Strinter han?
Fra : Dianna

Dato : 12-08-03 21:58

Min 4 år gamle kastrerede han kat har lige prøvet på at strinte, måske...?
Han blev kastreret da han var omkring et halvt år gammel. Han har aldrig
strintet, tisset eller noget uden for bakken før. Her til aften kom vi hjem,
efter at have ordnet have på et sted hvor der kommer rigtig mange halv vilde
katte. Vores egne katte var helt eksede med duften af os da vi kom hjem.....
Især ham på 4. Da vi efter vores bade stod og ordnede sko på badeværelset
stillede katten sig ca. en halv meter fra vasketøjskurven (som ikke
indeholdt vores have tøj) med enden til og tissede. Han satte sig ikke ned
som han plejer når han tisser, han stod bare og tømte blæren, det var lidt
af en sø, så strinte gjorde han vel ikke?
Er der nogen der kender til problemet? Hvad kan være grunden til det?

Hilsen Dianna

Fra : Jette

Dato : 13-08-03 20:16

Dianna skrev:
> [...]
> som han plejer når han tisser, han stod bare og tømte blæren, det var lidt
> af en sø, så strinte gjorde han vel ikke?

Jeg har ikke voldsomt meget forstand på emnet, men det virker absolut ikke
som en naturlig handling. På mig virker det lidt som om han ikke selv var
klar over han gjorde det? Hvis det sker igen, bør du nok tage ham med til
dyrlægen.. Det kan jo godt være han har nogle problemer med blæren.

Mvh. Jette

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 14-08-03 10:34

"Dianna" <di1979@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af en sø, så strinte gjorde han vel ikke?
> Er der nogen der kender til problemet? Hvad kan være grunden til det?

Hej Dianna.

For mig lyder det som et adfærdsproblem. Som om der er noget han er
utilfreds med, og viser dig det på denne måde. Hvis det sker igen, så prøv
at lægge mærke til hvor og hvornår det sker, så du måske kan rette op på
det, inden det udvikler sig til en dårlig vane.

Jeg har engang selv oplevet tilsvarende med en kastreret hankat jeg havde.
Han var vel 8 år på det tidspunkt og havde aldrig været urenlig. Så fik jeg
en ny kæreste, der begyndte at overnatte hos mig. Og pludselig kunne han
finde på at stille sig i sengen og tisse (altså katten ;-D), mens han
kiggede på os. Og det var altid min kærestes dyne det gik ud over! Så det
var jo ikke så svært at regne ud, hvad det var han var utilfreds med. Vi fik
dog løst problemet ved at give ham overmeget opmærksomhed og nus, når han
kom op i sengen, indtil han havde vænnet sig til, at min kæreste også skulle
være der .

Jeg håber du finder ud af hvad der er galt. Det kan jo også være, at det var
en engangs-forestilling . Men fortæl endelig hvad du finder ud af.

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Dianna

Dato : 15-08-03 22:25

> [...]
var
> en engangs-forestilling . Men fortæl endelig hvad du finder ud af.

Hej Helle

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad han katten (Paulus) skulle være utilfreds
med, udover at vi temmelig sikkert duftede rigtig meget af fremmede katte,
der sikkert har set den have vi var i, som én stor kattebakke, disse dufte
blev så blandet med varmt vand da vi kom hjem, måske en slags "aromaterapi"
for katten... Han er altid meget optaget af dufte, i modsætning til den
anden kat(Phister). Han kan få meget lang tid til at gå med at undersøge os
når vi kommer hjem.
Det er ikke sket siden, så jeg håber det var det..... Bare det ikke sker
igen, næste gang vi ordner have.... Men nu kan vi da tage forholdsregler..
Jeg ringede til dyrlægen for at høre hans mening. Han mente bare det var for
at markere at det altså var ham der boede dér.

Paulus har nu heller aldrig været glad hvis der sov nogen i min seng, der
ikke lige var mig, men det gik som regel ud over deres tæer, der blev udsat
for div. bid og riv Men nu sover han fint, det meste af natten, på
hovedpuden ved siden af mig

Hilsen Dianna