USB og motherboard
Fra : Steen Hoffmann

Dato : 12-08-03 23:52

Hej NG
Jeg har en brugt PC med 7 IX motherboard (vistnok fra Gigabyte) med en AMD
Athlon processor. Der er to eksterne USB-porte, som ifølge ham jeg købte den
af tidligere har virket. Men de kan ikke forstå min USB memorybird (USB 2.0
fra Fujiisu). Bruger Windows XP, og så skulle det slet ikke være nødvendigt
at installere memorybirdens driver. Men det gjorde jeg så, og det virkede
stadig ikke. Indsatte derefter et PCI-kort (ATEN) med fire eksterne
USB-porte og hentede den nyeste driver fra ATEN. Det virker stadig ikke.
Jeg er blevet rådet til at hente en opdateret driver fra Gigabyte, men de
har ikke en download-side.
Min BIOS er sat rigtigt op hvad angår USB.
Hvad skal jeg gøre ???
mvh og tak
Steen

Fra : Edmund

Dato : 13-08-03 03:57

Steen Hoffmann skrev:

> [...]

> Jeg er blevet rådet til
> at hente en opdateret driver fra Gigabyte, men de har ikke en

Jeg aner ikke hvad et 7 IX motherboard er for noget, men gigabyte har da
en download side

http://uk.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GIGABYTE.htm

--
Mvh Edmund

Fra : JK

Dato : 13-08-03 07:38

On Wed, 13 Aug 2003 00:52:12 +0200, "Steen Hoffmann" <d18@dadlnet.dk>
wrote:

> [...]
>har ikke en download-side.
> Min BIOS er sat rigtigt op hvad angår USB.

Windows XP skal have service pack1 på før usb2.0 virker uden ekstra
drivere.

Hvis det 7IX, du mener, så er det for gammelt til usb2. Det har amd750
chipset, som ikke har indbygget usb2 support, men kun usb 1.1.

Manualen er her:
http://tw.giga-byte.com/Download/Download.asp?DownloadPath=/MotherBoard/FileList/Manual/manual_7ix_e.pdf

hilsen

John

Fra : Steen Hoffmann

Dato : 15-08-03 06:03

Hej Edmund og John
Tak for to hurtige svar med god links. JK skirver at 78IX har et for gammelt
chipset. Kan man udskfite et chipset, og hilket skal jeg så vælge? Eller er
situationen den, at jeg faktisk er nødt til st købe nyt bundkort? Vil dfet
være muligt at få et bundkort der har samme størrelse som det nuværende (af
hensyn til kabinettet) og i øvrigt passer til mine RAM og kort osv.?
For øvrigt har det nuværende bundkort en anden skavank, nemlig at det
åbenbart bruger det løse batteri i lyntempo. Jeg har nu to gang skiftet det,
og efter en måneds tid (højst) begynder PC'en at glemme klokkeslættet.
mvh
Steen