Maine Coone/Ragdoll killingespørgsmål ang.~
Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 05-04-01 08:22

Jeg er blevet tilbudt en dejlig killing, en blanding af Maine Coone og
Ragdoll, mit spørgsmål er så om den vil fælde meget, eftersom min kæreste er
meget bekymret, ilderne fælder jo kun 2 gange årligt, så han frygter lidt et
fældeorgie!

Jeg læste et andet sted at det kom an på foderet, og han ville spise det
samme som mine ildere, Eukanuba.
I starten selvfølgelig den til killinger, men senere hvad der nu ville passe
til hans alderstrin.

På forhånd tak

- Sidsel

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-04-01 22:41

"Sidsel & da Gang O' Ferts feat. Terrible Turbo Terror Tyson" <ferret@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget bekymret, ilderne fælder jo kun 2 gange årligt, så han frygter lidt et

I forhold til ilderne, fælder en kat meget. De fleste
katte fælder året rundt og fælder kraftigt to gange
om året. Kattene har tendens til at fælde mere
efterhånden, som de bliver ældre. En langhårskat
fælder ikke mere end en korthårskat, men da der
er forskel på længden af håret, kan det virke som
mere. Til gengæld fælder en del langhårskatte til
dels i totter, der er nemmere at samle op. Farven
kan også betyde lidt, da det f.eks. er mere synligt,
når en hvid kat fælder.

> [...]
> samme som mine ildere, Eukanuba.
> I starten selvfølgelig den til killinger, men senere hvad der nu ville passe

Det er i nogen grad afhængigt af foderet, men den
vil under alle omstændigheder fælde.

--
Hilsen Helle
As every cat owner knows, nobody owns a cat.