Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tre billeder taget med et G1+CrystalVue LX~
Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 17:56

Jeg fangede lige et dovent egern i haven, dvs. det lå helt fladt på grenen
og sov men inden jeg havde stillet op var den vågnet men stadig doven.

http://home19.inet.tele.dk/nytliv/Egern01.jpg
http://home19.inet.tele.dk/nytliv/Egern02.jpg
http://home19.inet.tele.dk/nytliv/Egern03.jpg

Gi en kommentar tak

Mvh
Henrik

Fra : Zalza

Dato : 12-08-03 18:14

Hej
er vild med:
http://home19.inet.tele.dk/nytliv/Egern01.jpg

lidt 'tåget' look - men fedt billede :)

--
/ Zalza
www.Yoo.dk

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 18:52

"Zalza" <no.sp@m> skrev i en meddelelse
> lidt 'tåget' look - men fedt billede :)

Ja det syntes jeg også selv men hvorfor?

Kan det kraftige sollys som kommer igennem bladene være årsagen eller er det
noget fototeknisk?

Mvh
Henrik

Fra : H.Kragelund

Dato : 12-08-03 23:56

> Ja det syntes jeg også selv men hvorfor?
>
> Kan det kraftige sollys som kommer igennem bladene være årsagen eller er
det
> noget fototeknisk?

Det er typisk Canon G1,2,3,? problem hvis kontrasten bliver for stor.

mvh
henrik

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-08-03 18:20

"Insideout" == Insideout <insideout@chicks.dk> writes:

> Jeg fangede lige et dovent egern i haven, dvs. det lå helt fladt på grenen
> og sov men inden jeg havde stillet op var den vågnet men stadig doven.

> [...]

Den er nuttet!

Især det første billede er rimeligt godt fanget. Nummer 2&3 ligner
lidt for meget noget katten[1] har slæbt ind. Du kunne måske få noget
sjovt ud af en beskæring, hvor det kun er hovedet der er med.

Jeg ville dog beskære Egern01, så der kun var dyret og grenkløften
nederst til højre med på det endlige billede.

[1] Det er ikke en universel kritik; min katte bærer egern hjem en
gang imellem, og de har altid den "knækket nakke" positur du har
fanget.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 18:50

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville dog beskære Egern01, så der kun var dyret og grenkløften
> nederst til højre med på det endlige billede.

Ja selvfølgelig jeg viste der var noget jeg havde glemt .

http://home19.inet.tele.dk/nytliv/Egern01-beskaaret.jpg

Mvh
Henrik

Fra : .J.S...

Dato : 12-08-03 22:21

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja selvfølgelig jeg viste der var noget jeg havde glemt .
>
> http://home19.inet.tele.dk/nytliv/Egern01-beskaaret.jpg

Du kan med fordel skrue lidt i kontrasten, eksempel her :

Jeg har også forsøgt mig med at fjerne nogle af de violette kanter, men jeg
har vist ikke helt mestret teknikken...
Jeg har blot brugt desaturate, altså at skrue ned for farverne inden for et
mindre område.
Det viker bare ikke rigtigt ved bladet oppe i hjørnet så der har jeg klippet
lidt af bladet men det er jo noget fusk .-)

Især den violette kant på bladet oppe i venstre hjørne er svær at fixe, er
der andre som har tips til hvordan man fjerner den slags ??

mvh/JS