Må du ikke holde kat ?
Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 12:05

- Og overvejer du at gøre det alligevel ?
Så overvej lige dette først...
I morges lå jeg og sov, var gået sent I seng fordi jeg endelig havde en
fridag I dag.
Pludselig ringede det på døren.
Jeg åbnede, og udenfor stod to mænd fra ejendomskontoret...
De skulle ind og se på mit ventilationssystem - nu!
Jeg afviste dem, og sagde at jeg gerne ville vågne, have tøj på etc.
Jamen de skulle bare...indvendte de.
Jeg sendte dem væk og bad dem komme senere, hvilket de modvilligt gik ind
på.
Så var det ellers mjed at komme I sving- efter 3 timers søvn
Alt kattelegetøj blev gemt væk, tæppe kastet over klatresystem, mad gemt på
badeværelse.
De har ikke været her endnu, så jeg venter.
Når de kommer, må jeg spærre misser inde på badeværelset - og bede til, at
han er så venlig at finde sig I det, uden kattejammerrock
(De skal sandsynligvis ind I alle værelser, da der er ventilation I alle
værelser - HÅBER de ikke skal på badeværelset...)

Det er mildest talt ikke nogen særlig morsom situation...
Jeg håber det går...
(at jeg holder kat ulovligt, er ikke helt "med vilje" - og en længere
historie...)

Synes bare, at I skal overveje dette, inden I tænker "det opdager de
ikke"...

Venlige tanker

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 13-08-03 12:19

Hej Charlotte.
Kender du ikke nogen i nærheden, hvor du kan få lov at "parkere" katten et
øjeblik? Jeg tror, du får svært ved at skjule den på badeværelset: Hvis den
ikke er vant til at være lukket inde, vil den sikkert kradse på døren, og
der er da også ret stor sandsynlighed for, at de skal se på badeværelset.
Ellers må du bare håbe, at det er kattevenner, der kommer.

Held og lykke.

Mvh. Else.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-08-03 12:19

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> [...]
> der er da også ret stor sandsynlighed for, at de skal se på badeværelset.
> Ellers må du bare håbe, at det er kattevenner, der kommer.

Nu kan jeg se at du bor i København, ellers måtte du meget gerne
aflevere den her for nogle timer. Det skulle ikke være noget problem.
Msåke lige for min mand, men han er ikke hjemme. Problemet er at jeg
gerne vil have kat og det vil han ikke. Så han tør næsten ikke lade
mig snakke med katte vi møder på vejen, han er bange for at jeg kommer
til at smugle dem med hjem i lommen. :)

Men hvis der er nogen i Århusområdet der skulle komme i lignende
problemer, så agerer jeg gerne barnepige nogle timer.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 12:47

On 13/08/03 13:19, in article un0eddcua.fsf@trinekc.dk, "Trine Kornum
Christiansen" wrote:

> [...]
>
> Men hvis der er nogen i Århusområdet der skulle komme i lignende
> problemer, så agerer jeg gerne barnepige nogle timer.

Kære Trine.

Det var ellers rigtig sødt af dig, tak

Charlotte

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 12:46

On 13/08/03 13:19, in article bhd6q8$3bc$1@sunsite.dk, "Else Gyldenkærne"
wrote:

> [...]
> der er da også ret stor sandsynlighed for, at de skal se på badeværelset.
> Ellers må du bare håbe, at det er kattevenner, der kommer.

Har selv tænkt på det samme, men der er ikke rigtig nogen I nærheden...
Jeg har desuden fået en lille mistanke om at de slet ikke kommer, så var de
vel kommet nu...måske er problemet løst, og de behøver derfor ikke at kommer
her.
Om lidt går jeg ned og køber nogle rejer, jeg kan servere på badeværelset -
måske der så er ro imens...og så prøver jeg at finde "mændene", og spørge om
de kommer - så de ikke tropper op I morgen tidlig f.eks....

Charlotte

Fra : AEK

Dato : 13-08-03 12:20

Har du ikke mulighed for at , at din nabo vil tage den ind til sig - til de
har været der ??

/ Anya.

Ellers er du vel " blot " kattepasser " i ferietiden )

Fra : Bettina Hansen

Dato : 13-08-03 12:30

AEK wrote:
> Ellers er du vel " blot " kattepasser " i ferietiden )

Jeg ville sige det samme - lad være med at forsøge at gemme katten - så
virker det som om at du har dårlig samvittighed... Hav den frit fremme
og hvis der bliver problemer siger du bare at du passer den for din mor
som er på ferie ;)
Selvom man ikke må have kat må man gerne have kat på ferie i op til tre
uger - sådan har det i hvert fald været de steder som jeg kender til...
Men jeg ved faktisk ikke om det er en del af den fælles lejelov og
derfor gælder alle steder eller ej...

Mvh Bettina

PS: Hvis de skal se på ventilationsanlæg/udluftningsanlæg kan du være
ret sikker på at de skal på badeværelset - det er jo typisk der at der
er problemer...

--
http://chin.dk

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 13:01

On 13/08/03 13:30, in article bhd7jc$277q$1@news.cybercity.dk, "Bettina
Hansen" wrote:

> [...]
> uger - sådan har det i hvert fald været de steder som jeg kender til...
> Men jeg ved faktisk ikke om det er en del af den fælles lejelov og

Gælder desværre ikke her...

> Mvh Bettina
>
> PS: Hvis de skal se på ventilationsanlæg/udluftningsanlæg kan du være
> ret sikker på at de skal på badeværelset - det er jo typisk der at der
> er problemer...

Ups!
Nå, jeg prøver lige at overtale min veninde her I opgangen.
Hun kan ikke lide katte, og lider af rengøringsvanvid - hun vil hade at jeg
spørger, men jeg må tilbyde hovedrengøring bagefter, så går det måske

Charlotte

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 13:04

Min ekskæreste er lige kommet, han mødte den ene ejendomsmand og spurgte om
de ikke skulle op til mig.
De havde lige været her, sagde han!!
Og det tog kun to minutter, sagde han...
Nu er jeg pænt forvirret....

Charlotte

Fra : Tina

Dato : 13-08-03 14:30

> [...]
> de ikke skulle op til mig.
> De havde lige været her, sagde han!!
> Og det tog kun to minutter, sagde han...

Kan det være, at de på ejedomskontoret har fået et hint om, at du, mod
reglerne, har en kat i lejligheden, og at de så har brugt "kigge på
ventillationssystemet" som en undskyldning for lige at tjekke det?

Det lugter lidt...

Medmindre de plejer at komme rendende i tide og utide uden at melde deres
ankomst i god tid

Jeg ville trave en tur ned på ejendomskontoret og spørge om, hvad det
drejede sig om, siden det tilsyneladende var en hastesag, at de skulle kigge
på dit ventillationssystem.

Var det også de andre i opgangen/ejendommen, eller kun dit lejemål?

Tina

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 15:11

On 13/08/03 15:29, in article 3f3a3c9b$0$5187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Tina" wrote:

Hej Tina, og alle andre.

Alt er godt

Min veninde har lige ringet og fortalt mig hvad det handlede om.
Nogle tilslutter emhætte uden kulfilter, og det må man ikke.
Derfor var de en runde, for at se hvem der har det.
Min veninde mødte ham på gaden for lidt siden, og fortalte ham at jeg ingen
emhætte har - og derfor kommer de ikke
Hun sagde også, at en anden gang må misser gerne være hos hende..
Vi slapper af igen ^..^

Tak for støtten

Charlotte

Fra : Tina

Dato : 13-08-03 15:34

> On 13/08/03 15:29, in article
3f3a3c9b$0$5187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> "Tina" wrote:
>
> Hej Tina, og alle andre.
>
> Alt er godt

>klip<

Åh, det var godt.

Firkantede regler inden for husdyrhold er slet ikke til at forstå...
En i min familie boede engang i et stort, moderne nybyggeri, hvor de ikke
engang måtte holde akvariefisk. Alle former for dyr var strengt forbudt.

Her må vi have én hund eller én kat, som skal registreres i afdelingen. Og
alle de andre dyr, vi kan proppe ind i lejligheden, uden at få klager over
lugt og larm

Tina
/og resten af den kogende zoo

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 16:07

In article <3f3a4bd0$0$5184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Tina
<misstinadk@hotmail.com> wrote:

> Her må vi have én hund eller én kat, som skal registreres i afdelingen. Og
> alle de andre dyr, vi kan proppe ind i lejligheden, uden at få klager over
> lugt og larm

Altså gerne en mindre (eller større...) zoologisk have, bare der kun er
_en_ kat... *ryster på hovedet*
Lamaer skulle være så søde... *gg*

Fra : Lene Heier

Dato : 13-08-03 17:05

On Wed, 13 Aug 2003 17:07:29 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote:

>Altså gerne en mindre (eller større...) zoologisk have, bare der kun er
>_en_ kat... *ryster på hovedet*
>Lamaer skulle være så søde... *gg*

Simpelthen! :))

Jeg har nævnt det før, men i vores ejendom har lejerforeningen i sin
visdom besluttet, at 'det er tilladt at holde husdyr, blot ikke hund'.

Lene

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 13-08-03 17:53

On Wed, 13 Aug 2003 18:05:05 +0200, Lene Heier <lene@post2.tele.dk>
wrote:

>Jeg har nævnt det før, men i vores ejendom har lejerforeningen i sin
>visdom besluttet, at 'det er tilladt at holde husdyr, blot ikke hund'.

   Hos svogerskabet hedder reglen "Ingen katte" - men gerne
hund..... Det har skaffet os en dejlig kat men .....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Tina

Dato : 13-08-03 19:33

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse
> In article <3f3a4bd0$0$5184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Tina
> <misstinadk@hotmail.com> wrote:

> Altså gerne en mindre (eller større...) zoologisk have, bare der kun er
> _en_ kat... *ryster på hovedet*

Totalt uforståeligt, at der kun sjældent er regler for, hvor mange kaniner,
marsvin, smågnaverer, fugle, slanger, osv. osv. der må være pr. lejemål, men
derimod er en masse regler om, hvor mange hunde og katte der må være.

Dem der i sin tid har lavet reglerne om kattehold, rundt omkring i de
forskellige boligejendomme, må være fra en tid, hvor en kat var noget der
skabte store problemer udendørs, og som man kun kunne have, hvis man boede
på landet... *suk*
Lad os håbe, at reglerne med årene bliver ændret til det bedre

> Lamaer skulle være så søde... *gg*

Lamaer er dejlige. Lidt svære at lokke ind i elevatoren, dog. ;-P

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 19:46

In article <3f3a83cf$0$13225$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Tina
> [...]

> skabte store problemer udendørs, og som man kun kunne have, hvis man boede

For de var jo nok osse ofte ukastrerede dengang. Men tiderne ændrer sig
jo heldigvis. Synd de ikke har opdaget det i ret mange boligselskaber..

> Lamaer er dejlige. Lidt svære at lokke ind i elevatoren, dog. ;-P

Har du prøvet?

Fra : Tina

Dato : 13-08-03 20:19

> Har du prøvet?

*G* Nej. Det var rigeligt at stoppe to af slagsen ind i en hestetrailer.
Ikke flere lamaer i små rum til mig. *G*

Tina
/der er OT

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-03 20:48

Tina wrote:

> [...]
> kaniner, marsvin, smågnaverer, fugle, slanger, osv. osv. der må være
> pr. lejemål, men derimod er en masse regler om, hvor mange hunde og

Det skyldes, at der ikke er nogen der bemærker at man har fisk, hamstere
osv. Det kan ikke genere nogen, da de ikke siger noget, og altid er inde i
deres bure. Det er noget andet med hunde og katte. For det første, så siger
de noget mere. For det andet, så kan du ikke have en hund, som ikke skal ud
dagligt. Nogle har det på samme måde med katte, og det må altså gå ud over
dem, der holder dem inde. Selv bor jeg heldigvis i et af boligselskabets
afdelinger, hvor man godt må have kat, men ikke hund.

> [...]
> man boede på landet... *suk*
> Lad os håbe, at reglerne med årene bliver ændret til det bedre

Mange har desværre misforstået hvordan det hænger sammen. Det er op til
beboerne, at vedtage om der må være katte, hunde osv. Det er ikke det store
stygge boligselskab der tager valget. Det kan godt være, at de har gjort det
som udgangspunkt, men det står enhver frit for at stille et forslag til en
generalforsamling om, at der skal laves om på reglerne. Det er sådan
beboerdemokratiet virker.

Jeg ved selv, via mit arbejde i et boligselskab, at det kan skabe store
skænderier imellem gruppen der er for og gruppen der er imod katte. Men i
sidste ende afhænger det hele altså af, hvad flertallet vil have.

--
/Claus Fabritius
På lørdag flytter min lille ny ind :)

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 22:41

> [...]
> dem, der holder dem inde. Selv bor jeg heldigvis i et af boligselskabets
> afdelinger, hvor man godt må have kat, men ikke hund.

Her er jeg ikke helt enig. En hund kan selvfølgelig gø og larme meget,
det kan jeg da godt se, selv om jeg også holder meget af hunde, men jeg
synes nu ikke, at misserne larmer en frygtelig masse. Så er der
selvfølgelig lugt, men en lejlighed med marsvin, kaniner, hamstere,
fugle eller lignende, hvor der ikke bliver gjort rent tilstrækkeligt
ofte, kan bestemt stinke lige så slemt som en kattebakke, der ikke
bliver tømt regelmæssigt. Så med mindre det ligefrem er akvariefisk, der
er tale om, ja så kan alle kæledyr uden undtagelse være til gene for de
andre beboere i en boligblok!

Et eksempel på dette: I det lille års tid, der gik, fra jeg måtte
omplacere mine hittemisser til, vi fik vores første birma, havde min
kæreste og jeg ingen husdyr. Naboen derimod havde to uneutraliserede
hankatte, hvis bakke stort set aldrig blev tømt og rengjort, så det
lugtede frygteligt. Faktisk var lugten så slem, at hele opgangen OG
vores lejlighed også stank af hankat, selv om jeg havde vinduer og døre
på vid gab næsten i døgndrift for at holde den værste lugt
stangen..puha! Det var bare SÅ pinligt, når folk kom indenfor hos os og
med det samme spurgte: "Neej, har I fået kat igen?". "Øh nej, det er
naboens katte, I kan lugte!" Der skulle faktisk en skriftlig henvendelse
fra boligforeningen med krav om, at der blev gjort noget ved lugten,
hvis kattene ikke skulle afhentes og aflives, til, før de to katte blev
kastreret og nabolejligheden vasket ren, så lugten ikke længere var så
slem (nu kan man kun lugte de forsømte bakker, når man kommer indenfor i
deres lejlighed)!
På den anden side kendte vi nogle i en anden blok, der havde både
slanger, hamstere, ørkenrotter, leguaner og et par fritter, og puha, de
lugtede mindst lige så slemt som vores nabos ukastrerede hankatte -
faktisk næsten værre - og det endda selv om konen i hjemmet gjorde sig
stor umage for at holde det så rent og lugtefrit som muligt!

Altså: Hvis der absolut skal være restriktioner med forbud imod dyrehold
i en boligforening, så bør der være tale om ALLE kæledyr (måske lige med
undtagelse af fisk, der jo hverken larmer eller lugter) og ikke blot
hund og kat. For alle dyr kan lugte grimt, såfremt der ikke bliver holdt
rent hos dem, og fugle kan for den sags skyld også larme - er der f.eks.
tale om en papegøje af en art, kan sådan en jo skræppe temmelig højt,
hvis det falder den ind!

Alt i alt mener jeg dog, at der godt kunne tages mere hensyn til
dyreejere i diverse boligforeninger, for langt de fleste holder jo deres
kæledyr uanset dyreart på forsvarlig vis, så dyrene ikke er til gene for
andre. Så er der selvfølgelig allergikerne, men der kunne man måske lave
en særlig sektion på x antal blokke, hvori lejlighederne var særlige
"allergi-lejligheder"? Hvis det er allergikerne, der tages hensyn til,
så kan det jo være svært for en sådan at flytte ind i en lejlighed, hvor
der har været kanin lige så vel, som hvor der har været hund eller kat!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-03 23:06

Louise Hansen wrote:

> Her er jeg ikke helt enig. En hund kan selvfølgelig gø og larme meget,
> det kan jeg da godt se, selv om jeg også holder meget af hunde, men
> jeg synes nu ikke, at misserne larmer en frygtelig masse.

Jeg siger heller ikke, at de nødvendigvis gør det, men jeg har da hørt noget
om, at fx en hunkat i løbetid har det med at være lidt højlydt :) Men jeg
tror mere at problemet bunder i, at mange forbinder det at have kat med, at
den skal løbe ude det halve af dagen. En ting der kunne foreslåes steder
hvor man ikke må have kat er at man må have indekatte, men at udekatte ikke
er tilladt. Er katten indendørs og går den ikke helt amok og "skriger" hele
tiden, så er den ikke anderledes en pelsdyr i bur. Og med hensyn til hvad
der regnes for husdyr spurgte jeg i mit boligselskab en dag. Alt der holdes
i bur regnes ikke for husdyr. Da jeg så spurgte om jeg måtte få en
vaskebjørn i min lejlighed, hvis jeg lavede et bur vidste de ikke helt hvad
de skulle sige, ud over at jeg var sær fordi jeg godt kunne tænke mig en
vaskebjørn :)

> [...]
> bliver tømt regelmæssigt. Så med mindre det ligefrem er akvariefisk,
> der er tale om, ja så kan alle kæledyr uden undtagelse være til gene

Generelt gælder det vist, at man ikke må have dyr der er til gene for andre,
og så er det vist lige meget hvilke dyr det er.

[Snip - En fortælling om nogle dyr der ikke kan have haft det godt og de
problemer det skabte for naboerne]

> [...]
> dyreejere i diverse boligforeninger, for langt de fleste holder jo
> deres kæledyr uanset dyreart på forsvarlig vis, så dyrene ikke er til

Og det er så op til beboerne i og med, at der gerne skulle eksistere et
beboerdemokrati :)

> [...]
> sådan at flytte ind i en lejlighed, hvor der har været kanin lige så
> vel, som hvor der har været hund eller kat!

Det med allergikerne kan ikke bruges som argument. Der er vel også nogen der
ikke kan tåle røg, og man kan ikke forbyde folk at ryge i deres eget hjem
(Det skulle da lige være kæresten der forbød det, hvis man havde sådan en :)

--
/Claus Fabritius
Eller... Det er det faktisk ikke, men siden er god :)

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 23:45

> [...]
> de skulle sige, ud over at jeg var sær fordi jeg godt kunne tænke mig en

Tihi, det kan jeg egentlig godt forstå, for det er jo ikke det allermest
almindelige kæledyr, men på den anden side: Hvorfor ikke? De er da søde
at se på, og der er da endda folk, der holder stinkdyr (selv om
stinkkirtlerne selvfølgelig er fjernet)!

> [...]
> (Det skulle da lige være kæresten der forbød det, hvis man havde sådan en :)

Her er vi helt enige, men jeg har bare hørt dette brugt som argument for
kæledyrsforbud flere gange, hvor tåbeligt det end lyder! Det var også
derfor, at jeg foreslog en separat "allergiker-afdeling" som alternativ
løsning, hvis det absolut er dét, det skal komme an på! Der er jo som
sagt en løsning på det meste - man skal bare lige være villig til at se
den!

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 13-08-03 23:52

Claus Fabritius svarede...

> [...]
> (Det skulle da lige være kæresten der forbød det, hvis man havde sådan en

Hej Claus

Jeg skærer lige ind her med lidt faglig baggrundsviden. Som
bestyrelsesmedlem i Astma-Allergi foreningen for Århus Amt (lyder totalt
blæret ) og selv tidligere allergiker, kan jeg forsikre dig om, at
rygning og dyrehold ikke kan sammenlignes i forbindelse med astma og
allergi. Man kan generelt sige at lejligheder inden den nye beboer flytter
ind bliver istandsat fra top til tå (eller sådan næsten da - alt efter hvor
man bor og hvor nærig ens boligforening er.) Det plejer at betyde at alle
vægge, lofter og karme bliver malet. I den forbindelse lufter malerne også
meget ud for selv at kunne holde ud at være der. Hvis det er storrygere der
har boet i lejemålet og alt er gulfarvet af nikotin, vil malerne før maling
afvaske alle flader med en rensende blanding, af den simple grund at maling
ikke kan binde på nikotin. Man kan derfor være rimelig sikker på at man ved
indflytning i nyt lejemål stort set er røgfri i selve lejligheden - der kan
selvfølgelig stadig findes lugt i udluftningssystemer og gulvtæpper -
sidstnævnte tror jeg enhver med en luftvejssygdom pr. automatik vil få
skiftet eller fjernet.

Noget helt andet gør sig gældende ved hud- og pelssporer fra dyr. De er så
små og stride at de kan lægge sig i samtlige revner og huller i gulve, døre,
vinduer og så videre - og der kan de faktisk genere i flere år - hvis man
altså reagerer kraftigt nok - og det er der desværre mennesker der gør.

Det være sagt, så mener jeg også at flere boligforeninger burde give
tilladelser til dyrehold, i min egen vil jeg tro at cirka 20 % har en eller
flere katte, nogle har hund - og vi har forbud mod husdyr - både som fast
inventar og som gæster.

Mvh Tina, allergiker, der selv har tre meget ulovlige katte.
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Jette

Dato : 14-08-03 06:53

"Claus Fabritius" skrev:>
[snip]
> [...]
hvad
> de skulle sige, ud over at jeg var sær fordi jeg godt kunne tænke mig en

Jamen, så er det jo bare et spørgsmål om at have et par udstillingsbure
parat, hvis de kommer på besøg fra boligselskabet ... hvis de er i "bur" et
det jo ikke husdyr, hi!

> --
> /Claus Fabritius
> Eller... Det er det faktisk ikke, men siden er god :)

LOL!

Mvh. Jette

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 11:36

On 14/08/03 7:52, in article ph7fhb.det1.ln@tatooine.omnix.dk, "Jette"
wrote:

> Jamen, så er det jo bare et spørgsmål om at have et par udstillingsbure
> parat, hvis de kommer på besøg fra boligselskabet ... hvis de er i "bur" et
> det jo ikke husdyr, hi!

Ja, jeg tænkte lige det samme

Charlotte

Fra : Leyna

Dato : 14-08-03 05:12

On Wed, 13 Aug 2003 23:40:50 +0200, Louise Hansen
<lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> [...]
>bliver tømt regelmæssigt. Så med mindre det ligefrem er akvariefisk, der
>er tale om, ja så kan alle kæledyr uden undtagelse være til gene for de

Fertile hunmisser i løbetid kan altså være temmelig højlydte!
I vores tidligere boligblok var det dog hverken lugt- eller støjgener,
der blev fremhævet som hovedargumentation for at man ikke måtte holde
hverken hund eller kat. Det var ødelagte lejligheder, hvor misser
havde flået både i gulve og vægge, og hvor de havde tisset på gulvene,
så gulvet var blevet totalskadet. (Det kan en kanin nu også gøre,
skulle jeg lige hilse at sige!)
Men uanset om man har lov til at holde dyr eller ej, så er det altid
med restriktionen om, at man passer disse. De må altså under ingen
omstændigheder være til gene for de øvrige beboere og man er
forpligtiget til at samle op efter sin hund, sørge for at den ikke
står og gør eller hyler hele dagen, og man er forpligtiget til at
holde rent hos sin kat, så den ikke kan lugtes i hele nabolaget.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jane

Dato : 14-08-03 18:07

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in message news:<aj2mjv4bjcgp9stesqrj9g21820i9mheuc@4ax.com>...
> omstændigheder være til gene for de øvrige beboere og man er
> forpligtiget til at samle op efter sin hund,

Hvor jeg bor må man gerne have kat, det eneste de har af
meninger om dyr ifølge vedtægterne er at husdyr ikke må
luftes på ejendommes arealer.

Oversat betyder det af de fire af medlemmerne i bestyrelsen
har hund, og de tre af hundende får lov at skide på hele
vores græsplæne, og en af de tre hundeejere der skider på
reglerne medbringer poser til at samle efterladenskaberne
op...

Jane

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 16-08-03 22:57

Leyna wrote:

Det var ødelagte lejligheder, hvor misser
> havde flået både i gulve og vægge, og hvor de havde tisset på gulvene,
> så gulvet var blevet totalskadet.

Mon ikke det er temmeligt sjældent at det går så galt?? Så er jeg igen
tilbage ved tanken - hvor meget slider børn på lejlighederne? Men hvis der
er ødelagt noget i lejligheden, så får man vel bare en regning når man
flytter - så hvad er mon egentlig problemet?
Jeg bor heldigvis et sted hvor der ingen regler er for husdyrhold - og her
er der ingen problemer.

Danielle

Fra : Leyna

Dato : 17-08-03 00:02

On Sat, 16 Aug 2003 23:56:42 +0200, "Danielle Nielsen"
<suzie@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>er ødelagt noget i lejligheden, så får man vel bare en regning når man
>flytter - så hvad er mon egentlig problemet?

Problemet er nok at folk ofte flytter fra regningen, og så er det de
øvrige beboere der får lov at betale istandsættelsen... eller de dør,
og der er nul penge i boet.
Anyway, så tror jeg du har ret, at det er noget der høere til
sjældenhederne, men ikke desto mindre er det sådanne argumenter der
bliver brugt imod husdyrhold. *suk*

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jane

Dato : 14-08-03 18:03

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote in message news:<3f3ab062ee4ac@dk-fritid-dyr-kat.dk>...
> Altså: Hvis der absolut skal være restriktioner med forbud imod dyrehold
> i en boligforening, så bør der være tale om ALLE kæledyr (måske lige med
> undtagelse af fisk, der jo hverken larmer eller lugter)

Jeg gad altså godt se den nabo der kunne høre mus eller firben...

Derudover tænkte jeg at i en ejendom hvor man måtte have "lydløse"
dyr og ikke katte, kunne man sætte en efterlysning op med et stort
billede af en klam fugleedderkop og måske en slange og skrive "jeg
har miste mine dyr - de slap fri - er de kravlet ind til dig?", så
kunne det være de andre i opgangen snart begyndte at ønske du havde
haft kat istedet...

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 18:25

On 14/08/03 19:02, in article
1ecb7a27.0308140902.3e7e9e57@posting.google.com, "Jane" wrote:

> [...]
> har miste mine dyr - de slap fri - er de kravlet ind til dig?", så
> kunne det være de andre i opgangen snart begyndte at ønske du havde

*gys* for min skyld må naboen gerne have en elefant og tre lamaer - bare de
ikke har én eneste fugleedderkop *mere gys*

Charlotte

Fra : Louise Hansen

Dato : 15-08-03 21:14

> Jeg gad altså godt se den nabo der kunne høre mus eller firben...

Hi hi, jeg er overbevist om, at den gamle dame, som bor ovenpå mig
SAGTENS ville kunne høre dem! Hun hører ALT og er lidt af en "Fru
Olsen", men min fordel er, at hun er glad for katte (det er jo hende,
der har indvilliget i at adoptere min mors Tigerlilli), så dem brokker
hun sig aldrig over - det er da i det mindste noget, når hun ellers
brokker sig over alt andet!

> [...]
> har miste mine dyr - de slap fri - er de kravlet ind til dig?', så
> kunne det være de andre i opgangen snart begyndte at ønske du havde

Uha, sig det ikke!!! En af beboerne i vores naboopgang reklamerede for
nogen tid siden med, at han havde mistet sin fugleedderkop og bad
allernådigst folk om at henvende sig til ham, hvis de fandt den, i
stedet for at slå den ihjel! Det tog ham to døgn at finde den (han fandt
den i sin egen lejlighed, pyha), og det var ikke megen søvn, jeg
stakkels araknofobiker fik i den periode! Jeg var bare helt
hysterisk og løb ham på dørene flere gange om dagen for at spørge, om
det pokkers kryb ikke snart var blevet fanget, og jeg tror, at han må
have været lidt træt af mit hysteri til sidst! Men at tænke på, at
katte kan være forbudte, mens sådanne ækle kryb (undskyld Ali, hvis du
læser med, jeg ved godt, at du har sådan en som kæledyr ) da bare er
HELT ok...Gys!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 23:28

In article <bhe4lj$i4j$1@news.cybercity.dk>, Claus Fabritius
<fabritius@io.invalid> wrote:

> Det skyldes, at der ikke er nogen der bemærker at man har fisk, hamstere
> osv. Det kan ikke genere nogen, da de ikke siger noget, og altid er inde i
> deres bure.

Ahem - jeg ved at du ikke har ret i, at de altid er i deres bure (altså
bortset fra fiskene) - og heldigvis da! Til gengæld kendte jeg nogen
engang hvis kæmpeakvarium sprang læk. Vandskade mange etager ned
Min fars to undulater var altid ude og larmede værre end en siamhun i
evig løbetid Han ville hellere ha' haft en stille kastreret
indekat, men det var forbudt. Og det er da heldigvis ganske almindeligt
at kaniner, ildere, hamstere osv er ude - andet ville være dyrplageri.
Men f.eks. gnavere har så vidt jeg ved en forkærlighed for at gnave
ledninger over, hvilket jo kan være ganske farligt.
Og nej jeg synes ikke de skal blive i buret, man bør jo prøve at sikre
ledningerne i stedet - men jeg mener det viser, at de kan være mindst
lige så "skadevoldende" som en kat, hvor man osse bare skal tage visse
forholdsregler

Fra : Kate

Dato : 16-08-03 11:03

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in

> Men f.eks. gnavere har så vidt jeg ved en forkærlighed for at
> gnave ledninger over, hvilket jo kan være ganske farligt.

Jeps, og derfor et _stort_ arbejde med at sikre alle ledninger man kan
finde. Eller rettere kaninen kan finde, min er ret dygtig til den
slags.

> Og nej jeg synes ikke de skal blive i buret,

Nej, det er dyrplageri i mine (og Joeys) øjne.

> man bør jo prøve at sikre ledningerne i stedet -

Så afgjort.

> men jeg mener det viser, at de kan
> være mindst lige så "skadevoldende" som en kat, hvor man osse bare
> skal tage visse forholdsregler

Faktisk mere, netop med henvisning til f.eks. ledninger. Godt nok
ødelægger mine katte nogle ting, men det er mest løsøre, altså mine
personlige ting. Kaninerne derimod har jeg haft vældigt svært ved at
lære ikke at gnave i paneler. Men jeg har heller aldrig haft tilladelse
til mine kaniner. Har aldrig hørt nogen overveje om man måtte eller
ikke måtte ha' dem. Kattene derimod har jeg tilladelse til fra min
forrige husvært. Ham, der købte huset efterfølgende, vil ikke tillade
husdyr, men kan ikke "bare" forbyde mine, derfor er mine lovlige. Men
der er ingen tvivl om at den der skal bo her efter mig får ikke
tilladelse til husdyrhold.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-03 11:35

In article <3f3e0136$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> Men jeg har heller aldrig haft tilladelse
> til mine kaniner. Har aldrig hørt nogen overveje om man måtte eller
> ikke måtte ha' dem. Kattene derimod har jeg tilladelse til fra min
> forrige husvært.

Jeg tror det er den måde tingene fungerer mange steder. Og det er det
jeg synes er lidt mystisk...

Fra : Kate

Dato : 16-08-03 13:11

> Jeg tror det er den måde tingene fungerer mange steder. Og det er det
> jeg synes er lidt mystisk...

Jamen, det er da også. Men ligesom så meget andet er det nok en lidt
forældet tankegang der gør sig gældende. Nemlig at kaniner da sidder i
bur, men faktum er at jeg kender flere og flere som har deres kanin
enten helt fritløbende, som jeg har, eller overvejende fritløbende. Og
som sådan er de jo potentielt meget mere ødelæggende end f.eks. katte
er.
Dog er kaniner generelt meget stille, de har jo ikke nogen stemme, så
de stamper kun. Måske det er med til at man ikke rigtigt regner med
dem.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-03 15:50

In article <3f3e1f4a$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> Men ligesom så meget andet er det nok en lidt
> forældet tankegang der gør sig gældende. Nemlig at kaniner da sidder i
> bur,

Ja, du har nok ret. Og det gør de da sikkert osse stadig mange steder,
selv om jeg synes det er synd..

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 00:57

On 13/08/03 16:34, in article 3f3a4bd0$0$5184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Tina" wrote:

> [...]
> engang måtte holde akvariefisk. Alle former for dyr var strengt forbudt.

Ja, lidt svært at forstå at det er forbudt at have en kat, men gerne tre
larmende børn

> Her må vi have én hund eller én kat, som skal registreres i afdelingen. Og
> alle de andre dyr, vi kan proppe ind i lejligheden, uden at få klager over
> lugt og larm

Lyder mere fair *ss*

> Tina
> /og resten af den kogende zoo

Sender Jer en frisk nattebrise

Charlotte

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 12:53

On 13/08/03 13:20, in article bhd6t6$112pgv$1@ID-119019.news.uni-berlin.de,
"AEK" wrote:

> Har du ikke mulighed for at , at din nabo vil tage den ind til sig - til de
> har været der ??

Jo, måske...konen derinde er ikke meget for katte, men det er deres et-årige
søn.
Han vil gerne lege = jagte ham, hive I halen, prikke I øjnene mv. - og de
griner bare!
Det er jo "bare" en kat, og sålænge deres søn er glad...jeg ved ikke om de
ville sige ja, men jeg kan næsten ikke bære det...det er selvfølgelig bedre
end...men...jeg tror jeg satser på rejerne...

> / Anya.
>
> Ellers er du vel " blot " kattepasser " i ferietiden )

Ja, selvfølgelig
Det var jeg egentlig også...men der står også udtrykkeligt I husreglerne at
kattepasning ligeledes er forbudt...

Charlotte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 14:33

In article <BB5FF338.858B%Tulle@heaven.dk>, Charlotte D. Jensen
<Tulle@heaven.dk> wrote:

> Ja, selvfølgelig
> Det var jeg egentlig også...men der står også udtrykkeligt I husreglerne at
> kattepasning ligeledes er forbudt...

Det var sgi da firkantet! De mener det virkelig alvorligt..

Men nu siger de jo at de har været der, så må alt jo være i orden...
(vældig check de har på tingene, hva'?

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 15:14

On 13/08/03 15:32, in article
130820031532514210%webmaster@FJERNESsiamis.com, "Ann Rudbeck" wrote:

> Men nu siger de jo at de har været der, så må alt jo være i orden...
> (vældig check de har på tingene, hva'?

Jeg var ihvertfald ret så forvirret..har de været her ? I min stue ? Og jeg
så dem ikke ??

Men nu får vi vist fred

Charlotte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 16:10

In article <BB601448.85A9%Tulle@heaven.dk>, Charlotte D. Jensen
<Tulle@heaven.dk> wrote:

> Jeg var ihvertfald ret så forvirret..har de været her ? I min stue ? Og jeg
> så dem ikke ??

Det er varmen... *gg*

> Men nu får vi vist fred

Forhåbentlig

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 01:10

On 13/08/03 17:09, in article
130820031709360844%webmaster@FJERNESsiamis.com, "Ann Rudbeck" wrote:

> Det er varmen... *gg*

Det kan jeg leve med - troede lige at de var kravlet 4 etgaer op ad muren,
og gået ind igennem min altandør, som var på krog...DET ville da være en
skræmmende ihærdighed at udvise

Charlotte

Fra : Jane

Dato : 14-08-03 18:09

"Charlotte D. Jensen" <Tulle@heaven.dk> wrote in message news:<BB5FF338.858B%Tulle@heaven.dk>...
> Det var jeg egentlig også...men der står også udtrykkeligt I husreglerne at
> kattepasning ligeledes er forbudt...

Hvad med at have et par bure til at stå og få en eller anden på
besøg og sige de er kun gæster? De kan vel heller ikke forbyde
dig at have en blind med førerhund som kæreste...

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 18:32

On 14/08/03 19:09, in article
1ecb7a27.0308140909.398118cc@posting.google.com, "Jane" wrote:

> Hvad med at have et par bure til at stå og få en eller anden på
> besøg og sige de er kun gæster? De kan vel heller ikke forbyde
> dig at have en blind med førerhund som kæreste...

God idé.
Jeg har tænkt mig at sige (hvis aktuelt..) at jeg passer katten for en
veninde, og at hun henter den "i aften."
Næste gang de kommer, er hun på besøg - men lige I Netto.
Faktisk må man gerne have husdyr på besøg, står der, men de må ikke
overnatte.
De kommer vel ikke midt om natten for at checke...jeg lukker ihvertfald ikke
op!
Så faktisk bor han her slet ikke, han er bare meget glad for at besøge mig

Charlotte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-08-03 19:03

In article <BB619446.86AE%Tulle@heaven.dk>, Charlotte D. Jensen
<Tulle@heaven.dk> wrote:

> Faktisk må man gerne have husdyr på besøg, står der, men de må ikke
> overnatte.

Så - hvis nu du havde den før omtalte blinde kæreste måtte han ikke
blive natten over - for så sku' førerhunden jo osse... ?? Skummelt...

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 22:41

On 14/08/03 20:02, in article
140820032002457556%webmaster@FJERNESsiamis.com, "Ann Rudbeck" wrote:

> Så - hvis nu du havde den før omtalte blinde kæreste måtte han ikke
> blive natten over - for så sku' førerhunden jo osse... ?? Skummelt...

De ku´ da bare komme an, hvis det var tilfældet !!

Charlotte

Fra : Leyna

Dato : 15-08-03 09:39

On Thu, 14 Aug 2003 20:02:45 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote:

>Så - hvis nu du havde den før omtalte blinde kæreste måtte han ikke
>blive natten over - for så sku' førerhunden jo osse... ?? Skummelt...

Til førerhunde gives der særlig dispentation. En førerhund er nemlig
ikke en "hund" men et "hjælpemiddel".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-03 12:53

In article <mu6pjvslkab8ubnst7kq2351msonsnj02j@4ax.com>, Leyna
<webmaster@big-girls.dk> wrote:

> Til førerhunde gives der særlig dispentation. En førerhund er nemlig
> ikke en "hund" men et "hjælpemiddel".

Nå sådan, okay. Synd at det nok er svært at overbevise nogen om, at
katten er en trænet førerkat..

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 16-08-03 23:06

Leyna wrote:

> Til førerhunde gives der særlig dispentation. En førerhund er nemlig
> ikke en "hund" men et "hjælpemiddel".

Jamen, katte er da også "hjælpemidler" - til at højne vores livskvalitet

Danielle

Fra : Leyna

Dato : 17-08-03 00:03

On Sun, 17 Aug 2003 00:06:21 +0200, "Danielle Nielsen"
<suzie@webspeed.dk> wrote:

>Jamen, katte er da også "hjælpemidler" - til at højne vores livskvalitet

Det er vi sikekrt mange herinde der gerne vil skrive under på, men
modstanderne af katte- og hunde hold tror jeg næppe at vi får
overbevist.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 16-08-03 11:06

"Charlotte D. Jensen" <Tulle@heaven.dk> wrote in

> men der står også udtrykkeligt I husreglerne at
> kattepasning ligeledes er forbudt...

Sådan var det også der hvor jeg boede mens jeg voksede op.
Husdyrreglerne blev taget op til debat på stort set hver eneste
genralforsamling, men altid nedstemt mens vi boede der. Mine forældre
havde en forbudt kat i ca. 8 år uden problemer, men de vidste at de
ville blive opsagt ved klager. Det var en risiko de løb.

Fra : Leyna

Dato : 13-08-03 14:53

On Wed, 13 Aug 2003 13:04:30 +0200, "Charlotte D. Jensen"
<Tulle@heaven.dk> wrote:

>Det er mildest talt ikke nogen særlig morsom situation...
>Jeg håber det går...
>(at jeg holder kat ulovligt, er ikke helt "med vilje" - og en længere
>historie...)

Jeg har selv stået i næsten samme situation. Der var dog ikke nogen
der ville ind i lejligheden, men jeg passede min mors kat mens hun var
på hospitalet, og jeg var virkelig ræd for at nogen skulle opdage
katten. Nu passede jeg den ikke ret længe, da min mor kun var på
hospitalet en uge. Efter den uge var katten med i mit arvegods, og jeg
stod med et virkeligt stort problem. Jeg vidste at en del af
medlemmerne i beboerforeningens bestyrelse var meget emsige med
husdyrhold, også selvom man kun "passede" dyret for andre. Dog var der
flere der slap afsted med at have ferie-dyr i kortere perioder. Min
mand og jeg besluttede at beholde katten, og så søgte vi væk fra
København og over til det mørkeste Jylland, hvor husejeren er ligeglad
om vi så har 50 katte.
Jeg tror dog, at hvis jeg var kommet i en situation som din, så ville
jeg lukke de folk ind, og så sige (hvis de overhovedet spørger) at du
passer katten for en eller anden som er syg. De kan ikke sætte dig ud
med øjeblikkelig virkning. Det plejer at være sådan at boligselskabet
sender dig en advarsel, og en anmodning om at bringe forholdet i
orden. Gør du ikke det, så kan du ryge ud. Men vores ejendomsmester
var totalt ligeglad med om vi havde husdyr. Han vidste godt at vi ikke
måtte, men det var bestyrelsen der var knas med, ikke
ejendomsmesteren. han kunne godt lide dyr, og fandt han ud af noget,
så snakkede han pænt med en om det, men han "anmeldte" ikke nogen for
at overtræde reglementet af den grund.
I bund og grund er jeg dog enig med dig. Man skal ikke anskaffe sig
kat et sted hvor man ifølge lejekontrakten ikke må have dem. Jeg
levede selv i angst i et lille halvt års tid, før vi fandt vores nye
bolig. Da først opsigelsen var sendt var jeg dog mere rolig, for hvad
skulle boligselskabet kunne gøre mig? Lejligheden var jo allerede sagt
op!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 15:21

On 13/08/03 15:53, in article dvfkjvgior7lgs0bl5tb9jrrl41npdqlrr@4ax.com,
"Leyna" wrote:

> [...]
> mand og jeg besluttede at beholde katten, og så søgte vi væk fra
> København og over til det mørkeste Jylland, hvor husejeren er ligeglad

Jeg elsker min lille prins, men jeg flytter altså ikke til Jylland!!!
Jeg er dog skrevet op en masse katte-venlige steder.

> [...]
> med øjeblikkelig virkning. Det plejer at være sådan at boligselskabet
> sender dig en advarsel, og en anmodning om at bringe forholdet i

Ja, men jeg har ikke lyst til at "bringe forholdet iorden"

> [...]
> ejendomsmesteren. han kunne godt lide dyr, og fandt han ud af noget,
> så snakkede han pænt med en om det, men han "anmeldte" ikke nogen for

Jeg tror egentlig at de ville sige: "Sålænge ingen klager, fint med os.."
men jeg er jo ikke sikker...hvis jeg ved de kommer, vil jeg gøre ham
"usynlig"

> I bund og grund er jeg dog enig med dig. Man skal ikke anskaffe sig
> kat et sted hvor man ifølge lejekontrakten ikke må have dem.

Man siger jo, at det sænker blodtrykket at have kat, men her bliver det
altså forhøjet! *gg* kan ikke anbefales..

> [...]
> bolig. Da først opsigelsen var sendt var jeg dog mere rolig, for hvad
> skulle boligselskabet kunne gøre mig? Lejligheden var jo allerede sagt

Ja, til den tid vil jeg også være ligeglad...

Charlotte

Fra : Leyna

Dato : 13-08-03 15:38

On Wed, 13 Aug 2003 16:20:55 +0200, "Charlotte D. Jensen"
<Tulle@heaven.dk> wrote:

>Jeg elsker min lille prins, men jeg flytter altså ikke til Jylland!!!
>Jeg er dog skrevet op en masse katte-venlige steder.

Som antydet, så afgik min mor ved døden efter kort tids sygdom, og
derfor var jeg meget indstillet på at skifte miljø, da det blev lidt
for svært at bo så tæt ved mit hidtidige barndomshjem... hvor der nu
boede helt fremmede mennesker!
Og katten ville vi jo beholde, og da min mand er født og opvokset i
Jylland, så var valget ikke så svært. At man så kan få et kæmpehus for
færre penge end man giver for en lille 2-værelses i København var nu
også en medvirkende faktor. Og missen kan altså godt li' at kunne
rende frit herude!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 01:04

On 13/08/03 16:37, in article b2jkjv89rr2qafbo0m7vr33r86a38s62tt@4ax.com,
"Leyna" wrote:

> [...]
> derfor var jeg meget indstillet på at skifte miljø, da det blev lidt
> for svært at bo så tæt ved mit hidtidige barndomshjem... hvor der nu

Det kan jeg absolut godt forstå

> Og katten ville vi jo beholde, og da min mand er født og opvokset i
> Jylland, så var valget ikke så svært.

Nej, det lyder som et godt valg.

> At man så kan få et kæmpehus for
> færre penge end man giver for en lille 2-værelses i København var nu
> også en medvirkende faktor. Og missen kan altså godt li' at kunne
> rende frit herude!

Der er da også dejligt ovre hos Jer, og jeg ville selv overveje det, hvis
det ikke lige var fordi, at min søns far nægter at flytte til Jylland...
Dejlig natur og fornuftige huspriser er ikk at foragte
Men en far I København...det´ikk godt...
Jeg ville gerne til Silkeborg

Charlotte

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 15:02

> [...]
> historie...)
>
> Synes bare, at I skal overveje dette, inden I tænker 'det opdager de

Hej Charlotte!

Det lyder da godt nok som et ubehageligt striks boligselskab, du bor
i...pyha! Her, hvor vi bor, er det tilladt at have ét husdyr, altså
én hund eller én kat. Man KAN søge om at have to husdyr, men så skal man
have en velbegrundet årsag til dette, står der i boligforeningens
reglement!
Hertil skal det så lige siges, at jeg har tre dejlige birmakatte, og det
ved i hvert fald vores vicevært, men måske er han kattevenlig, for han
har i hvert fald sagt, at så længe han ikke modtager anmeldelser om, at
mine katte er til gene for opgangens/blokkens andre beboere, så har han
ikke tænkt sig at lave en sag ud af det. Denne venlige og afslappede
holdning (som nok i sidste ende skyldes dovenskab, men hvad...?) er jeg
dybt taknemmelig for, især da de fleste af vores naboer godt kan lide
vores katte og resten respekterer dem, så længe de blot er i vores
lejlighed og ikke løber frit omkring! Så selv om jeg egentlig gør noget
"ulovligt", så har jeg altså også bevis på, at venlighed og tillid ikke
er en mangelvare i alle boligforeninger - uanset om denne måske til dels
bunder i dovenskab!

Min kæreste og jeg er dog fuldt enige om, at skulle der nogensinde
bliver problemer med vores katte kontra boligforeningen, så flytter vi
hellere, end vi vil skille os af med vores elskede katte - de er jo
nærmest vores børn!

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 13-08-03 15:25

On 13/08/03 16:01, in article 3f3a44d24b660@dk-fritid-dyr-kat.dk, "Louise
Hansen" wrote:

> [...]
> bliver problemer med vores katte kontra boligforeningen, så flytter vi
> hellere, end vi vil skille os af med vores elskede katte - de er jo

Præcis...jeg kan da ikke bare give ham væk ?!!
Men jeg har også et "rigtigt" barn, der helst ikke skal være boligløs - det
er nok mest dét, der giver mig dårlige nerver...

Nå, men optimismen sejrer, indtil videre

Fra : maz

Dato : 13-08-03 18:21

"Louise Hansen" <> wrote in message - >
> [...]
> reglement!
> Hertil skal det så lige siges, at jeg har tre dejlige birmakatte, *snip*

Og her hvor jeg bor må man kun have EEN kat. Er man gode venner med
bestyrelsen kan man tiltuske sig en lovlig dispensation til kat 2 (hvilket
jeg jo selvfølgelig har sørget for , men ikke desto mindre har vi sør'me
en perseropdrætter herude i stueetagen hvor alle kan kigge ind. Hun har
mindst 8 katte gående i sin lejlighed (inkl. fertil han) + mindst 3
killinger p.t.og ALLE herude ved det - inkl. bestyrelsen. Derudover har de
fleste katteejere med EEN tilladelse 2,3, eller 4 katte
FOlk holder hunde på gamle tillladelser, og køber bare en ny, når den gamle
hund er død på trods af at det ikke er lovligt. Hvis nogen spørger, så er
det da "stadig" gamle Fiod..... tsk tsk
Opfører man sig ordentligt og sørger for at dyrene ikke generer nogen, kan
man vel slippe afsted med "ulovligt husdyrhold" mange steder - heldigvis

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-08-03 16:34

Hvad med at lave en afstemning om tilladelse til at holde kat? Dette gør du
næste gang der skal være generalforsamling. Så håber du bare at det er alle
de ulovlige katteejere der dukker op.

knus Linda

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 01:15

On 13/08/03 17:33, in article
3f3a5a3e$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Michael Nielsen" wrote:

> [...]
> næste gang der skal være generalforsamling. Så håber du bare at det er alle

Det er en god idé, men jeg har faktisk så meget paranoia, at jeg føler at
hvis jeg fremkommer med forslaget, så kan alle se på mig at jeg allerede
har katten!!
Jeg ved det godt...jeg ved det godt...jeg lukker øjnene, og håber ingen kan
se mig (os..)
Jeg ved dog, at der har været stemt om det hele to gange

-.øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

(Øøøø´erne er prinsens bidrag, han trampede lige forbi )

Charlotte

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-08-03 15:57

Her hvor jeg bor må vi også kun have en kat, ssshhh, jeg har to. Jeg har
sendt et ændringsforslag ind for vi skal have generalforsamling til
september. Hvis det bliver et nej håber jeg bare at jeg får noget andet at
bo i MEGET hurtigt for min nabo HAAAAAADER dyr og hun ved nok godt hvem
forslaget kommer fra. Men jeg skider på hende og håber det bedste. Gør det
samme.

Knus Linda

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 14-08-03 18:19

On 14/08/03 16:57, in article
3f3ba358$0$24685$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Michael Nielsen" wrote:

> [...]
> forslaget kommer fra. Men jeg skider på hende og håber det bedste. Gør det

Ja, det ku´ være at jeg bare skulle se at få det gjort.
Held & lykke hos dig

Charlotte