Ringe rækkevidde for D-Link DWL-2000AP
Fra : Martin Larsen

Dato : 13-08-03 09:26

Hej alle

Jeg sidder i stuen, kun 8 meter og 2 vægge fra access pointet D-Link
DWL-2000AP. Signalstyrken er "meget lav" eller "lav", og hastigheden 1-2
Mbps, nogle gange 5.5 mpbs. I haven, 13 meter og 3 vægge fra access
pointet, er signalstyrken aldrig højere end "meget lav" og hastigheden 1
mbps. Til tider forsvinder forbindelsen.

Er det ikke meget ringe? Kan nogle foreslå et bedre access point? Jeg så
en anbefale Belkin...

Hilsen og høj hat!
Martin

To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 13-08-03 10:21

> [...]
> pointet, er signalstyrken aldrig højere end "meget lav" og hastigheden 1
> mbps. Til tider forsvinder forbindelsen.

Jeg bruger selv samme accesspoint på hjemme-kontoret, og det fungerer
perfekt. Omkring 66% dækning i hele huset (2 plan)..

Som så mange har beskrevet tidligere så er det meget individuelt hvordan man
wireless-Lan kører - det afhænger selvfølgelig af afstand, men i høj grad
også hvad det er for noget byggeri. 3 vægge kan måske godt være rimelig
begrænsende, men igen - man kan ikke sige noget generelt!

Jeg ville nok prøve at teste hvor der ikke er vægge imellem og se om det så
fungerer OK! Hvis ikke så få det ombyttet v. Dlink.

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Steffen

Dato : 13-08-03 10:51

Hej Martin,

Den skulle gerne kunne gå igennem 2 vægge. Jeg vil forslå at du sætter dit
accesspoint højt - Helst oppe under loftet. Der kan også være ydre faktorer
som laver problemer - Eksempelvis en microbølgeovn er en udstråling som gør
at alle trådløse forbindelser dør. Det samme kan gælder for TV-kabler eller
lignende.

Steffen
Hjælp til netværk www.s-p.dk