"Trække" billeder som er taget med Kamera-~
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-08-03 20:47

Kære NG

Jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har for sjov taget nogle billeder med kameraheadset (HS-1C) som jeg
har haft tilsluttet til min 6610. Men hvordan får jeg lige de billeder
ud af telefonen som jeg har taget?.

Jeg kunne jo sende dem som MMS'ere til min email og så hente dem på den
måde, men det synes jeg kan gå hen og blive lid dyrt i længden .

Men jeg har en bærbar med IrDa som jeg har installeret Nokia software
til 6610'eren på, men jeg kan ikke lige just finde noget at det software
der er istand til at trække billederne ud af fonen.

Men er der nogle af jer herinde der er i stand til at hjælpe mig med
dette "lille" problem.

På forhånd tak.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 12-08-03 21:00

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Men jeg har en bærbar med IrDa som jeg har installeret Nokia software
> til 6610'eren på, men jeg kan ikke lige just finde noget at det software
> der er istand til at trække billederne ud af fonen.

Du skal ikke "trække", men "skubbe" )

I din telefon burde der være et menupunkt der hedder noget i retning af
"send billede via ir".

Windows' IR-funktioner burde nu opdage at der blive sendt en fil, og den
vil spørge om den skal modtages..

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-08-03 21:35

On Tue, 12 Aug 2003 20:00:26 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Du skal ikke "trække", men "skubbe" )
>
>I din telefon burde der være et menupunkt der hedder noget i retning af
>"send billede via ir".

Det har min Nokia 6610 så ikke .
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 12-08-03 21:52

> Det har min Nokia 6610 så ikke .

Næh, det har du da vidst ret i - jeg kigge lige lidt i noget dokumentation.

Det ser ud til at du skal bruge Nokia Phone Browser. Men her står også
noget om at man skal flytte billedet fra "Gallery" -> "Photos" til
"Gallery" -> "Graphics", før pc'en kan finde det.

Men da jeg ikke lige har nogle Pop-port-Nokia'er ved hånden, er jeg ikke
helt sikker...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-08-03 21:52

On Tue, 12 Aug 2003 20:51:46 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

> [...]
>noget om at man skal flytte billedet fra "Gallery" -> "Photos" til
>"Gallery" -> "Graphics", før pc'en kan finde det.

Det har jeg så ikke på min Nokia 6610. Under min Galleri menu har jeg
Billeder og Ringetoner som 2 selvstændige mapper og det er det.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 12-08-03 21:58

> Det har jeg så ikke på min Nokia 6610. Under min Galleri menu har jeg
> Billeder og Ringetoner som 2 selvstændige mapper og det er det.

- og Phone Browser kan ikke finde "Billeder" mappen??

Hmm.. Pas - jeg har ikke noget bud i så fald...

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-08-03 22:06

JMo. skrev:

> "Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> - og Phone Browser kan ikke finde "Billeder" mappen??

Det kan den godt hos mig... jeg har før brugt overnævnte og det fungerede
uden problemer, der kom gallery mappen op som et "drev" i "denne computer"
og så var det bare at browse ind og hente det...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 14:47

On Tue, 12 Aug 2003 23:05:49 +0200, Peter Sepstrup
<peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> wrote:

>Det kan den godt hos mig... jeg har før brugt overnævnte og det fungerede
>uden problemer, der kom gallery mappen op som et "drev" i "denne computer"
>og så var det bare at browse ind og hente det...

Det enste jeg kunne finde af galleri var noget de hed noget med nokia
galleri og der kom jeg bare ind og så på en masse tomme mapper
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 13:18

Thunderbird[7100] wrote:
> Men jeg har en bærbar med IrDa som jeg har installeret
> Nokia software til 6610'eren på, men jeg kan ikke lige just
> finde noget at det software der er istand til at trække
> billederne ud af fonen.

Finder maskinen telefonen?
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,34248,00.html

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-08-03 14:54

On Wed, 13 Aug 2003 14:18:20 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote:

>Finder maskinen telefonen?
>http://www.nokia.com/nokia/0,5184,34248,00.html

Ja, for når at jeg aktiverer IR på min N6610 og ligger den om bagved
computeren skriver den at den har fundet en trådløs enhed kaldet Nokia
6610 og jeg kan også vælge den i Nokias Connection manager for PC Suite.
Flemming Jacobsen