Out of memory
Fra : Jimmy

Dato : 12-08-03 21:51

Hej

Jeg har spurgt i .apache, som henviste mig hertil :-/

Min Apache - Linux-kasse - siger følgende, når jeg forsøger at afvikle en
UPDATE igennem PHP samtidig med at et PHP-script kører, som også laver
MySQL-forespørgsler.

Out of memory (Needed 2864086056 bytes)

Bemærk, at tallet er ret stort og fejlagtigt, da jeg godt kan afvikle den
samme forespørgsel normalt.

[root@GSM root]# free (Hvor PHP-scriptet afvikles)
total used free shared buffers cached
Mem: 191144 180932 10212 0 14580 58188
-/+ buffers/cache: 108164 82980
Swap: 530104 50804 479300

[root@GSM root]# free (Hvor PHP-scriptet *ikke* afvikles)
total used free shared buffers cached
Mem: 191144 179796 11348 0 14660 58168
-/+ buffers/cache: 106968 84176
Swap: 530104 50804 479300

Så vidt jeg kan læse af ovenstående har jeg hukommelse nok, da en del er
cached og der i virkeligheden er meget lille forskel i forbrug når scriptet
afvikles eller ej.

Har I nogen ideer?

Mvh
Jimmy

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-08-03 23:51

Jimmy wrote:

[klip tekst + output fra "free"]

> Så vidt jeg kan læse af ovenstående har jeg hukommelse nok, da en del er
> cached og der i virkeligheden er meget lille forskel i forbrug når scriptet
> afvikles eller ej.

Kommandoen "free" fortæller dig noget om systemhukommelsen og ikke php
specifikt. Til gengæld kan php.ini fortælle dig hvor meget af
hukommelsen php må allokere.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jimmy

Dato : 13-08-03 00:07

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> wrote in message
> Jimmy wrote:
>
> [klip tekst + output fra "free"]

> Kommandoen "free" fortæller dig noget om systemhukommelsen og ikke php
> specifikt.

Ja.

> Til gengæld kan php.ini fortælle dig hvor meget af
> hukommelsen php må allokere.

Efter genstart af Apache kan jeg ikke længere reproducere fejlen, som ellers
var let at reproducere forleden.

Kan være Apache blot var blevet træt af at køre i så lang tid at den
pludseligt mente at 2.8 GB hukommelse var en rimelig portion til en relativt
simpel UPDATE.

Hvis andre har oplevet noget lignende må de meget gerne sige til, da jeg
ikke er så frisk på at opleve fejlen i et live produktionsmiljø igen

Nå men tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-08-03 01:19

> Hvis andre har oplevet noget lignende må de meget gerne sige til, da jeg
> ikke er så frisk på at opleve fejlen i et live produktionsmiljø igen

Kan du ikke lige oplyse Apache version + PHP version + evt. Linux version.

Jeg kører også med apache 1.3.24 (som test-server på win XP sp. 1) og php
4.3.2
Er endnu ikke stødt på fejl af dne type du nævner.

--
Benny Nissen

Fra : Jimmy

Dato : 13-08-03 03:44

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Kan du ikke lige oplyse Apache version + PHP version + evt. Linux version.

Apache 2.0, nyeste php, RH 9.0

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-08-03 07:20

Jimmy skrev:

> [...]
>
> Hvis andre har oplevet noget lignende må de meget gerne sige til, da jeg
> ikke er så frisk på at opleve fejlen i et live produktionsmiljø igen

Jeg har engang prøvet noget lidt i stil med det der... Jeg har ofte en
Debian 3.0 unstable med apache 1.3, og nyeste php stående, og efter at jeg
havde kommet til at lave et uendeligt while loop som jeg ellers havde
stoppet kørslen af fra min browser, var den ualmindelig sløv indtil apache
blev genstartet, sådan lidt ligesom den kørte videre på apacheen selvom den
var stoppet i browseren! Jeg fandt dog aldrig ud af hvad det skyldtes!?
--
Mvh. Peter.