Lante vs Donse
Fra : Kate

Dato : 12-08-03 22:28

Ja, så må i lige på banen og se om i kan give mig en idé om hvad der
foregår her.
Som i jo ved så gik introduktionen af Donse rimeligt smertefrit.
Der var noget hylen og skrigen, fra hendes side, i starten, men ikke
mere end det gik så længe de ikke sloges og det har de faktisk ikke
gjort.
Det er nu sådan at Donse og Mowgli faktisk godt kan li' hinanden, Johan
er ligeglad med hende, men kan dog godt sætte hende på plads hvis han
synes det er nødvendigt. Men Lante, han forvirer mig altså. Det er
ligesom om at han vil ha' eneret på Mowgli. Donse skal ikke møve sig
ind på Mowgli, men når så han kommer til Lante af sig selv, hvilket han
faktisk ofte gør, så kommer de op at skændes.
Samtidig kan Lante jo ikke rigtigt li' Donse, men nu er han så begyndt
at tage parringsgreb på hende. Nogle gange underkaster hun sig bare og
andre gange bliver hun stikrasende.
Han har været kastreret i 2 år, næsten, men har jo dog lavet killinger,
ved ikke hvor mange kuld. Hun blev kastreret for ca. ½ år siden +/- en
måned.
Er det ren dominans fra hans side eller kan han være kommet i tanker om
at han trods alt er en mand? Det skal måske lige siges at han også har
lavet parringsbevægelser på Mowgli en enkelt gang omkring Januar måned.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 00:02

> [...]
> at han trods alt er en mand? Det skal måske lige siges at han også har
> lavet parringsbevægelser på Mowgli en enkelt gang omkring Januar måned.

Hej Kate!

Mit gæt er helt klart dominans! Altså, jeg vil da ikke udelukke
muligheden for, at Lante måske er kommet i tanke om sin tabte manddom,
men da hans ændrede opførsel er opstået i forbindelse med indførelsen af
en ny kat i flokken, så lyder dominans i mine ører som en mere plausibel
forklaring - han skal lige demonstrere, at det altså er "hans hjem" og
"hans flok"!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 16-08-03 10:05

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote in

> Mit gæt er helt klart dominans!

Jeg tror faktisk også selv på dominans. Det undrer mig bare at han skal
vise sig så meget som han skal. Men måske hun er en hårdere nød at
knække end Mows og Johan har været.
Nåmen det går jo godt det meste af tiden, heldigvis.