S35, kan ikke se indbygget modem via datak~
Fra : Ivan Rafn

Dato : 05-04-01 07:10

Jeg har en Siemens S35. Jeg har forsøgt at tilslutte den til en PC via
datakabel (originalt fra Telebutik), men PC'en kan ikke se S35'erens
indbyggede modem. Jeg skal bruge det når jeg download'er e-post til min
bærbare.

Jeg har talt mange gange med Siemens hotline, som har tilsendt inf-filer og
har foreslået udskiftning af datakablet, - intet har hjulpet. Har også
prøvet forskellige PC'er.

Nu påstår de at modemet først bliver aktiveret når jeg bestiller et
data/fax-abonnement hos mit tlf-selskab (Sonofon). Er det ikke noget
forvrøvlet sludder??

S25 og S35 skulle være ens hvad modem angår, - nogen der har nogle
erfaringer??

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-01 14:47

Jeg fik min til at virke med .inf filen fra www.s35world.de

> Nu påstår de at modemet først bliver aktiveret når jeg bestiller et
> data/fax-abonnement hos mit tlf-selskab (Sonofon). Er det ikke noget
> forvrøvlet sludder??

Det vil jeg mene. Du burde kunne foretage datakald under alle
omstændigheder.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Ivan Rafn

Dato : 07-04-01 08:01

Jeg har installeret inf-filen, og jeg kan vælge det som modem, - men det
hjælper ikke.

Hvis du går i "KontrolPanel->Modem->Diagnosticering" kan du så via "Flere
oplysninger" kommunikere med modemet? - der får jeg "kan ikke kommunikere
med modemet". Det blev heller ikke autodetekteret, hvilket skulle ske
uafhængigt af inf-filen.

Jeg har forsøgt med Soft DataLink Pro, og der er "hul igennem", så jeg
gætter på at modemet ikke virker/de har glemt at putte det i.

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ahsvf$7e6$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-01 11:43

> Jeg har installeret inf-filen, og jeg kan vælge det som modem, - men det
> hjælper ikke.

Så er jeg lost, har aldrig pillet videre da jeg ikke har haft problemer.
TDC Internet har en glimrende mobilsupport-afdeling hvis du har abo. hos
dem.