Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskæring som portræt eller landskab ?
Fra : Flemming

Dato : 12-08-03 14:49

Hej,

Nu har jeg fået jpegcrops installeret. Virker godt.

Men hvordan skal man aflevere til fremkaldelse?

Skal billedet sendes i portræt eller i landskab
dvs. 15x10 eller 10x15 ? (vandret x lodret eller lordret x vandret)

eller har det ingen betydning ?

tænke bare at halvdelen af billedet jo kunne være skåret væk....

mvh Flemming

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-08-03 14:59

Flemming wrote:

> Skal billedet sendes i portræt eller i landskab
> dvs. 15x10 eller 10x15 ? (vandret x lodret eller lordret x vandret)

Jeg sender altid som landskab og det har virket indtil nu (4-5
forskellige steder).

> eller har det ingen betydning ?

Jeg tror det er ligemeget de fleste steder. Det er ret oplagt at antage
at kunden gerne vil udnytte papiret så meget som muligt og 90° rotering
er ret nemt.

Siden du bruger JPEGCrops, kan du jo slå "Roter til vandret efter
beskæring" til, hvis du vil være sikker.
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/