MMS, langgg leveringstid?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-08-03 21:18

Jeg har lidt problemer med mms.

Min kæreste har en Nokia 7250i med Telmore (incl mms). Hun forsøger at sende
en MMS, men der dukker intet op. Jeg forsøger at sende til hende, og der
dukker heller ej noget op. Så sender jeg til en anden bekendt, også telmore
kunde, og han modtager heller ikke noget. Får han så til at sende en til
mig, som med det samme kommer frem ...

Hvordan kan det gå til? Vi har alle 3 Telmore, og er tilmeldt MMS.
Telefonerne er hhv 7250i,7250 og 7210.

Mvh Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 09:56

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEstofanet.dk> wrote in

> [...]
> bekendt, også telmore kunde, og han modtager heller ikke noget. Får
> han så til at sende en til mig, som med det samme kommer frem ...

Uden at vide noget om MMS (da jeg kun har en T65), så vil jeg gætte på at
din og din søsters telefoner er konfigureret forkert til at afsende MMS,
men godt kan modtage MMS. (lidt ligesom hvis man får indtastet forkert
beskedcentral nummer til SMS - så kan man også kun modtage men ikke
afsende)

Kan du og din søster sende MMS til nogen, eller virker afsendelse slet ikke
for nogen af jer?

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 10:10

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> men godt kan modtage MMS. (lidt ligesom hvis man får indtastet forkert
> beskedcentral nummer til SMS - så kan man også kun modtage men ikke

Man kan ikke modtage MMS, hvis ikke telefonen er sat op til det!

Den nemmeste måde at kontrollere om MMS er opsat rigtig på, er ved at sende
en MMS til sig selv!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 11:01

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in

> [...]
>
> Man kan ikke modtage MMS, hvis ikke telefonen er sat op til det!
>
> Den nemmeste måde at kontrollere om MMS er opsat rigtig på, er ved at

Oki, har det som sagt ikke selv - så det var jeg ikke klar over.

Flemming

Fra : Brian Olsen

Dato : 13-08-03 11:25

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEstofanet.dk> wrote in message news:3f394b71$0$19391$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> kunde, og han modtager heller ikke noget. Får han så til at sende en til

Har du og din kæreste slukket og tændt telefonen efter i har modtaget MMS-opsætningen
fra Telmore ? Hvis ikke, så prøv det.

Jeg havde modtaget opsætningen fra Telmore på min N6100, men opsætningen kunne ikke
sende før jeg havde haft telefonen slukket og tændt en enkelt gang.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-08-03 13:18

"Brian Olsen" <nyhed@REMOVEdbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne ikke
> sende før jeg havde haft telefonen slukket og tændt en enkelt gang.

Vi har begge haft og brugt MMS siden Telmore fik det for noget tid siden.
Men hun solgte sin telefon og købte ny. Hendes telefon var genstartet, men
der skete ik noget. Vi kunne sagtens sende dem som mails. Vi prøvede så igen
til morgen, og der fungerede det fint , men de gamle beskeder fra igår er
stadig ikke dukket op? Gad vide om Telmore har taget dem til sig :)

> Mvh
> Brian Olsen
Thomas

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 18:36

On Wed, 13 Aug 2003 14:17:37 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@REMOVEstofanet.dk> wrote:

> [...]

Jeg tilmeldte mig også MMS hos Orange igår da de har gratis MMS indtil 1
Oktober. Jeg modtog så opsætningen ved en 7:30 imorges og jeg troede at
det bare var nok at accepterer opsætningen for at det virker, men nej
jeg skulle slukke og tænde min telefon før at den gad noget som helst
MMS men nu spiller det så også maks. Da jeg sendte dem til min email
blev de afleveret omgåedende.
Flemming Jacobsen