Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Foto: PostDanmark Rundt - i Ålborg
Fra : KNL DtP

Dato : 12-08-03 19:34

Hejsa.

Jeg benyttede også lige lejligheden til at nuppe et par billeder af alle de
svedige cykelryttere, da de sluttede dagens etappe i Ålborg:

Kamera: Canon EOS 10D
Objektiv: Tokina 17 mm
Lukketid: 1/25 sek.
Blænde: F/22
ISO: 100

Der er en håndfuld flere billeder fra Post Danmark Rundt på min hjemmeside
www.knl-dtp.dk under Galleri > Nyheder.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jacob Waage

Dato : 12-08-03 19:46

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg benyttede også lige lejligheden til at nuppe et par billeder af alle
de
> svedige cykelryttere, da de sluttede dagens etappe i Ålborg:

Fedt billede!

Måske en anelse kortere lukkertid, så det ikke er _helt_ så udtværet. Men
lækkert!

--
Jacob Waage

Fra : KNL DtP

Dato : 12-08-03 20:01

"Jacob Waage" <gamle.ole@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt billede!

Tak : )

> Måske en anelse kortere lukkertid, så det ikke er _helt_ så udtværet. Men
> lækkert!

Jeg prøvede lidt forskellige lukketider, men det var klart de langsomste
der gav mest fart og tempo, som jeg var ude efter. Jeg er enig med dig i, at
hvis man nu vil have et mere dokumentarisk billede, så vil en lidt hurtigere
lukketid nok være bedre.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : lars bo

Dato : 13-08-03 07:11

Hej KNL ???
Det er en virkeligt godt billede, ligesom de billeder du har på din side.
Her mener jeg de billeder der som dette viser hastighed, og desværre ikke de
3 du har taget forfra som jeg finder kedelige.
Samtidigt fandt jeg billedet af mågen som er elegant, godt ramt.
--
hilsen
lars bo

Fra : KNL DtP

Dato : 13-08-03 12:03

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse

> [...]

de
> 3 du har taget forfra som jeg finder kedelige.

Jeg er helt enig. Cykelrytterne kom forbi tre gange, og efter den første
tur, kunne jeg se at billederne bare viste en masse cykelryttere - uden det
store fart-moment, som jeg gerne ville vise. Derfor satte jeg et 17 mm
objektiv på og stille mig over på den anden side af svinget og valge en ret
lang lukketid (~ /160 sek.) for at give noget fart-blur.

> Samtidigt fandt jeg billedet af mågen som er elegant, godt ramt.

Her er autofokus og 3,3 fps. en god hjælper. Desværre havde jeg (grundet
dovenskab) kun taget et 28-105 mm objektiv med på gåturen, så for at få
mågen til at fylde hele billedet, måtter jeg beskære en del.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk