Missen tisser
Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 13-08-03 09:12

Hej Alle

Jeg har fået til opgave, for en ven at spørge om der er nogen herinde,
som kan kan give en forklaring på hvorfor deres killing tisser overalt om
natten.
Missen tisser bl.a. i sengen om natten, men om dagen er han dygtig
til at bruge kattebakken.
Killingen er kun 10 uger gammel.
Jeg ved godt at killingen er kommet for tidligt hjemmefra,
så vidt jeg ved er det fordi at moderen ikke ville vide af den mere
Men som sagt er det ikke min kat, så det hjælper ikke noget at skælde mig ud

Venlig Hilsen Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-03 09:17

Ann *DagensDyr.dk* wrote:
> [...]
> Jeg ved godt at killingen er kommet for tidligt hjemmefra,
> så vidt jeg ved er det fordi at moderen ikke ville vide af den mere

du giver selv forklaringen..... killingen er kommet for tidligt hjemmefra,
og er ikke ordentligt "uddannet"......

det ses desværre ofte ved killinger der er kommet for tidligt hjemmefra at
de bliver urenlige, og kan ses helt op til 1 års alderen og senere.......
mit bud er at killingen ganske enkelt ikke er "opdraget" ordenligt fra
missemors side af, og selvom det virkede som om missemor ikke ville vide
mere af den, så kan det NEMT have været en del af dens opdragelse/uddannelse
at hun opførte sig afvisende overfor den...... og altså ikke et tegn på at
killingerne var klar til at forlade "reden".....

det allerbedste ville være hvis mislingen kunne få kontakt til en ældre mis,
der kan vise den hvordan den skal være og lære den kattesprog......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 13-08-03 09:22

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mis,
> der kan vise den hvordan den skal være og lære den kattesprog......

Hej Sabina.

Jeg glemte at skrive at de har en ældre hankat,
som mislingen er meget glad for,
så lidt opdragelse får den vist af ham
Så vidt jeg ved har killingen ikke gjort det fra starten,
men er pludselig startet på det.
Det burde jeg nok have skrevet fra starten.*S*

Hilsen Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-03 10:09

Ann *DagensDyr.dk* wrote:
> Hej Sabina.
>
> Jeg glemte at skrive at de har en ældre hankat,
> som mislingen er meget glad for,
> så lidt opdragelse får den vist af ham

det burde kunne hjælpe lidt..... men der er stadig ikke noget som en mors
tålmodige pote ;)
storebror har jo ikke helt de samme opdragelses instinkter som mor ;)

> Så vidt jeg ved har killingen ikke gjort det fra starten,
> men er pludselig startet på det.

det udelukker ikke at det skyldes at den er kommet for tidligt fra....
hvor tidligt er den egentlig kommet fra??
hvis den er 10 uger nu,og de har været i stand til at opbygge en rutine med
den, må de jo have haft den et stykke tid??

min egen hankat kom fra da han var 11 uger ( jeg tog ham udelukkende på
daværende tidspunkt fordi han gik alene på et loft, uden søskende og mor var
stukket af)
han begyndte at tisse i vasketøjet da han blev omkring 6 mdr.... det holdt
han så op med da han blev neutraliseret....

> Det burde jeg nok have skrevet fra starten.*S*

det ændrer dog ikke på min indgangsvinkel til sagen ;)

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 13-08-03 12:30

> [...]
med
> den, må de jo have haft den et stykke tid??

Hej igen

Jeg er ikke sikker, men jeg mener desværre kun
at mislingen var 7 uger da den kom hjemmefra.

Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-03 16:15

Ann *DagensDyr.dk* wrote:

> Hej igen
>
> Jeg er ikke sikker, men jeg mener desværre kun
> at mislingen var 7 uger da den kom hjemmefra.

øv :((( det var MEGET tidligt synes jeg.....
jeg håber i finder en løsning....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-08-03 09:24

Hej Ann

For at rette op på den dårlige vane er det vigtigt
at killingen _ikke_ har for meget plads, bare et
enkelt rum, at der bliver gjort rent med noget der
tager lugten, eksv. Rodalon, man kan rette uvanen
men det kræver tålmodighed og grundig rengøring.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 13-08-03 10:04

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej Marianne

Det råd vil jeg give videre.
Tak for det

Hilsen Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Denise

Dato : 13-08-03 10:19

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in message
> eksv. Rodalon, man kan rette uvanen
> men det kræver tålmodighed og grundig rengøring.

Og så kommer Denise lige på banen med pegefingeren. Pas på Rodalon, at det
bliver fortyndet korrekt og tørret helt op. Det er _meget_ giftigt for katte
at slikke i sig, det ætser spiserøret.
Hilsen Denise

Fra : Nina Sørensen

Dato : 13-08-03 12:00

> [...]
> så vidt jeg ved er det fordi at moderen ikke ville vide af den mere
> Men som sagt er det ikke min kat, så det hjælper ikke noget at skælde mig ud

Jeg tror han har et lille kedsomhedsproblem, og prøver at få opmærksom.
Der er sandsynligvis noget der går ham på....
Var han fra starten med i soveværelset om natten, og er det ikke
længere? eller hvad har ændret sig i hjemmet?
Det kan hurtigt gå over og blive en dårlig vane, så det er vigtigt at få
det stoppet med det samme. Løsningen er ikke at lukke katten ude eller
skælde den ud, når der er uheld ...

Held og lykke

Med venlig hilsen
Nina Sørensen