Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompensation for brug af billeder til frem~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-08-03 18:14

Jeg er netop blevet gift og den professionelle fotograf som tog billederne vil
gerne anvende billederne til at vise andre par som eksempler på hvad hun kan
levere.

Er der kutyme for hvad kompensation for sådan anvendelse er?

(Jeg synes at det har været diskuteret før, men har slet ingen ideer til hvad
jeg skal søge efter på Google.. Forslag modtages gerne!)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-08-03 19:38

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse

> Er der kutyme for hvad kompensation for sådan anvendelse er?

Hvad siger din fotograf når I snakker om det?? for du har vel snakket med
vedkomne om det.
Det er typsik en aftale mellem jer 2.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-08-03 09:08

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in news:3f393432$0
$26642$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Hvad siger din fotograf når I snakker om det?? for du har vel snakket med
> vedkomne om det.
> Det er typsik en aftale mellem jer 2.

Tak for svaret - jeg kan se at jeg mangler at give lidt oplysninger. Den
udførende fotograf arbejder freelance for den fotograf hvor vi har bestilt og
betalt for jobbet. Den udførende fotograf har oplyst os at hun ønsker at
anvende vores billeder i forbindelse med fremvisning hos den fotograf hvor vi
har bestilt og betalt. Den udførende fotograf er nytilknyttet og kender derfor
ikke kutyme hos den fotograf hvor vi har betalt.

Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg kunne jeg godt tænke mig at vide hvad
kutyme er for sådan kompensation, hvis der ellers eksisterer en kutyme..

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 15-08-03 08:35

> Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg kunne jeg godt tænke mig at vide
hvad
> kutyme er for sådan kompensation, hvis der ellers eksisterer en kutyme..

Jeg kender ikke til en fast pris aftale, det er noget I aftale indbyrdes,
vil jeg mene.