MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan Booter man fra CD-ROM??
Fra : bb

Dato : 13-08-03 01:58

Hvordan kan man Boote fra en CD-ROM hvis man har en helt fren formateret
computer der ikke har fået installeret CD-ROM driver.

Kan man bare brænde en start disk ned på en CD-ROM og så vælge i bios at
Boote fra CD-ROM og så ha' den i når man starter op?

Johs

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-08-03 02:42

"bb" <muingaza@yahoo.com> skrev :

>Hvordan kan man Boote fra en CD-ROM hvis man har en helt fren formateret
>computer der ikke har fået installeret CD-ROM driver.

Sætter den til at boote fra cd-rom i bios - ingen problemer, hvis
det er et almindeligt IDE-drev.
--
Knud

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-08-03 06:40

bb wrote:

> [...]
>
> Kan man bare brænde en start disk ned på en CD-ROM og så vælge i bios at
> Boote fra CD-ROM og så ha' den i når man starter op?

Når du brænder CD'en skal du naturligvis lige huske at fortælle dit
brændeprogram at du vil brænde en bootable CD.
Det er ikke nok bare at brænde filerne fra en bootdisk ned som
almindelig data.

Fra : bb

Dato : 13-08-03 12:14

> Når du brænder CD'en skal du naturligvis lige huske at fortælle dit
> brændeprogram at du vil brænde en bootable CD.
> Det er ikke nok bare at brænde filerne fra en bootdisk ned som
> almindelig data.

Kan jeg så have andre ting liggende på også (drivere til lydkort,
graffikkort, programmer etc.)?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-08-03 13:54

bb wrote:

> Kan jeg så have andre ting liggende på også (drivere til lydkort,
> graffikkort, programmer etc.)?

Det skulle der ikke være nogle problemer i. Det har jeg selv gjort mange
gange med både Nero og Easy CD Creator.

Fra : bb

Dato : 13-08-03 14:46

Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote in message

> Det skulle der ikke være nogle problemer i. Det har jeg selv gjort mange
> gange med både Nero og Easy CD Creator.

Hvordan finder jeg boot funktionen i Nero 6?

Johs

Fra : bb

Dato : 13-08-03 14:58

Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote in message

> Det skulle der ikke være nogle problemer i. Det har jeg selv gjort mange
> gange med både Nero og Easy CD Creator.

Skal jeg bruge en start disk eller kan jeg bare bruge Neros Image
(filDosBootimage.ima)?

Johs