Mobil opkobling til internettet (Nokia 631~
Fra : Ped

Dato : 12-08-03 20:31

Hej gruppe,

Jeg har netop købt en Nokia 6310i, og vil gerne bruge den sammen med min
bærbare til mobilt internet. Telefonen og PC'en snakker sammen via IR,
og det fungerer tilsyneladende udmærket. Problemet er at jeg ikke kan
logge på internettet. Jeg vil gerne overføre mit eksisterende TDC
bredbåndsabonnement til den bærbare, og har fulgt vejledningen på TDC's
hjemmeside på adressen

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-37151-3

Heraf fremgår bl.a., at telefonnummeret, som man skal ringe op til, er
2121 0000. (Almindelig GSM opkald - ikke GPRS). Opkaldsprofilen har jeg
sat op nøjagtig som beskrevet af TDC. Når jeg ringer op får jeg ret
hurtigt forbindelse og beskeden "brugernavn og password kontrolleres",
men kort efter afbrydes forbindelsen med meddelelsen:

Fejl 691: Computeren, som du ringer op til, kan ikke etablere Netværk
via modem-forbindelse. Kontroller adgangskoden, og prøv igen.

Det skal tilføjes, at den med telefonen følgende modemdriver satte
opkaldsprofilen anderledes op end nævnt i TDC's vejledning, men det
virker heller ikke.

Jeg har også prøvet "Guiden Internet-forbindelse" som ringer op til 3543
9111. Her hører jeg en optagettone i telefonen og får meddelelsen
"Guiden Internet-forbindelse kunne ikke etablere forbindelse".

Den bærbare er en ældre 166 MHz TI Travel Mate 7000 med IR port, og som
kører Win98. Internettet har tidligere fungeret uden problemer med et
almindeligt, eksternt modem.

Hvad kan der være galt siden jeg ikke kan logge på med mobilen?

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : JMo.

Dato : 12-08-03 20:49

Ped <pedmail@tdcadsl.dk> wrote in news:3F394067.9040808@tdcadsl.dk:

> [...]
>
> Fejl 691: Computeren, som du ringer op til, kan ikke etablere Netværk
> via modem-forbindelse. Kontroller adgangskoden, og prøv igen.

Enten har du angivet forkert brugernavn/kodeord, eller også tillader dit
bredbånds-abonnement ikke opkald via 21210000 (jeg kan desværre ikke lige
huske præcis hvilke af TDC's bredbåndsabonnementer der gør, og hvilke der
ikke gør - ring evt. til TDC's kundeservice og tjek det)

Fra : Ped

Dato : 13-08-03 16:26

Jeg er stadig ikke kommet på internettet med mobilen og den bærbare, men
problemerne synes i det mindste indentificeret. Der er ikke mindre end 2:

1. Det internetabonnement jeg har, hænger på en eller anden måde fast
sammen med bredbåndet, og kan ikke overføres til andre computere og
kaldes op af et modem. Jeg ved ikke hvilke abonnementer der hentydes til
på adressen
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-37151-3
- men det gælder altså ikke i lige præcist mit tilfælde. Der synes
således ingen vej udenom et ekstra abonnement, f.eks. NetPlus.

2. Datatransmission via mobiltelefon understøttes af stort set alle TDC
mobilabonnementer - undtagen Duet... og det er selvfølgelig lige præcist
det jeg har. Jeg har derfor måttet opgive det ellers udmærkede Duet og
tegne et Mobilbonus abonnement + et GPRS abonnement. I det mindste får
jeg lov til at beholde mit gamle nummer. Nu går jeg så og skal vente i x
antal dage indtil det falder i hak.

Jeg må indrømme, at lige i øjeblikket er TDC og deres "totalløsninger"
billigt til salg. Jeg har tilbragt sammenlagt et par timer med at snakke
(og især vente) med 5-6 forskellige kundeservice's og hotlines. Selv om
det hele hedder TDC skulle ikke tro at det var samme firma. Selvom
mobiltelefoner er en del af funktionaliteten i Duet, er Duet og TDC
Mobil to helt adskilte afdelinger, og de snakker tilsyneladende ikke
sammen. Det samme var tilfældet da jeg skulle have bredbånd. Da måtte
jeg have nyt internetabonnement med ny mailadresse og ny
hjemmesideadresse, for bredbånd og de andre internettjenester er helt
adskilte. Grrr...!

M.v.h.

Jens L. Pedersen