Afløser for T65, Siemens eller Ericsson ig~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 11:00

Jeg er ved at overveje mig en ny mobil til afløser for min T65 - der er
begyndt at opføre sig lidt utilregneligt efter at være blevet tabt i en
gågade på nogle fliser :-/

Jeg har kigget på Siemens M55 og synes den ser nogenlunde ud og så S55 - de
to er jo næsten ens opbygget (teknisk set) lige bortset fra antal farver på
skærmen. Jeg vil ikke give mere end ca. 1000 kr - så meget bruger jeg
heller ikke min mobiltelefon.

Jeg regner ikke med at få det helt store MMS behov, og kamera har jeg
heller ikke brug for.

Det jeg gerne vil have den har er WAP (minimum 1.2.1, gerne 2.0) GPRS og
Java. Jeg ved godt at Siemens telefoner er lidt sløve til det med Java -
men det kan jeg godt leve med.

En anden ting jeg ikke rigtig har kunnet finde info om nogen steder, er
hvordan er en M55 eller S55 i menuerne. Min T65 bliver latterlig langsom
ind imellem (især hvis hukommelsen bliver fyldt af SMS) og telefonen låser
i nogle sekunder før jeg kan gøre noget mellem hvert menuvalg. Så jeg er
blevet noget afskrækket fra at købe Ericsson igen, men hvis det ikke er et
problem i de nyere modeller så vil jeg da gerne høre om det.

Mvh.
Flemming

Fra : BorreBoy

Dato : 13-08-03 12:53

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det jeg gerne vil have den har er WAP (minimum 1.2.1, gerne 2.0) GPRS og
> Java. Jeg ved godt at Siemens telefoner er lidt sløve til det med Java -

Jeg vil nok anbefale en T68'er.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 23:36

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote in

> Jeg vil nok anbefale en T68'er.

En af mine kammerater har en T68'er der er opgraderet til T68i - den er tæt
på lige så langsom som T65 i menuerne og det har jeg altså set mig sur på
og bliver irriteret hver gang det sker. Så derfor er T68 udelukket for mig.
Men tak for forslaget, jeg skulle selvfølgelig have sagt at jeg synes T68
havde lidt af samme problem.

Flemming

Fra : BorreBoy

Dato : 14-08-03 07:21

> [...]
mig.
> Men tak for forslaget, jeg skulle selvfølgelig have sagt at jeg synes T68

Hvilken software version har han? Med den nyeste synes jeg min var ret
hurtig.
I øvrigt synes jeg det er en fed telefon, og så er den billigt nu. Jeg gav
4000kr. for 1½ år siden

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 14-08-03 19:21

> [...]
> hurtig.
> I øvrigt synes jeg det er en fed telefon, og så er den billigt nu. Jeg gav

Kan det virkelig passe t68i ikke har java? Jeg synes ikke der står noget om
det på ericssons side.
Mvh
Anders O

Fra : Bo Larsen

Dato : 15-08-03 07:16

[8260]Anders Olesen wrote:

> Kan det virkelig passe t68i ikke har java? Jeg synes ikke der står
> noget om det på ericssons side.
> Mvh
> Anders O

Jep! Den er go' nok. Ericsson kører med et andet programerings-sprog. Kan
ikke lige huske hvad det hedder.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : stigge

Dato : 24-08-03 08:53

Hej Flemming

Jeg har en S55 - og den er BESTEMT ikke langsom i menuerne. Jeg har i
nogle år haft en T28s - og den var langsom i menuerne (nu er T28s også
ved at være en ældre telefon - men overgangen fra T28s til S55 kan
sammenlignes med skift fra Windows 3.11 til Windows Xp !!!)

S55 har java (ret god endda), GPRS, MMS, EMS, Email-klient og SMS. Den
er indrettet med et Outlook lignende kalender program, som kan
synkroniseres med Outlook på din PC. Alt dette har jeg afprøvet, og det
virker upåklageligt. Den eneste fejl (som jeg begik) med Outlook
synkronisering, var at jeg ikke havde sat min S55 til "Automatisk
tidszone/Sommertid" - så alle mine opslag i min Outlook-kalender, blev
placeret en time tidligere i min S55 !!!! Men det er en menneskelig
fejl.

Med et USB-datakabel, og den tilhørende software som kan hentes på
Siemens' hjemmeside, er du godt kørende. Du kan praktisk talt lave alt
på din PC, når telefonen er sat til : Redigere ringetoner, oprette
skærmbilleder, skrive emails, SMS, EMS, MMS og alt det andet. Du kan som
sagt synkronisere S55 med din Outlook igennem softwaren.

S55 er også udstyret med IrDa (Infrarød) og Bluetooth - hvilket har
været en guds gave til mig. Der er flere gange jeg har modtaget mails på
telefonen, som jeg gerne vil have printet ud - og det eneste jeg gør er
at lægge telefonen ved siden af min HP Laserjet 2100 - og vupti ...
kommer min mail ud på printeren. Bluetooth er fænomenalt ... på arbejdet
er vi flere med telefoner som har BT, og via BT kan vi overføre aftaler
i vores kalender, billeder og ringetoner ... trådløst !

Håber at mine gode råd har fået dig til at overveje en Siemens S55 - den
kan på det varmeste anbefales herfra ...

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-08-03 12:07

"stigge" <stigge.news@kandu.dk> wrote in

> Håber at mine gode råd har fået dig til at overveje en Siemens S55 - den
> kan på det varmeste anbefales herfra ...

Helt klart, jeg har set der er kommet en M55 - den har vist en bedre skærm
- ved du om den også har BT, IrDA, Java osv.? Er det bare en S55 der er
blevet peppet lidt op og har fået ny skærm?

Flemming

Fra : Bo Larsen

Dato : 26-08-03 14:31

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> skærm - ved du om den også har BT, IrDA, Java osv.? Er det bare en
> S55 der er blevet peppet lidt op og har fået ny skærm?

M55'eren har ikke BT og IrDa. Men den understøtter Java.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen