Rå æggeblomme
Fra : maz

Dato : 12-08-03 11:09

Hvor tit er det nu, at katte må få rå aggeblomme ?

Jeg ved godt, at de ikke kan tåle æggehviden, og at æggeblomme primært
består af fedt og kolesterol. Men er der noget i blommen, som gør at de ikke
må få det så tit?

Maria (og Zeus, der mener at rå æggeblomme skal serveres *hver* dag

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-08-03 13:30

> [...]
> må få det så tit?
>
> Maria (og Zeus, der mener at rå æggeblomme skal serveres *hver* dag

Hej Maria!

Jeg tror ikke, at der er nogen decideret tidsbegrænsning på, hvor ofte
en kat må få rå æggeblomme, men jeg vil dog tilråde dig at give sådanne
i pasteuriseret form af hensyn til faren for salmonella!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-08-03 14:07

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke, at der er nogen decideret tidsbegrænsning på, hvor ofte
> en kat må få rå æggeblomme, men jeg vil dog tilråde dig at give sådanne
> i pasteuriseret form af hensyn til faren for salmonella!

Hej Louise.
Salmonella er sjældent et problem for katte. Daggamle kyllinger (som er
fulde af æggeblomme) er jo heller ikke pasteuriserede.

Mvh. Else.

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-08-03 14:47

> Hej Louise.
> Salmonella er sjældent et problem for katte. Daggamle kyllinger (som er
> fulde af æggeblomme) er jo heller ikke pasteuriserede.

Aha, så lærte jeg også noget i dag! Tak for informationen! Jeg gik
bare automatisk ud fra, at salmonella var farligt for alle, også
kattene!