Blåt lys i 6210
Fra : Henrik V!

Dato : 05-04-01 09:21

Hejsa!

Nu har jeg smidt blå dioder i min 8210, så en af mine venner vil ha mig til
at montere i sin 6210. Er det bare at skifte eller skal der transistorer i
ligesom på 3210?!?

/Henrik!

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 05-04-01 10:53

"Henrik V!" skrev d. 05-04-01 09:21 dette indlæg :
> Hejsa!
>
> Nu har jeg smidt blå dioder i min 8210, så en af mine venner vil ha mig til
> at montere i sin 6210. Er det bare at skifte eller skal der transistorer i
> ligesom på 3210?!?
>
> /Henrik!
>
> Du skal da ikke sætte transistorer i nokia 3210, du skal bare skifte dioderne i 3210 og så skal du lægge en loddelus hvis du vil ha mere lys i displayet.
Skriv tilbage til mig igen, hvis du er i tvivl.

Med Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Laursen

Dato : 05-04-01 12:02

Hvad er en loddelus??

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-04-01 19:55

On Thu, 5 Apr 2001 13:02:26 +0200, "Lasse Laursen"
<lasse_laursen@mail.dk> wrote:

>Hvad er en loddelus??
>[...]

En kortslutning.
--
Henrik
http://home1.stofanet.dk/sequel/

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 06-04-01 17:43

"Lasse Laursen" skrev d. 05-04-01 12:02 dette indlæg :
> [...]
> displayet.

> En loddelus, er som der står skrevet længere oppe på den side, en kortslutning.
Med nokia 3210, lægger du en loddelus, fra to kompononeter, over til en fælles tredje.
Der findes mange steder på nettet, som viser hvordan du laver denne loddelus til nokia3210, og hvordan du putter lysdioder i.
Men man skal stadig huske at være forsigtig.

Med Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 06-04-01 17:42

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 06-04-01 17:43

> [...]
>
> /Henrik!
>
> Skriver lige igen til dig, var ikke sikker på den kom igennem første gang.
Der skal ikke sættes transistorer i 3210, du skal bare skifte dioderne og så skal du lægge en loddelus, hvis du vil ha mere lys i displayet.
Har ikke hørt om at der skulle værre problemer, med 6210.
Men du er velkommen til at skrive tilbage.

Med Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/