Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billig digital fremkaldelse
Fra : Jesper Hjuler

Dato : 12-08-03 20:37

Jeg skal fremkalde ca. 200 billeder fra mit digitale kamera. Hvor er det
billigst og hvordan er kvaliteten.

Hilsen

Jesper

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-08-03 20:46

"Jesper Hjuler" <hjuler@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal fremkalde ca. 200 billeder fra mit digitale kamera. Hvor er det
> billigst og hvordan er kvaliteten.

Hej Jesper
Hvis du læser lidt tilbage i gruppen her, vil du opdage at dette spørgsmål
er stillet en del gange før, og der er mange gode svar på dette.
De fleste fotografer her inde der laver digitale billeder bruger nogle
forskellige labs til at lave deres billeder.
Personligt har jeg gode erfaringere med www.gabs.dk de har et start gebyr på
små 20 kr og en stk pris på 1,5 kr, men andre vil anbefale andre labs.
Så det bedste du næsten kan gøre er at prøve at sende et par billede til
fremkaldelse og se hvad du syndes om kvaliteten, og er det godt så send dine
200 skud afsted.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-08-03 20:54

Jesper Hjuler wrote:

> Jeg skal fremkalde ca. 200 billeder fra mit digitale kamera. Hvor
> er det billigst og hvordan er kvaliteten.

http://www.digitalshoppen.com/
Kr. 1,- for 10x15 billeder, kr. 20 i opstart.

Men deres upload interface er så elendigt at jeg ikke har prøvet at få
udskrevet hos dem. Jeg gider ikke sidde og uploade 50 billeder et ad
gangen. Det får næsten Bilkas interface til at se godt ud. Næsten.
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 09:02

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote in

> [...]
> udskrevet hos dem. Jeg gider ikke sidde og uploade 50 billeder et ad
> gangen. Det får næsten Bilkas interface til at se godt ud. Næsten.

I Ingeniøren (fagblad) fra sidste fredag har de faktisk lavet en lille test
af de forskellige upload interfaces. Og hvis man har Internet Explorer, så
vinder TDC's system klart. Desværre så bliver man sendt videre til en meget
skrabet version af upload systemet hvis ikke man bruger IE, men hvis man
havde IE var det den bedste måde at gøre det på.

Til gengæld er de lidt dyrere - 1,49 per billede og 24,95 i porto (man kan
ikke afhente)

Flemming

Fra : Ragna

Dato : 13-08-03 11:27

Om Digitalshoppen:
>Men deres upload interface er så elendigt at jeg ikke har prøvet at få
>udskrevet hos dem. Jeg gider ikke sidde og uploade 50 billeder et ad
>gangen. Det får næsten Bilkas interface til at se godt ud. Næsten.

Det er ikke nødvendigt at uploade billederne ét ad gangen.
Man kan sende op til 50 billeder af sted på én gang - men det tager
selvfølgelig lang tid!
Jeg har brugt Digitalshoppen et par gange, og sidste gang sendte jeg 23
billeder af sted.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Jens Valentin

Dato : 13-08-03 11:37

> [...]
> selvfølgelig lang tid!
> Jeg har brugt Digitalshoppen et par gange, og sidste gang sendte jeg 23

Det Toke mener er at man kan ikke gå ind og markere alle billeder i et
bibliotek på sin harddisk på een gang.

Du skal ind og markere et billede ad gangen ud og trykke gennemse - ind og
markere næste billede ud og trykke gennemse osv osv..

Men kvaliteten af billederne er helt i top.

jens

Fra : PhuPhyt

Dato : 13-08-03 15:53

On Wed, 13 Aug 2003 12:26:52 +0200, "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har brugt Digitalshoppen et par gange, og sidste gang sendte jeg 23
>billeder af sted.

Uuuh :) hele 23, prøv at sidde og skal uploade 140 billeder, det har
jeg lige gjort, det er dælme mange gange at skal trykke gennemse finde
det næste billede i rækken (første gang var det 169 billeder). Btw
kanon priser de har, jeg har specielt bestilt to stk 20x30 format
billeder som jeg er ret spændt på resultatet af.

Jeg skrev et brev til dem og brokkede mig og de har da også meldt
tilbage, at de kikker på upload interfacet.

mvh.
René
--
x added to email account
irc: #thepub on /server dk.gamers-net.com

Fra : Ragna

Dato : 13-08-03 16:37

René skrev:
>Jeg skrev et brev til dem og brokkede mig og de har da også meldt
>tilbage, at de kikker på upload interfacet.

Ja, jeg vil give dig ret i, at det ville være nemmere, hvis man bare kunne
sende en hel mappe af sted på én gang i stedet for at skulle klikke på hvert
enkelt billede.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Lars Møller

Dato : 17-08-03 11:33

Hej...

Vi tilbyder mulighed for direkte FTP upload af hele mapper hvis det ønskes.
Kontakt os for yderligere information.

Med venlig hilsen

Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 18-08-03 13:31

"Lars Møller" <lars@lmfoto.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Vi tilbyder mulighed for direkte FTP upload af hele mapper hvis det
> [...]

Kikkede lige på siden med priser, men der står ikke nogen priser ?
mvh Kirsten

Fra : Lars Møller

Dato : 18-08-03 21:55

Hej Kirsten

Jeg beklager meget at opdateringen af disse sider ikke er på plads endnu,
men vi arbejder hårdt på sagen.
Du kan kontakte mig på lars@renholt.dk for yderligere information.

Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 19-08-03 14:34

Hej Kirsten

Så er der priser m.m. på vores hjemmeside.

Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

Fra : OZ6JH

Dato : 12-08-03 21:04

Hej Jesper

Jeg har oprette Fotoalbum ved :

http://printservice.photocare.dk/ det er evt. ikke det
billigste sted - men jeg har fået fremkaldt ca. 120
billeder og de er i *rigtig* fotokvalitet ....

Der er ikke noget at rafle om for mig - jeg sendte for
sjov 10 billeder af sted første gang og du kan ikke
se at disse billeder er taget digitalt - kvaliteten er
helt i top - billedpris 1,95 Kr. + ca. 25,- Kr. i
porto - men de er pengene værd ....

I forhold til tidligere traditionel fremkaldelse spare
man jo netop alle de skud som intet er værd og du har
mulighed for at forskønne billeder inden upload ...

Kanon godt resultat som bestemt skal ses ....:

http://printservice.photocare.dk/

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum "Bangsbo Design"
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn

Fra : Per

Dato : 12-08-03 21:36

Bilka er rigtig gode, koster 1,45 og ingen opstarts gebyr.

hilsen

Fra : Ivar

Dato : 12-08-03 21:47

Per skrev:
> Bilka er rigtig gode, koster 1,45 og ingen opstarts gebyr.

Jeg er også tilfreds med Bilkas kvalitet.

Ivar

Fra : Ivar

Dato : 12-08-03 21:47

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 14-08-03 08:02

"Per" <pcrn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Bilka er rigtig gode, koster 1,45 og ingen opstarts gebyr.

Jeg har også brugt med Bilka. Det leverer en god kvalitet til en billig
pris. Men træerne vokser ind i himlen: Du skla væbne dig med
tålmodighed, for det tager en uges tid.

mvh
Ole

Fra : Peter S.

Dato : 12-08-03 22:12

Har du aldrig overvejet at investere i en printer? Det er sjovt og hvis foto
iøvrigt er en hobby for dig, så skulle du tage og prøve det, det åbner
rigtig mange muligheder.

Fra : OZ6JH

Dato : 13-08-03 05:57

Hej Peter S .....

Der er tre problemer i at printe billeder selv:

1) De bliver ikke vandfaste ...

2) De holder ikke farven i længden - de falmer ...

3) Skal man endelig selv printe kræver det at papir
og farver konstant er på toppen og det koster rigtig
mange penge ...

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Michael Holm

Dato : 13-08-03 12:17

Det er korrekt, ved et ink-jet print. En dye-supplimation printer laver
vandfasteprint som holder. Jeg har selv en HITI dye-sub printer, men et
print koster så også 5 kroner, hvis man køber papir og farve i danmark.

Jeg har lige købt 100 papir i USA for 240 Dkr, så er det lidt mere rimeligt.
Billederne ser ud og føles som fotos.

--Michael

Fra : Peter S.

Dato : 13-08-03 15:19

Hej Michael Holm

Kan du oplyse noget mere om den slags printere? :)

Og til Keld:

Nu var min idé baseret på en fritids hobby, den slags er som regel ikke den
billigste løsning, men økonomisk set har du jo ret i, at det vil blive en
dyrere løsning, min pointe var dog, at det er ekstremt sjovt selv at
bearbejde sine billeder med f.eks. photoshop, så får man det resultat som
man selv ønsker. Mht. holdbarheden, så kan man jo vælge at investere lidt
ekstra, men selvom jeg endnu ikke har den "vandfaste" løsning, så er jeg
ganske tilfreds med resultatet og om holdbarheden kan jeg kun sige, at det
har jo også noget at gøre med opbevaringen af billederne.

Fra : Peter S.

Dato : 13-08-03 15:44

Jeg har tænkt mit at købe en Canon CP-300 fotoprinter, er der nogen der kan
anbefale netop dén printer?
Desuden står der om printeren, at udskrifterne får en beskyttende overflade
(perfekt til postkort eller opbevaring i fotoalbum), vil det så sige, at
selve foto papiret ikke har anden betydning, end selv glansen?

Kan i øvrigt oplyse, at hvis man køber foto papir i større mængde af gangen,
så er der mange penge at spare. Eks. en pakke med 500 ark, det er noget af
en udskrivning her og nu, men på længere sigt, vil det jo reducere de totale
omkostninger.

Det kan vel ikke komme bag på nogen :)