Bastians øjne render :o(
Fra : Trine A.

Dato : 13-08-03 09:25

Hej alle

Min lille Bastians øjne løber meget...der er helt klar væske....er det noget
jeg skal bekymre mig om?? Det startede i går eftermiddags, hvor det var
virkelig slemt...sådan så der lå en lille sø under snuden på ham....her til
morgen virker det dog ikke så slemt..

Han savler oz rigtigt meget...er det varmen??

--
Mange hilsener
Luna, Bastian, Bosse og Trine

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 09:57

> [...]
> morgen virker det dog ikke så slemt..
>
> Han savler oz rigtigt meget...er det varmen??

Hejsa!

Hvis jeg var dig, ville jeg nok ringe og søge råd hos en dyrlæge.
Umiddelbart synes jeg ikke, at klar væske lyder alarmerende, men da der
er tale om så voldsomt væskeudflåd fra øjnene samt at han tilligemed
savler (noget jeg aldrig har hørt om hos katte før, og jeg kan heller
ikke finde det i kattebogen), så ville jeg i din situation ringe og
beskrive symptomerne for min dyrlæge, så han kunne komme med en
professionel vurdering og så ellers handle udfra denne!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-08-03 10:26

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er tale om så voldsomt væskeudflåd fra øjnene samt at han tilligemed
> savler (noget jeg aldrig har hørt om hos katte før, og jeg kan heller

Jeg vil lige tilføje, at det med savleriet har jeg flere gange været ude
for. Det er dog hovedsaglig i forbindelse med at der bliver givet godbidder.
Og det er ikke i specielt store mængder, men bare et par dryp på gulvet .

Jeg har dog en Mainecoon, som også savler nogle gange når vi nusser. Men det
er kun når han er rigtig over-nusse-syg. Så begynder mundvandet at løbe, når
ørerene bliver nusset rigtig hårdt .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 10:35

> [...]
> er kun når han er rigtig over-nusse-syg. Så begynder mundvandet at løbe, når

Aha, så det er altså ikke så ualmindeligt - jeg er bare aldrig før stødt
på det! Normalt er savleri mere noget, jeg forbinder med hunde, men så
har je jo også lært noget nyt i dag! Tak for det!

Fra : Bettina Hansen

Dato : 13-08-03 10:59

Helle Frederiksen wrote:
> Jeg har dog en Mainecoon, som også savler nogle gange når vi nusser. Men det
> er kun når han er rigtig over-nusse-syg. Så begynder mundvandet at løbe, når
> ørerene bliver nusset rigtig hårdt .

Vores hanmis (huskat) savler også når vi kæler/nusser. Det behøver ikke
at være hårdt eller på ørerne - bare der er kæl involveret ;)
Det har han dog ikke altid gjort men er noget som han er begyndt på på
"sine gamle dage". Han er 13 år og har gjort det de sidste 1-2 år. Han
er blevet checket af dyrelægen som ikke kunne finde noget galt (jeg
troede at der måske sad noget fast i svælget eller lignende siden at han
savlede).
Savleriet er specielt slemt hvis han kan komme til at "bokse/ælte" mens
vi nusser (en anden vane som han har tillagt sig i løbet af de sidste
par år).

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : maz

Dato : 13-08-03 11:52

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> wrote in message
> [...]
Og min savler, så hele min hånd er sjaskvåd af kattespyt, når han bliver
håndfodret *suk* (håndfodring er et begreb Zeus har indført - dog kun med
tørfoder*suk*)

Fra : Kirstine

Dato : 13-08-03 11:02

In article <bhcvuv$jc8$1@sunsite.dk>, hfFJERN@dlgnet.dk says...

> Jeg har dog en Mainecoon, som også savler nogle gange når vi nusser. Men det
> er kun når han er rigtig over-nusse-syg. Så begynder mundvandet at løbe, når
> ørerene bliver nusset rigtig hårdt .

*G* Sådan er vores Tabasco også. Han er så ukattet, at han ikke kan
finde ud af at spinde...til gengæld savler han og ruller med øjenene,
når han bliver nusset på de rigtig gode steder

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Trine A.

Dato : 13-08-03 20:07

Hej Louise og i andre *ss*

Bastian savler...og har gjort det siden han var helt lille....når han rigtig
er i kælehumør, så kører mundvandet på ham

Men i går var det ekstra meget...samtidig med at øjnene løb voldsomt...

Men men...jeg valgte at se tiden an....og i dag har der INTET udover det
"normale" savleri været *ss*

Så nu venter jeg og ser....begynder han igen, ringer jeg fluks til doktoren

Mange hilsner
Trine & Co.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 23:36

In article <3f3a8c4c$0$13241$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Trine A.
<trinealsing@yahoo.dk> wrote:

> Men i går var det ekstra meget...samtidig med at øjnene løb voldsomt...
>
> Men men...jeg valgte at se tiden an....og i dag har der INTET udover det
> "normale" savleri været *ss

Hej Trine

Jeg kom til at tænke på noget med allergi? Noget han har spist, noget
luftbårent (pollen er nok lidt sent, men...)
Kløede han sig eller sådan noget?
Eller kan han ha' bidt i noget stærkt - kunne forestille mig at en rest
mad med chilli eller peber i kunne ha' den effekt.
Eller en plante af en slags? En mild forgiftning / lokalirritation,
måske? Øjne, næse og svælg er jo forbundet..

Fra : Trine A.

Dato : 14-08-03 07:58

"Ann Rudbeck"
> [...]
> måske? Øjne, næse og svælg er jo forbundet..
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej søde Ann

Jeg har selv været hele spektret igennem.....men jeg har ikke fået nye
planter....heller ikke noget stærkt mad han har kunnet få fat i.....Han
kløede sig overhovedet ikke....virkede slet ikke generet af det...mystisk
kat *gg*

Men i skrivende stund er der stadig INTET at se på ham....han er tilbage til
normalen...eller det jeg kalder HANS normale tilstand, for normal bliver han
skisme aldrig

Knus til dig og tøzerne
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-08-03 11:56

In article <3f3b32f7$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Trine A.
<trinealsing@yahoo.dk> wrote:

> Men i skrivende stund er der stadig INTET at se på ham....han er tilbage til
> normalen...eller det jeg kalder HANS normale tilstand, for normal bliver han
> skisme aldrig

Hm - nå... vi må jo så bare håbe han holder op med det pjat

Jeg ser forresten Emil jævnligt pt., han ligner en der trives
Bortset fra at der render et killingekuld på 4 små terrorister rundt på
vejen pt. (kors hvor er de søde - ca. 3 mdr, vil jeg tro) og de kan få
ham til at fortrække til egne enemærker*gg*

Fra : Trine A.

Dato : 14-08-03 22:03

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham til at fortrække til egne enemærker*gg*
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hehe jeg så ham faktisk oz selv for ikke så længe siden Jeg var på besøg
hos familien Kirstein.....Og ja han ser ud til at STORtrives *ss* Han gad
ihvertfald dårligt hilse....dumme kræ Ej...faktisk så var det
vidunderligt at se ham.....jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er det
rigtige for ham...selvom det godt stadig kan gøre ondt i mig :o/

Killingerne havde jeg oz fornøjelsen af at hilse på....hvor ER de altså bare
kære Men meget forskellige *ss*

Knus
Trine