]

> Når man lever af at udbyde så nye teknologier så må man også følge med i
> folks teknik og vaner. Hvem pokker wapper her i danmark eller udlandet?

Derfor tilbydes også ind i mellem nogle gratis ting og hvade der nu ikke
været nok til alle, så havde fanden været løs i Laksegade.

Nu er der stadig en chance for (de rimelige) at snuse til GRPS.

> Nej netop, vi er forskellige.

Jep ... og jeg kan ikke se, hvad jeg skal bruge det til .... men næste
udgave ... det ser lovende ud.

> Eller også er nogen "folk" bare ikke hurtige nok til at følge med de
> forandringer som altid har været.
> Det hvad var i går er ikke det samme i morgen.

Kan du også gå på vandet..?...)

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 22:15

> Derfor tilbydes også ind i mellem nogle gratis ting og hvade der nu ikke
> været nok til alle, så havde fanden været løs i Laksegade.

Tja det er jo dem selv der har valgt deres strategi.
Når UMTS kommer håber jeg heller ikke de forventer at folk stadig kan nøjes
med 10 MB pr. uge

> Nu er der stadig en chance for (de rimelige) at snuse til GRPS.

Ja.

> Jep ... og jeg kan ikke se, hvad jeg skal bruge det til .... men næste
> udgave ... det ser lovende ud.

Teknikken er ok, men prisen er helt hen i vejret hvis det er noget som
hvermand skal bruge i hverdagen. UMTS bliver også vildt dyrt hvis
teleselskaberne skal have deres vilde milliard-investeringer hjem igen.

> Kan du også gå på vandet..?...)

Næh men jeg kan se hvad der engang var mine værdier er ikke mere mine
lærlinges værdier.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 22:53

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja det er jo dem selv der har valgt deres strategi.

Det har du ret i.

> Når UMTS kommer håber jeg heller ikke de forventer at folk stadig kan
nøjes
> med 10 MB pr. uge

Så vil det vist være helt spildt at indføre det..

> Teknikken er ok, men prisen er helt hen i vejret hvis det er noget som
> hvermand skal bruge i hverdagen.

Jep... og det tror jeg faktisk ikke var meningen. Det skulle mere være til
professionelt brug.

> UMTS bliver også vildt dyrt hvis
> teleselskaberne skal have deres vilde milliard-investeringer hjem igen.

Så er det jo godt nogen ikke har brugt vildt så mange penge..

Prisen skal nok også være mere rimelig ellers er ideen helt ude i
skoven..

> Næh men jeg kan se hvad der engang var mine værdier er ikke mere mine
> lærlinges værdier.

.... og tænk sig, de skal være med til at betale din alderdom...

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 15-08-03 06:30

> nøjes
>
> Så vil det vist være helt spildt at indføre det..

> Jep... og det tror jeg faktisk ikke var meningen. Det skulle mere være til
> professionelt brug.

Du ved som jeg at erhvervslivet her i dk altid har været tilbageholdende med
investeringer i ny teknik. (De halter som regl et par år efter private)
Så det bliver ikke let at få gang i.

> ... og tænk sig, de skal være med til at betale din alderdom...

hehe

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 14:10

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du ved som jeg at erhvervslivet her i dk altid har været tilbageholdende
med
> investeringer i ny teknik. (De halter som regl et par år efter private)
> Så det bliver ikke let at få gang i.

Tjaeee ... det er meget udbredt med bærbare koblet op på mobiltelefoni ifb.
med bl.a. sælgere.

Det er som regel erhvervlivet, der skal drive nye (kostbare) tiltag igang.

Hr. Bjørn